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BGG랭킹
BGG전체 : 0
5.8Jake and the Neverland Pirates: Auf Schatzjagd (2013) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
4+
BGG추천: 3+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Thilo Hutzler
-
아티스트
Paul Windle
-
인원
게임 소개
동명의 텔레비전 쇼에서처럼 제이크와 네버랜드 파이리츠에서는 다음과 같다. Auf Schatzjagd 플레이어들은 더블론 – 10개의 더블론을 수집하고, 제이크, 이지, 그리고 커비 같은 네버랜드 크루들을 모으는 데 필요한 동전들을 찾고 싶어한다.
게임을 설정하려면 제이크, 이지, 커비, 후크 캡틴으로 구성된 24개의 더블런 토큰 – 각각 6개의 서로 다른 배경을 가진 6개의 어드벤처 카드를 테이블에 놓습니다.
턴을 할 때, 한 선수가 더블런을 넘깁니다. 만약 이것이 후크 선장을 보여주면, 그녀의 차례가 끝나고, 그녀는 후크 토큰을 테이블 위에 올려놓고, 그렇지 않으면 그녀는 다시 그리거나 그녀의 차례를 멈출 수 있다. 그녀는 후크 토큰을 공개하지 않거나 네버랜드 캐릭터가 있는 토큰이나 그 턴에 이미 드러난 토큰과 일치하는 배경이 있는 토큰을 공개할 때까지 턴을 계속할 수 있다. 후자의 경우, 당신은 토큰을 같은 색의 어드벤처 카드에 놓고, 후크의 경우엔 얼굴을 위로 향하게 하고 테이블에 있는 모든 토큰과 함께 손을 잡고 섞는다.
각 어드벤처 카드에는 두세 개의 더블론이라고 쓰여 있고, 그 카드에 두 개 또는 세 개의 토큰이 적혀 있을 때, 플레이어들은 그 동전들에 점수를 매겨서 그들의 보물 상자에 넣고 다른 토큰들을 혼합물에 넣고, 그 다음 그 어드벤처 카드를 게임에서 제거한다. 나중에 이 배경의 토큰이 드러나면 선수들은 즉시 득점한다.
선수들이 적어도 10개의 토큰을 가슴에 가지고 있다고 생각할 때마다, 그들은 그들의 전리품을 세기 위해 게임을 멈출 수 있다. 맞히면 이긴다고! 플레이어가 여섯 번째 캡틴 훅 토큰 &NDASH를 뽑으면 게임이 종료되지만, 이미 10개 이상의 더블론을 모았을 경우 여전히 승리합니다!
게임을 설정하려면 제이크, 이지, 커비, 후크 캡틴으로 구성된 24개의 더블런 토큰 – 각각 6개의 서로 다른 배경을 가진 6개의 어드벤처 카드를 테이블에 놓습니다.
턴을 할 때, 한 선수가 더블런을 넘깁니다. 만약 이것이 후크 선장을 보여주면, 그녀의 차례가 끝나고, 그녀는 후크 토큰을 테이블 위에 올려놓고, 그렇지 않으면 그녀는 다시 그리거나 그녀의 차례를 멈출 수 있다. 그녀는 후크 토큰을 공개하지 않거나 네버랜드 캐릭터가 있는 토큰이나 그 턴에 이미 드러난 토큰과 일치하는 배경이 있는 토큰을 공개할 때까지 턴을 계속할 수 있다. 후자의 경우, 당신은 토큰을 같은 색의 어드벤처 카드에 놓고, 후크의 경우엔 얼굴을 위로 향하게 하고 테이블에 있는 모든 토큰과 함께 손을 잡고 섞는다.
각 어드벤처 카드에는 두세 개의 더블론이라고 쓰여 있고, 그 카드에 두 개 또는 세 개의 토큰이 적혀 있을 때, 플레이어들은 그 동전들에 점수를 매겨서 그들의 보물 상자에 넣고 다른 토큰들을 혼합물에 넣고, 그 다음 그 어드벤처 카드를 게임에서 제거한다. 나중에 이 배경의 토큰이 드러나면 선수들은 즉시 득점한다.
선수들이 적어도 10개의 토큰을 가슴에 가지고 있다고 생각할 때마다, 그들은 그들의 전리품을 세기 위해 게임을 멈출 수 있다. 맞히면 이긴다고! 플레이어가 여섯 번째 캡틴 훅 토큰 &NDASH를 뽑으면 게임이 종료되지만, 이미 10개 이상의 더블론을 모았을 경우 여전히 승리합니다!
As in the television show of the same name, in Jake and the Neverland Pirates: Auf Schatzjagd players want to collect doubloons – ten doubloons, to be precise – and to find those coins they need to assemble the Neverland crew of Jake, Izzy and Cubby.
To set up the game, place the 24 doubloon tokens – six each of Jake, Izzy, Cubby and Captain Hook, with six different backgrounds total – face down on the table and mix them up, then place the six adventure cards (which match the backgrounds on the doubloons) on the table.
On a turn, a player turns over a doubloon. If it shows Captain Hook, her turn ends and she places the Hook token face-up on the table; if not, she can draw again or stop her turn. She can continue her turn as long as she doesn't reveal a Hook token or until she reveals a token that has a Neverland character or a background that matches a token already revealed that turn. In the latter case, you place the tokens on the adventure cards of the same color; in the former case, you leave Hook face-up and shuffle all the tokens in hand with those still on the table.
Each adventure card will say either two or three doubloons on it, and when that card has two or three tokens on it, the players score those coins, placing them in their treasure chest and returning any other tokens to the mix, then remove that adventure card from the game. If a token with this background is later revealed, the players score it immediately.
Whenever the players think they have at least ten tokens in their chest, they can stop the game to count their loot. If correct, they win! The game also ends if the players draw the sixth Captain Hook token – but if they've already collected at least ten doubloons, they still win!
To set up the game, place the 24 doubloon tokens – six each of Jake, Izzy, Cubby and Captain Hook, with six different backgrounds total – face down on the table and mix them up, then place the six adventure cards (which match the backgrounds on the doubloons) on the table.
On a turn, a player turns over a doubloon. If it shows Captain Hook, her turn ends and she places the Hook token face-up on the table; if not, she can draw again or stop her turn. She can continue her turn as long as she doesn't reveal a Hook token or until she reveals a token that has a Neverland character or a background that matches a token already revealed that turn. In the latter case, you place the tokens on the adventure cards of the same color; in the former case, you leave Hook face-up and shuffle all the tokens in hand with those still on the table.
Each adventure card will say either two or three doubloons on it, and when that card has two or three tokens on it, the players score those coins, placing them in their treasure chest and returning any other tokens to the mix, then remove that adventure card from the game. If a token with this background is later revealed, the players score it immediately.
Whenever the players think they have at least ten tokens in their chest, they can stop the game to count their loot. If correct, they win! The game also ends if the players draw the sixth Captain Hook token – but if they've already collected at least ten doubloons, they still win!
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