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BGG랭킹
BGG전체 : 18478
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Jason Fordham
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아티스트
Sean McMullin
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인원
게임 소개
아치 도둑은 죽었고, 도둑의 조약은 깨졌다. 전통에 따르면, 주요 도둑 무리들의 우두머리는 그들이 새로운 도둑이 될 자격이 있다는 것을 증명할 재물을 모을 때까지만 하면 된다. 그들은 낯선 사람과 동료 도둑들의 것을 똑같이 훔치고, 시계를 피하고, 금을 가까이 두고, 그들의 경쟁자들을 매우 면밀히 감시해야 한다.
덱 오브 시브즈(Deck of Sevings)는 2명에서 4명까지(두 개의 게임 세트를 사용할 경우 최대 8명까지) 손 관리를 하는 빠른 플레이, 전술, 절단 카드 게임이다.
각 플레이어는 동일한 카드 한 벌을 받는다. 골드 코인 카드 외에도 게임 내 액션 카드는 각각 최대 3가지 효과를 제공합니다: 능력, 액티비티, 리액션. 다시, 각 플레이어는 자신의 플레이 구역에 카드를 플레이하고 자신의 플레이 구역에 있는 이전 턴의 카드를 활성화하거나 능력을 사용할 수 있습니다. 다른 플레이어의 차례가 되면, 상대방 카드에 대항하기 위해 리액션 효과가 있는 카드를 플레이할 수 있다. 이 세 가지 행동 외에도, 차례가 진행되는 동안 플레이어는 자신의 플레이 구역 내에서 골드 코인 카드를 움직일 수 있다(예를 들어, 보호를 위해 골드 코인 카드를 코인 지갑 카드 위에 올려 놓을 수 있다.
예로는 단검, 커트퍼즈, 소매치기, 자물쇠 상자, 길드홀, 여행 상인, 자물쇠 따기, 도둑 도구, 더러운 도둑 등이 있다.
이 카드와 다른 카드의 능력, 활성화, 리액션을 사용하여 플레이어들은 상대편의 골드코인 카드를 훔쳐 자신의 플레이 영역에 추가하고 자신의 골드코인 카드를 도난당하지 않도록 보호합니다. 플레이어가 자신의 플레이 구역에 7장의 골드코인 카드를 가지고 있으면 한 번 더 턴을 완료하거나 한 명이 완전히 카드를 사용할 수 없게 되면 게임이 종료된다.
게임의 각 카드는 골드 값을 가집니다; 가장 높은 골드 값을 가진 플레이어가 게임에서 승리합니다!
덱 오브 시브즈(Deck of Sevings)는 2명에서 4명까지(두 개의 게임 세트를 사용할 경우 최대 8명까지) 손 관리를 하는 빠른 플레이, 전술, 절단 카드 게임이다.
각 플레이어는 동일한 카드 한 벌을 받는다. 골드 코인 카드 외에도 게임 내 액션 카드는 각각 최대 3가지 효과를 제공합니다: 능력, 액티비티, 리액션. 다시, 각 플레이어는 자신의 플레이 구역에 카드를 플레이하고 자신의 플레이 구역에 있는 이전 턴의 카드를 활성화하거나 능력을 사용할 수 있습니다. 다른 플레이어의 차례가 되면, 상대방 카드에 대항하기 위해 리액션 효과가 있는 카드를 플레이할 수 있다. 이 세 가지 행동 외에도, 차례가 진행되는 동안 플레이어는 자신의 플레이 구역 내에서 골드 코인 카드를 움직일 수 있다(예를 들어, 보호를 위해 골드 코인 카드를 코인 지갑 카드 위에 올려 놓을 수 있다.
예로는 단검, 커트퍼즈, 소매치기, 자물쇠 상자, 길드홀, 여행 상인, 자물쇠 따기, 도둑 도구, 더러운 도둑 등이 있다.
이 카드와 다른 카드의 능력, 활성화, 리액션을 사용하여 플레이어들은 상대편의 골드코인 카드를 훔쳐 자신의 플레이 영역에 추가하고 자신의 골드코인 카드를 도난당하지 않도록 보호합니다. 플레이어가 자신의 플레이 구역에 7장의 골드코인 카드를 가지고 있으면 한 번 더 턴을 완료하거나 한 명이 완전히 카드를 사용할 수 없게 되면 게임이 종료된다.
게임의 각 카드는 골드 값을 가집니다; 가장 높은 골드 값을 가진 플레이어가 게임에서 승리합니다!
The Arch Thief is dead, and the Pact of Thieves is broken. In accord with tradition, the leaders of the major bands of thieves have only until dawn to gather the wealth that will prove them worthy to be the new Arch Thief. They must steal from strangers and fellow thieves alike, avoid the watch, keep their gold close, and keep a very close eye on their rivals.
Deck of Thieves is a fast-playing, tactical, cut-throat card game of hand-management for two to four players (up to eight players when using two game sets).
Each player receives an identical deck of cards. In addition to Gold Coin cards, the action cards in the game each have up to three effects: Ability, Activate, and/or Reaction. In turn, each player may play a card to his play area and apply its Ability or Activate a card already in his play area from a previous turn. On another player's turn, players may play a card with a Reaction effect to counter an opponent's card. In addition to these three actions, during their turns, players may move Gold Coin cards around within their play areas (placing a Gold Coin card on top of a Coin Purse card for protection, for example).
Example cards include Dagger, Cutpurse, Pickpocket, Lock Box, Guild Hall, Traveling Merchant, Lock Pick, Thieves' Tools, and the Dirty Thief.
Using these and other cards' Abilities, Activates, and Reactions, players both seek to steal the Gold Coin cards from their opponents--adding them to their play area--and protect their own Gold Coin cards from being stolen. Once a player has 7 Gold Coin cards in his play area, the game ends after one more complete set of turns or when one player is completely out of cards.
Each card in the game has a gold value; the player with the highest gold value wins the game!
Deck of Thieves is a fast-playing, tactical, cut-throat card game of hand-management for two to four players (up to eight players when using two game sets).
Each player receives an identical deck of cards. In addition to Gold Coin cards, the action cards in the game each have up to three effects: Ability, Activate, and/or Reaction. In turn, each player may play a card to his play area and apply its Ability or Activate a card already in his play area from a previous turn. On another player's turn, players may play a card with a Reaction effect to counter an opponent's card. In addition to these three actions, during their turns, players may move Gold Coin cards around within their play areas (placing a Gold Coin card on top of a Coin Purse card for protection, for example).
Example cards include Dagger, Cutpurse, Pickpocket, Lock Box, Guild Hall, Traveling Merchant, Lock Pick, Thieves' Tools, and the Dirty Thief.
Using these and other cards' Abilities, Activates, and Reactions, players both seek to steal the Gold Coin cards from their opponents--adding them to their play area--and protect their own Gold Coin cards from being stolen. Once a player has 7 Gold Coin cards in his play area, the game ends after one more complete set of turns or when one player is completely out of cards.
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