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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Thomas Wong
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아티스트
-
인원
게임 소개
“Air Challenge”는 선수들이 활주로 운영의 스릴과 그들이 제기하는 도전들을 경험할 수 있게 해주는 보드 게임으로, 이 세계적으로 유명한 공항의 흥분을 그들의 거실로 가져옵니다! 게임에서 이기려면 선수들이 두 공항 활주로에 항공기 이착륙을 주선하고 스타를 최대한 빨리 모으도록 카드를 관리해야 한다. 가장 먼저 별 10개 또는 포인트를 획득한 선수 WINS!
게임 설정:
-각 플레이어가 같은 색의 항공기 2대를 탈 수 있습니다.
- 액션 카드 덱을 흔들어 각 플레이어에게 5장의 카드를 지급합니다.
- 나머지 작업 카드는 &ldquo라고 표시된 보드의 섹션에 면이 아래로 향하도록 배치됩니다.작업 카드(드로잉)”
-항공기 카드를 시나리오 카드와 섞습니다. &ldquo라고 표시된 보드의 섹션에 데크를 면이 아래로 향하도록 놓습니다;항공기 카드(Draw)”.
게임 실행:
경기 순서는 선수들에 의해 결정된다.
각 플레이어가 차례를 시작할 때 플레이어는 세 개의 항공기 카드 공간(북쪽과 남쪽)에 각각 아래와 같이 항공기 카드가 있는지 확인해야 합니다. 이 중 하나라도 비어 있으면 플레이어는 항공기 카드(Draw) 더미에서 카드를 뽑아서 채워야 한다. 차례를 마친 후, 다음 플레이어는 필요하다면 항공기 카드(Draw) 더미에서 항공기 카드 공간을 다시 교체해야 한다.
-게임 시작 전에 시나리오 카드를 꺼내면 작업이 필요하지 않으며, 그려진 시나리오 카드를 항공기 카드(Draw) 더미 하단에 다시 삽입해야 합니다. 이후 턴에서는 시나리오 카드의 지침을 플레이어가 다른 작업을 수행하기 전에 먼저 실행해야 합니다.
각 턴마다 최대 3개의 동작을 취할 수 있습니다. 즉, 최대 3개의 액션 카드를 플레이할 수 있습니다. 모든 재생된 작업 카드는 &ldquo로 표시된 영역에서 폐기됩니다.작업 카드(폐기)”.
작업 설명:
-활주로에서 이륙하여 A&ldquo를 연주합니다.이륙 허가서” 조치 카드 또는 “착륙 허가서” 조치 카드.
-&ldquo에서 Face-up 항공기 카드를 선택합니다;항공기 카드 공간.
- 선택한 항공기 카드에 항공기를 배치하고 활주로 첫 번째 공간에 세트를 배치합니다.
-플레이어는 &ldquo를 사용합니다.Arrow” Action Cards는 항공기 카드의 별 수와 일치하여 활주로에서 항공기를 이동시킵니다. 예:
-1성급 항공기: 항공기를 한 칸 앞으로 이동시키려면 1개의 “ 1개의 화살표” Action Card가 필요합니다.
-2성급 항공기:항공기를 한 칸 앞으로 이동시키기 위해 하나의 “ 2개의 “ 2개의 “ 1개의 화살표 ” 작업 카드 필요
-3성급 항공기: 1개의 “ 3개의 화살표” 작업 카드, 1개의 화살표” 1개의 화살표” 작업 카드 및 1개의 “ 1개의 화살표” 또는 3개의 화살표” 작업 카드가 필요합니다.
-따라서, 항공기 카드의 별 수가 많을수록 작업 카드에 더 많은 화살표가 필요하기 때문에 이동하기가 더 어렵습니다. 더 많은 &ldquo를 사용합니다.애로우” Action Cards는 항공기를 이동시키는 데 필요한 것보다 더 많은 액션이 허용되지만 플레이어는 차액을 돌려받지 못합니다. 예를 들어, 플레이어는 <3 화살표” 액션 카드를 사용하여 1스타 항공기를 한 칸 이동할 수 있습니다. 그러나 나머지 두 개의 화살은 몰수됩니다.
