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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    110-110 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

엠파이어 컨플라이트는 알려진 세계를 지배하기 위해 황제들과 경쟁하는 턴제 전략 보드 게임으로, 한때는 극심한 내전이 몇몇 자치 도시들을 떠나 전국을 휩쓸기 전까지 한 가문이 통치했던 평화로운 장소였다. 여러 해 동안 전쟁의 트라우마로부터 자신들을 고립시킨 각 플레이어는 철권통치로 제국을 확장하고 재통합하려는 시도로 한 도시를 통제한다.

박스에서 플레이어들은 받을 것이다.
2, 3, 4명의 선수에게 지도 제공.
•1개의 보드에는 분리 가능한 맵을 위한 공간이 있습니다.
•1 스피너.
51개의 독특한 디자인의 200개가 넘는 크리쳐 카드.
10가지 다른 종류의 20개 이상의 주문 카드.
•20개의 옆구리 주사위(숫자 10개)
스태트 레코더가 들어 있는 4개의 데크 홀더 - 플레이어들이 제국의 강점과 약점, 상대의 강점을 알 수 있도록 지원합니다.
•6개의 일반 카드가 큐 카드와 싸우고 황제에게 전략을 지원하는 다른 능력을 제공합니다.
• 선수들을 돕기 위한 4개의 경제 큐 카드.
60개 이상의 이벤트 및 지식 카드 40개 이상의 독특한 디자인으로 모든 게임에 기회 요소를 제공합니다.
플라스틱 군대 조각 6개.
12개의 독특하고 디테일한 디자인을 특징으로 하는 90개 이상의 플라스틱 건물.
엠파이어 크래쉬의 게임 내 통화인 플로린의 다양한 가치를 묘사한 100개의 노트.

각 플레이어는 수도에서 군대 피스로 대표되는 하나의 유닛으로 시작합니다. 위대한 통치자가 직면하는 결정은 ‘ 확장 또는 확장하지 않는 것이다. 플레이어는 플레이어가 구축한 경제 구조의 수에 따라 각 턴마다 플로린을 받는다. 이 플로린으로 황제는 전투에서 사용할 수 있는 크리쳐 카드를 훈련시키거나, 도시 대학에서 주문을 구입하거나, 더 큰 업그레이드를 위해 아낄 수 있다. 일단 황제가 전략을 결정하면, 그는 위험을 무릅쓰고 세계를 정복해야 한다. 마을이 세워질 것이고, 문명의 잿더미에서 마을이 세워질 것이며, 마법의 생명체들이 길들여져서 당신의 대의를 위해 싸우도록 보내질 것이다.

그러나 건전한 전략이 전부는 아니다. 각 턴마다 선수들은 스피너를 사용해야 하며, 이는 이벤트나 지식 카드를 추첨하는 결과로 이어질 수 있다. 지식 카드는 잃어버린 문서와 기술을 복구하여 더 강력한 제국을 이끌 수 있는 반면, 이벤트 카드는 이점과 부담이 될 수 있습니다. 크기가 전부는 아닙니다!

플레이어가 방어된 지방을 모험할 때, 그들은 땅의 지배권을 위해 싸워야 한다. 엠파이어의 플레이어 규모에 따라 전장에 투입할 수 있는 군대의 규모가 결정되지만, 발굴된 지식은 당신의 군사력에 큰 도움이 될 것입니다. 전투 자체는 카드 게임입니다. 전장에 투입할 수 있는 병력은 제국의 힘에 따라 결정됩니다.
Empires Collide is a turn based strategy board game pitting emperors against each other to dominate the known world - once a peaceful place ruled by one house until a bitter civil war tore through the nation leaving in its wake several self governed cities. Having isolated themselves from the trauma's of war for many years, each player controls one city in its attempt to expand and reunite the empire with an iron fist.

In the box players will receive
•Maps for 2, 3 and 4 players.
•1 board with space for detachable maps.
•1 Spinner.
•Over 200 creature cards with 51 unique designs.
•Over 20 spell cards of 10 different varieties.
•20 sided dice (ten in number).
•Four deck holders containing stat recorders - to assist players in knowing the strengths and weaknesses of their empire, and that of their opponents.
•6 General Cards, acting as battling cue cards and providing each emperor with a different ability to assist their strategy.
•4 economic cue cards to assist players.
•Over 60 event and knowledge cards with 40 unique designs, to bring an element of chance to every game.
•Sixteen plastic army pieces.
•Over 90 plastic buildings featuring 12 unique and detailed designs.
100 notes depicting different values of Florins, the in-game currency for Empires Collide.

Each player starts in their Capital, with a single unit of troops, represented by their army piece. The decision ever facing a great ruler is ‘to expand….or not to expand’. Players receive florins each turn depending on the number of economic structures the player has constructed. With these florins the Emperor may train creature cards for use in battle, purchase spells from the cities universities, or save for larger upgrades. Once the Emperor has decided on his strategy he must venture forth and take on the world. Villages will be built, towns forged from the ashes of civilization and magical creatures tamed and sent forth to fight for your cause.

A sound strategy is not everything however. Each turn the players must use the spinner, which may lead to an event or knowledge card being drawn. Event Cards can be both a benefit or a burden, whilst Knowledge Cards may recover lost tomes and technologies leading to a mightier empire. Size is not everything!

When a player ventures into an opponents defended province they must battle for control of the land. The size of a players Empire determines the extent of the army that can be fielded, whilst knowledge uncovered may provide an extra boost to your military prowess. The battle itself is a card game based, with the troops you can field being determined by the might of your Empire.

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