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게임 소개

장비
한 개의 게임 시트(그래프 페이퍼 또는 복사)는 위쪽과 아래쪽 필드로 구성되며 각 플레이어마다 연필이 하나씩 있습니다.
객체
목표는 상대의 상위 필드에서 체계적으로 ‘sping’를 통해 상대방의 라인 비밀 네트워크를 추론하는 것이다.

그래프 용지에 (또는 복사로) 게임 시트를 두 장 복사하여 각 플레이어에게 한 장씩 줍니다. 게임 시트의 위쪽 필드에 각 플레이어는 (상대방이 보지 못하게) 6개의 줄로 구성된 네트워크를 배치한다. 선은 가로 또는 세로로 그려야 하며, 서로 연결되어 있어야 하며(순서대로), 각 연결점에서 직각으로 회전해야 합니다. 한 선이 끝나고 다른 선이 시작되는 곳을 제외하고는 서로 닿지 않을 수 있다. 그림 1과 2는 주석이 올바르게 배치되어 있는 네트워크를 보여줍니다. 그림 3에는 잘못 그려진 네트워크가 나와 있습니다. 예를 보려면 이미지를 참조하십시오.

놀다
1. 한 명의 플레이어가 상대방 필드에 있는 공간의 내용에 대해 물어봄으로써 스파이 활동을 합니다(예:
1A, 2B 등). 만약 그 공간에 한 줄 또는 두 줄의 연결선이 있다면, 상대방은 ‘hot’라고 발표한다.
만약 그 공간에 선이 없지만 선을 포함하는 공간에 인접하면, 상대방은 ‘warm’라고 선언한다. 대각선으로 닿는 정사각형은 이 목적을 위해 인접한 것으로 간주되지 않는다. 다른 경우에는 상대방이‘cold’를 발표한다. 그러면 상대방이 공간의 내용에 대해 물어보고 첫 번째 플레이어가 대답하여 라운드가 완료된다.
2. 각 플레이어는 스파이 활동을 통해 얻은 정보를 추적하기 위해 게임 시트의 하단 필드를 사용합니다.
3. 플레이어는 어떤 라운드에서든 한 개의 공간을 감시하는 대신, 한 개의 수평 또는 수직 줄에 속하는 두 개에서 다섯 개의 연결된 공간을 감시할 수 있다. 선수가 여러 번 스파이 활동을 할 때마다 위쪽 필드 아래에 해당 턴에서 스파이한 숫자의 정사각형 숫자를 포함한 정사각형을 지워야 한다. 6개의 칸이 모두 지워진 플레이어는 더 이상 여러 개의 스파이 활동을 할 수 없다.
상대는 자신의 낮은 필드 아래에 있는 정사각형을 사용하여 이를 기억해야 한다.

어떤 라운드가 끝날 때 두 플레이어 모두 상대방의 네트워크를 재구성할 수 있다. 정확한 재구성은 플레이어에게 하나의 승리로 간주된다. 부정확한 재구성은 상대의 더블 승리로 간주된다.(따라서 무승부가 발생하거나 한 선수가 트리플 승리만큼 승리할 가능성도 있다.) 잘못된 비밀 구성을 하거나 상대방에게 잘못된 정보를 준 플레이어는 자동으로 패한다.

일러스트 1의 수평 2유닛 선을 오른쪽으로 한 격자 단위로 옮겨 1유닛 선이 아닌 4유닛 선과 연결했다면 첩보에서도 동일한 정보를 얻을 수 있을 것이다. 이러한 경우, 어느 한쪽의 재구성은 올바른 것으로 간주된다.

변이
선진 선수들이 라인을 더 많이 사용하는 것에 동의할 수도 있다. 원단위 라인을 추가해도 전략적 복잡성이 크게 증가한다.
Equipment
One game sheet (reproduced on graph paper or photocopied), consisting of an upper and a lower field, and a pencil for each player.
Object
The aim is to be the first to deduce the opponent’s secret network of lines by systematically ‘spying’ on the opponent’s upper field.

Make two copies of the game sheet on graph paper (or by photocopying), and give one copy to each player. In the upper field of his game sheet, each player lays out a network (without letting his opponent see it) consisting of six lines - each of a different length, ranging from one to six grid unit lengths, inclusive. The lines must be drawn either horizontally or vertically, must be connected together (in any order), and must turn at right angles at each connection point. The lines may not touch each other except to where one ends and another starts. Illustrations 1 and 2 show networks that tin have been laid out correctly. Illustration 3 shows an incorrectly drawn network. (See images for the examples.

Play
1. One player spies by asking the opponent about the contents of a space in the opponent’s field (such as
1A, 2B and so on). If there is a line - or two connecting lines - in that space, the opponent announces: ‘hot’.
If there is no line in that space, but it is adjacent to a space containing a line, the opponent announces: ‘warm’. Squares which touch diagonally are not considered adjacent for this purpose. In all other cases, the opponent announces‘cold’. The opponent then asks about the contents of a space and the first player replies, thereby completing a round.
2. Each player uses the lower field on his game sheet for keeping track of information he obtains by spying.
3. In any round a player may, instead of spying on a single space, spy on from two to five connected spaces belonging to a single horizontal or vertical row. Whenever a player makes use of multiple spying, he must cross out below his upper field a square containing a number equal to the number of squares spied upon that turn. A player whose six numbered squares have all been crossed out may no longer use multiple spying, and the
opponent should keep track of this by using the squares under his own lower field.

At the end of any round either or both players may try to reconstruct their opponent’s network. A correct reconstruction counts as a single victory for the player. An incorrect reconstruction counts as a double victory for the opponent. (Thus it is possible for a tie to occur or for one player to win as much as a triple victory.) A player , who has made an incorrect secret construction or given the opponent incorrect information, automatically loses.

If the horizontal two-unit line in Illustration 1 were moved one grid unit to the right and connected with the four-unit line rather than the one-unit line, identical information would be obtained from spying. In such a case, either reconstruction would be considered correct.

Variation
Advanced players may agree to use more lines. Even the addition of an extra one-unit line greatly increases the strategic complexity.

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