- 플레이어가 항공기를 남쪽 활주로에 있는 세 번째 공간으로 이동한 후 하나 이상의 &ldquo를 사용할 때;항공기가 한 칸 더 앞으로 이동할 수 있도록 해주는 화살표” Action Cards, 이륙 과정이 완료됩니다. 플레이어는 항공기 카드를 소지하고 카드에 표시된 별 수에 따라 점수를 얻을 수 있습니다. 먼저 별 10개를 획득한 플레이어가 승리합니다.
-한 바퀴에 이륙 과정을 완료하지 않은 항공기는 다음 차례까지 활주로에서 최종 위치를 유지한다. 활주로에서 공회전하는 항공기는 <를 포함한 다른 참가자의 조치를 받는다.Diversations” 및 지시사항은 그려진 시나리오 카드에 표시되어 있습니다.
전환:
선수가 활주로에서 항공기를 이륙, 착륙, 이동시키고 싶지만 다른 선수에 의해 방해가 될 경우 &ldquo를 사용할 수 있다.우회시킬 행동 카드.
-플레이어가 &ldquo를 사용할 때;다른 플레이어를 제거하기 위한 액션 카드”비상 이륙/착륙&rdqu;액션 카드를 사용하여 다른 플레이어를 제거할 수 있습니다. 비상 카드가 없으면 영향을 받은 항공기 카드가 항공사로 옮겨집니다.전용 항공편” 지역.
-10개의 항공기 카드가 &ldquo로 제거되었을 때;항공편을 다른 곳으로 돌려서, 경기는 무승부로 끝납니다.
기타 중요 사항:
-한 번에 10장 이상의 액션 카드를 보관할 수 없습니다. 그렇지 않으면 추가 카드를 <에 버려야 합니다.작업 카드(폐기)” 영역.
-관리 카드가 더 이상 남아 있지 않으면 &ldquo에서 카드를 섞습니다;작업 카드(폐기)” 구역 및 뒤섞인 데크를 “에 거꾸로 놓습니다.작업 카드(그리기)” 영역.
게임 설정:
-각 플레이어가 같은 색의 항공기 2대를 탈 수 있습니다.
- 액션 카드 덱을 흔들어 각 플레이어에게 5장의 카드를 지급합니다.
- 나머지 작업 카드는 &ldquo라고 표시된 보드의 섹션에 면이 아래로 향하도록 배치됩니다.작업 카드(드로잉)”
-항공기 카드를 시나리오 카드와 섞습니다. &ldquo라고 표시된 보드의 섹션에 데크를 면이 아래로 향하도록 놓습니다;항공기 카드(Draw)”.
게임 실행:
경기 순서는 선수들에 의해 결정된다.
각 플레이어가 차례를 시작할 때 플레이어는 세 개의 항공기 카드 공간(북쪽과 남쪽)에 각각 아래와 같이 항공기 카드가 있는지 확인해야 합니다. 이 중 하나라도 비어 있으면 플레이어는 항공기 카드(Draw) 더미에서 카드를 뽑아서 채워야 한다. 차례를 마친 후, 다음 플레이어는 필요하다면 항공기 카드(Draw) 더미에서 항공기 카드 공간을 다시 교체해야 한다.
-게임 시작 전에 시나리오 카드를 꺼내면 작업이 필요하지 않으며, 그려진 시나리오 카드를 항공기 카드(Draw) 더미 하단에 다시 삽입해야 합니다. 이후 턴에서는 시나리오 카드의 지침을 플레이어가 다른 작업을 수행하기 전에 먼저 실행해야 합니다.
각 턴마다 최대 3개의 동작을 취할 수 있습니다. 즉, 최대 3개의 액션 카드를 플레이할 수 있습니다. 모든 재생된 작업 카드는 &ldquo로 표시된 영역에서 폐기됩니다.작업 카드(폐기)”.
