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BGG랭킹
BGG전체 : 19676
ABSTRACTS : 957
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.14 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Peter Schurzmann, Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
올릭스는 2인칭 추상 전략 게임이다.
각 선수는 한 차례씩 보드에 한 조각을 올려놓는다. 한 번 올려놓으면, 조각들은 절대 움직이지 않고 잡히지 않습니다. 보드는 가로 11, 세로 11 정사각형 격자입니다.
선수들은 네 가지 다른 타입에서 각각 가장 큰 대형을 형성하려고 시도하고 있다:
O = 직사각형의 모든 외부 공간을 차지하는 직사각형(구멍이 있거나 친근하거나 반대되는 조각으로 채워질 수 있음).
L = 각 다리에 최소 3개의 공간이 있는 L자 형태(대각선이 아닌 수평 및 수직)
I = 길이가 4개 이상인 공간의 수평 또는 수직선.
X = 길이가 4개 이상인 모든 대각선.
보드 옆에는 각 포메이션에 대해 가능한 가장 낮은 값을 보여주는 스코어보드가 있다.
O = 4, 6, 8, 9
L = 5, 6, 7, 8
I = 4, 5, 6, 7
X = 4, 5, 6, 7
O, L, I 또는 X가 가장 큰 플레이어가 점수판에 값을 표시합니다. 만약 두 선수가 가장 큰 편성과 동점이면, 두 선수 모두 스코어보드에 그들의 점수를 표시한다.
이 게임은 플레이어가 자동으로 이기거나 더 높은 점수 배열을 만들 수 없다고 인정할 때 종료된다. 이 시점에서 보드는 66% 정도 채워져야 하며 더 높은 점수를 매길 수 있는 공간이 없습니다. 승자는 가장 먼저 스코어보드가 감당할 수 있는 것보다 큰 포메이션을 형성하거나(자동 우승), 경기가 끝날 때 상대보다 더 많은 득점 컬럼을 획득한 선수가 승리한다. 동점자는 득점 마커가 가장 멀리 있는 선수에 의해 깨진다.
원래 spielbox 잡지에 출판되었습니다.
각 선수는 한 차례씩 보드에 한 조각을 올려놓는다. 한 번 올려놓으면, 조각들은 절대 움직이지 않고 잡히지 않습니다. 보드는 가로 11, 세로 11 정사각형 격자입니다.
선수들은 네 가지 다른 타입에서 각각 가장 큰 대형을 형성하려고 시도하고 있다:
O = 직사각형의 모든 외부 공간을 차지하는 직사각형(구멍이 있거나 친근하거나 반대되는 조각으로 채워질 수 있음).
L = 각 다리에 최소 3개의 공간이 있는 L자 형태(대각선이 아닌 수평 및 수직)
I = 길이가 4개 이상인 공간의 수평 또는 수직선.
X = 길이가 4개 이상인 모든 대각선.
보드 옆에는 각 포메이션에 대해 가능한 가장 낮은 값을 보여주는 스코어보드가 있다.
O = 4, 6, 8, 9
L = 5, 6, 7, 8
I = 4, 5, 6, 7
X = 4, 5, 6, 7
O, L, I 또는 X가 가장 큰 플레이어가 점수판에 값을 표시합니다. 만약 두 선수가 가장 큰 편성과 동점이면, 두 선수 모두 스코어보드에 그들의 점수를 표시한다.
이 게임은 플레이어가 자동으로 이기거나 더 높은 점수 배열을 만들 수 없다고 인정할 때 종료된다. 이 시점에서 보드는 66% 정도 채워져야 하며 더 높은 점수를 매길 수 있는 공간이 없습니다. 승자는 가장 먼저 스코어보드가 감당할 수 있는 것보다 큰 포메이션을 형성하거나(자동 우승), 경기가 끝날 때 상대보다 더 많은 득점 컬럼을 획득한 선수가 승리한다. 동점자는 득점 마커가 가장 멀리 있는 선수에 의해 깨진다.
원래 spielbox 잡지에 출판되었습니다.
Olix is a 2-player abstract strategy game.
Each player places one piece on the board each turn. Once placed, pieces are never moved nor captured. The board is a simple 11 by 11 square grid.
The players are attempting to form the largest formation in each of the four different types:
O = A rectangle occupying all exterior spaces of the rectangle (meaning there can be a hole or even filled with a friendly or opposing piece).
L = An L shaped formation (horizontal and vertical - not diagonal) with each leg having at least 3 spaces.
I = Any horizontal or vertical line of spaces of at least four spaces long.
X = Any diagonal line of at least four spaces long.
Adjacent to the board is a scoreboard showing the lowest possible values for each formation:
O = 4, 6, 8, 9
L = 5, 6, 7, 8
I = 4, 5, 6, 7
X = 4, 5, 6, 7
The player with the largest O, L, I, or X, marks its value on the scoreboard. If both players are tied for the largest formation of a type, both mark their scores on the scoreboard.
The game ends when either player has an automatic win or when they concede that no further higher scoring formations can be made. The board should be about 66% full at this point and there simply won't be room for any higher scoring formations to be placed. The winner is the first player to form a formation larger than the scoreboard can handle (an automatic win), or at the end of game, the player who won more scoring columns than their opponent, wins. Ties are broken by the player with the furthest advanced scoring marker.
Originally published in spielbox magazine.
Each player places one piece on the board each turn. Once placed, pieces are never moved nor captured. The board is a simple 11 by 11 square grid.
The players are attempting to form the largest formation in each of the four different types:
O = A rectangle occupying all exterior spaces of the rectangle (meaning there can be a hole or even filled with a friendly or opposing piece).
L = An L shaped formation (horizontal and vertical - not diagonal) with each leg having at least 3 spaces.
I = Any horizontal or vertical line of spaces of at least four spaces long.
X = Any diagonal line of at least four spaces long.
Adjacent to the board is a scoreboard showing the lowest possible values for each formation:
O = 4, 6, 8, 9
L = 5, 6, 7, 8
I = 4, 5, 6, 7
X = 4, 5, 6, 7
The player with the largest O, L, I, or X, marks its value on the scoreboard. If both players are tied for the largest formation of a type, both mark their scores on the scoreboard.
The game ends when either player has an automatic win or when they concede that no further higher scoring formations can be made. The board should be about 66% full at this point and there simply won't be room for any higher scoring formations to be placed. The winner is the first player to form a formation larger than the scoreboard can handle (an automatic win), or at the end of game, the player who won more scoring columns than their opponent, wins. Ties are broken by the player with the furthest advanced scoring marker.
Originally published in spielbox magazine.
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