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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Michael Rinella
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아티스트
Wei-Cheng Cheng
-
인원
게임 소개
《엘 알라메인》은 1942년 10월 23일부터 11월 11일까지의 제2차 엘 알라메인 전투를 시뮬레이션한 2인조 워게임이다.
한 명은 연합군(영국, 영연방, 자유프랑스, 그리스)을 공격하고, 다른 한 명은 추축군(독일, 이탈리아)을 공격한다. 각 육각은 지름이 5km이고, 부대 규모는 여단, 연대, 대대이며, 대부분의 순번은 이틀간의 전투를 나타낸다.
게임은 8개의 턴으로 구성되며 각 턴에는 4개의 임펄스가 있습니다. 각 임펄스에서 연합 선수는 유닛과 추축 플레이어로 동작을 수행할 수 있다. 각각의 충동에서, 플레이어들은 움직이거나, 싸우거나, 패스하는 것을 선택한다. 플레이어는 전투 결과를 결정하기 위해 주사위 굴림과 CRT를 사용한다. 만약 충동 끝에 시디 압드 엘 라만과 텔 엘 아크카키르가 연합군의 지배를 받는다면 게임은 즉시 연합군의 승리로 끝난다.
한 명은 연합군(영국, 영연방, 자유프랑스, 그리스)을 공격하고, 다른 한 명은 추축군(독일, 이탈리아)을 공격한다. 각 육각은 지름이 5km이고, 부대 규모는 여단, 연대, 대대이며, 대부분의 순번은 이틀간의 전투를 나타낸다.
게임은 8개의 턴으로 구성되며 각 턴에는 4개의 임펄스가 있습니다. 각 임펄스에서 연합 선수는 유닛과 추축 플레이어로 동작을 수행할 수 있다. 각각의 충동에서, 플레이어들은 움직이거나, 싸우거나, 패스하는 것을 선택한다. 플레이어는 전투 결과를 결정하기 위해 주사위 굴림과 CRT를 사용한다. 만약 충동 끝에 시디 압드 엘 라만과 텔 엘 아크카키르가 연합군의 지배를 받는다면 게임은 즉시 연합군의 승리로 끝난다.
"El Alamein" is a two-player operational wargame simulating the 2nd Battle of El Alamein from 23 October – 11 November, 1942.
One player commands the attacking Allied forces (British, Commonwealth, Free French and Greek) while the other player commands the defending Axis forces (German and Italian). Each hex measures 5km across, unit scale is brigade, regimental and battalion, and most turns represent two days of combat.
The game consists of eight turns and each turn has four impulses. During each impulse the Allied player may perform actions with his units and then the Axis player. In each impulse, players choose to move, combat, or pass. Players use dice rolling and CRT to determine the combat result. If at the end of any impulse the Sidi Abd el Rahman and the Tel el Acqqaqir are both Allied-controlled the game ends immediately in an automatic Allied victory.
One player commands the attacking Allied forces (British, Commonwealth, Free French and Greek) while the other player commands the defending Axis forces (German and Italian). Each hex measures 5km across, unit scale is brigade, regimental and battalion, and most turns represent two days of combat.
The game consists of eight turns and each turn has four impulses. During each impulse the Allied player may perform actions with his units and then the Axis player. In each impulse, players choose to move, combat, or pass. Players use dice rolling and CRT to determine the combat result. If at the end of any impulse the Sidi Abd el Rahman and the Tel el Acqqaqir are both Allied-controlled the game ends immediately in an automatic Allied victory.
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