작업 설명:
-활주로에서 이륙하여 A&ldquo를 연주합니다.이륙 허가서” 조치 카드 또는 “착륙 허가서” 조치 카드.
-&ldquo에서 Face-up 항공기 카드를 선택합니다;항공기 카드 공간.
- 선택한 항공기 카드에 항공기를 배치하고 활주로 첫 번째 공간에 세트를 배치합니다.
-플레이어는 &ldquo를 사용합니다.Arrow” Action Cards는 항공기 카드의 별 수와 일치하여 활주로에서 항공기를 이동시킵니다. 예:
-1성급 항공기: 항공기를 한 칸 앞으로 이동시키려면 1개의 “ 1개의 화살표” Action Card가 필요합니다.
-2성급 항공기:항공기를 한 칸 앞으로 이동시키기 위해 하나의 “ 2개의 “ 2개의 “ 1개의 화살표 ” 작업 카드 필요
-3성급 항공기: 1개의 “ 3개의 화살표” 작업 카드, 1개의 화살표” 1개의 화살표” 작업 카드 및 1개의 “ 1개의 화살표” 또는 3개의 화살표” 작업 카드가 필요합니다.
-따라서, 항공기 카드의 별 수가 많을수록 작업 카드에 더 많은 화살표가 필요하기 때문에 이동하기가 더 어렵습니다. 더 많은 &ldquo를 사용합니다.애로우” Action Cards는 항공기를 이동시키는 데 필요한 것보다 더 많은 액션이 허용되지만 플레이어는 차액을 돌려받지 못합니다. 예를 들어, 플레이어는 <3 화살표” 액션 카드를 사용하여 1스타 항공기를 한 칸 이동할 수 있습니다. 그러나 나머지 두 개의 화살은 몰수됩니다.
- 플레이어가 항공기를 남쪽 활주로에 있는 세 번째 공간으로 이동한 후 하나 이상의 &ldquo를 사용할 때;항공기가 한 칸 더 앞으로 이동할 수 있도록 해주는 화살표” Action Cards, 이륙 과정이 완료됩니다. 플레이어는 항공기 카드를 소지하고 카드에 표시된 별 수에 따라 점수를 얻을 수 있습니다. 먼저 별 10개를 획득한 플레이어가 승리합니다.
-한 바퀴에 이륙 과정을 완료하지 않은 항공기는 다음 차례까지 활주로에서 최종 위치를 유지한다. 활주로에서 공회전하는 항공기는 <를 포함한 다른 참가자의 조치를 받는다.Diversations” 및 지시사항은 그려진 시나리오 카드에 표시되어 있습니다.
전환:
선수가 활주로에서 항공기를 이륙, 착륙, 이동시키고 싶지만 다른 선수에 의해 방해가 될 경우 &ldquo를 사용할 수 있다.우회시킬 행동 카드.
-플레이어가 &ldquo를 사용할 때;다른 플레이어를 제거하기 위한 액션 카드”비상 이륙/착륙&rdqu;액션 카드를 사용하여 다른 플레이어를 제거할 수 있습니다. 비상 카드가 없으면 영향을 받은 항공기 카드가 항공사로 옮겨집니다.전용 항공편” 지역.
-10개의 항공기 카드가 &ldquo로 제거되었을 때;항공편을 다른 곳으로 돌려서, 경기는 무승부로 끝납니다.
기타 중요 사항:
-한 번에 10장 이상의 액션 카드를 보관할 수 없습니다. 그렇지 않으면 추가 카드를 <에 버려야 합니다.작업 카드(폐기)” 영역.
-관리 카드가 더 이상 남아 있지 않으면 &ldquo에서 카드를 섞습니다;작업 카드(폐기)” 구역 및 뒤섞인 데크를 “에 거꾸로 놓습니다.작업 카드(그리기)” 영역.
“Air Challenge” is a board game that lets players experience the thrill of runway operations and the challenges they pose, bringing the excitement of this world-famous airport into their living room! To win the game, players need to manage their cards to arrange aircraft takeoffs and landings on the two airport runways and collect stars as fast as possible. The first player to obtain 10 stars or points WINS!
Game Setup:
-Each player takes two Aircraft of the same color.
-Shuffle the Action Card deck and deal each player 5 cards.
-The rest of the Action Cards are placed face-down in the section of the board marked “Action Card (Draw)”
-Shuffle the Aircraft Cards with the Scenario Cards. Place the deck face-down in the section of the board marked “Aircraft Card (Draw)”.
Game Play:
-The order of play is to be determined by the players.
-At the start of each player’s turn, the player should make sure that each of the three Aircraft Card spaces, both North and South, has an Aircraft Card as shown here. If any of these spaces are empty, the player should draw cards from the Aircraft Card (Draw) pile to fill them. After the player finishes his turn, the next player should again replace the Aircraft Card spaces from the Aircraft Card (Draw) pile if necessary.
-If a Scenario Card is turned up before the game starts, no action is needed, and the drawn Scenario Card should be inserted back at the bottom of the Aircraft Card (Draw) pile. In subsequent turns, the instruction on the Scenario Card must be executed prior to any other action by any player.
--A player can take a maximum of three actions on each turn; in other words, he or she can play a maximum of three Action Cards. All played Action Cards are discarded at the area marked “Action Card (Discard)”.
Action Descriptions:
-Take off from the Runway, Play a “Takeoff Permit” Action Card, or “Landing Permit” Action Card.
-Select a face-up Aircraft Card from the “Aircraft Card space.
-Place an Aircraft on the selected Aircraft Card and place the set at the first space of the Runway.
-A player uses “Arrow” Action Cards to move the Aircraft on the runways by matching the number of stars on the Aircraft Card. For example:
-1-Star Aircraft: Requires one “1 Arrow” Action Card to move the Aircraft one space forward.
-2-Star Aircraft:Requires one “2 Arrows” Action Card OR two “1 Arrow” Action Cards to move the Aircraft one space forward
-3-Star Aircraft: Requires one “3 Arrows” Action Card, OR one “2 Arrows” Action Card plus one “1 Arrow” Action Card, OR three “1 Arrow” Action Cards to move the Aircraft one space forward.
-So, the higher the number of stars an Aircraft Card has, the more difficult it is to move because it requires more arrows on the Action Cards. Using more “Arrow” Action Cards than what is required is acceptable for moving the Aircraft, but the player will not receive the difference back. For example, a player can use a “3 Arrows” Action Card to move a 1-Star Aircraft one space. However, the other two arrows will be forfeited.
-When a player has moved the Aircraft to the third space on the South Runway AND then uses one or more “Arrow” Action Cards that allow the Aircraft to move one more space forward, the takeoff process is complete. The player may keep the Aircraft Card and get a score according to the number of stars shown on the card. The first player to obtain 10 stars wins.
-An Aircraft that has not completed the takeoff process in one turn will remain in its final position on the runway until the player’s next turn. Aircraft idling on the runways are subject to other player’s actions, including “Diversions” and instructions shown on drawn Scenario Cards.
Diversion:
-When a player wants to take off, land or move an Aircraft on the runway but is obstructed by another player’s Aircraft, he may use a “Diversion” Action Card to divert it.
-When a player uses a “Diversion” Action Card to remove another player’s Aircraft, the player being diverted can use an “Emergency Takeoff / Landing” Action Card to stop the diversion. Without the emergency card, the affected Aircraft Card will be removed tothe “Diverted Flights” area.
-When 10 Aircraft Cards have been removed to “Diverted Flights”, the game ends in a draw.
Other Important Points :
-A player cannot keep more than 10 Action Cards at any time; otherwise, he or she needs to discard the extra cards in the “Action Card (Discard)” area.
-When no more Action Cards remain, shuffle the cards from the “Action Card (Discard)” area and place the shuffled deck face-down at the “Action Card (Draw)” area.
Game Setup:
-Each player takes two Aircraft of the same color.
-Shuffle the Action Card deck and deal each player 5 cards.
-The rest of the Action Cards are placed face-down in the section of the board marked “Action Card (Draw)”
-Shuffle the Aircraft Cards with the Scenario Cards. Place the deck face-down in the section of the board marked “Aircraft Card (Draw)”.
Game Play:
-The order of play is to be determined by the players.
-At the start of each player’s turn, the player should make sure that each of the three Aircraft Card spaces, both North and South, has an Aircraft Card as shown here. If any of these spaces are empty, the player should draw cards from the Aircraft Card (Draw) pile to fill them. After the player finishes his turn, the next player should again replace the Aircraft Card spaces from the Aircraft Card (Draw) pile if necessary.
-If a Scenario Card is turned up before the game starts, no action is needed, and the drawn Scenario Card should be inserted back at the bottom of the Aircraft Card (Draw) pile. In subsequent turns, the instruction on the Scenario Card must be executed prior to any other action by any player.
--A player can take a maximum of three actions on each turn; in other words, he or she can play a maximum of three Action Cards. All played Action Cards are discarded at the area marked “Action Card (Discard)”.
Action Descriptions:
-Take off from the Runway, Play a “Takeoff Permit” Action Card, or “Landing Permit” Action Card.
-Select a face-up Aircraft Card from the “Aircraft Card space.
-Place an Aircraft on the selected Aircraft Card and place the set at the first space of the Runway.
-A player uses “Arrow” Action Cards to move the Aircraft on the runways by matching the number of stars on the Aircraft Card. For example:
-1-Star Aircraft: Requires one “1 Arrow” Action Card to move the Aircraft one space forward.
-2-Star Aircraft:Requires one “2 Arrows” Action Card OR two “1 Arrow” Action Cards to move the Aircraft one space forward
-3-Star Aircraft: Requires one “3 Arrows” Action Card, OR one “2 Arrows” Action Card plus one “1 Arrow” Action Card, OR three “1 Arrow” Action Cards to move the Aircraft one space forward.
-So, the higher the number of stars an Aircraft Card has, the more difficult it is to move because it requires more arrows on the Action Cards. Using more “Arrow” Action Cards than what is required is acceptable for moving the Aircraft, but the player will not receive the difference back. For example, a player can use a “3 Arrows” Action Card to move a 1-Star Aircraft one space. However, the other two arrows will be forfeited.
-When a player has moved the Aircraft to the third space on the South Runway AND then uses one or more “Arrow” Action Cards that allow the Aircraft to move one more space forward, the takeoff process is complete. The player may keep the Aircraft Card and get a score according to the number of stars shown on the card. The first player to obtain 10 stars wins.
-An Aircraft that has not completed the takeoff process in one turn will remain in its final position on the runway until the player’s next turn. Aircraft idling on the runways are subject to other player’s actions, including “Diversions” and instructions shown on drawn Scenario Cards.
Diversion:
-When a player wants to take off, land or move an Aircraft on the runway but is obstructed by another player’s Aircraft, he may use a “Diversion” Action Card to divert it.
-When a player uses a “Diversion” Action Card to remove another player’s Aircraft, the player being diverted can use an “Emergency Takeoff / Landing” Action Card to stop the diversion. Without the emergency card, the affected Aircraft Card will be removed tothe “Diverted Flights” area.
-When 10 Aircraft Cards have been removed to “Diverted Flights”, the game ends in a draw.
Other Important Points :
-A player cannot keep more than 10 Action Cards at any time; otherwise, he or she needs to discard the extra cards in the “Action Card (Discard)” area.
-When no more Action Cards remain, shuffle the cards from the “Action Card (Discard)” area and place the shuffled deck face-down at the “Action Card (Draw)” area.
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