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6.9
Famous Divisions: Guards Armoured Division (2014)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

근위병 기갑사단: 세계 전쟁 잡지 #20에서 시작하여 영국 근위병 기갑부대로 이어지는 의사결정 게임의 유명한 디비전 시리즈의 일부로, 전술적 요소를 시뮬레이션에 가져오는 새로운 디자인의 시스템을 사용한다. 1944년과 1945년 영국 근위 기갑사단의 4개 전투를 재현한 이 게임은 4개의 전투를 포함한다. 굿우드 작전, 베리터블 작전, 보닝하르트 릿지, 조앤스쿼스 다리. 존 셰틀러가 디자인하고 에릭 하비와 타이 봄바가 개발하였다.

유명한 디비전 시리즈는 새로운 개념을 제시합니다: 게임 플레이는 "의 드로잉에 의해 좌우됩니다.전투 중 이벤트 Chits"를 인용합니다. 전투는 단순히 유닛의 공격력과 방어력을 비교함으로써 해결되는 것이 아니라 140개 이상의 가능한 "이벤트"를 무작위로 추첨함으로써 해결된다. 이벤트 킷은 다른 이벤트 킷에 의해 무효화될 수 있으므로 플레이어는 오즈비만으로 공격을 해결할 수 있는 방법을 알 수 없습니다.

각 육각은 좌우에서 반대쪽으로 약 500m를 나타냅니다. 각 게임 턴은 약 6시간을 나타내지만, 게임 턴은 아군과 적의 턴으로 구분되지 않는다. 오히려, 각각은 수많은 개별적인 본부 활동으로 구성되어 있다. 모든 본부 활성화 칩을 컵에 담고, 한 번에 하나씩 뽑아 특정 본부 및 관련 회사의 활성화(이동 및 전투)를 개시한다. HQ’의 활성화가 완료되면 컵에서 새로운 HQ를 가져온 다음 활성화가 시작됩니다.

유명한 디비전: 가드 아머(Guards Armer)는 디비전들이 싸웠던 다양한 전장의 카운터 시트 2개(560개 카운터)와 맵 4개(22 x 34인치 시트 2개)를 포함하는 스페셜 에디션 게임이다. 전투 부대(戰戰團, )는 차량 또는 무기의 고유한 기능과 함께 아이콘으로 표시된 독특한 차량과 무기를 특징으로 하는 개별 회사이다. 회사 차원에서 게임은 여러 가지 면에서 전술적이다: 유닛들은 개별적인 범위 값을 가지며, 유형(바퀴, 트랙, 다리)에 따라 다른 이동 능력을 가지고 있으며 규칙은 다리, 폰툰 다리, 날씨, 오버런, 보급품, 보병 승마 탱크, 직접 원거리 사격, 포격, 기회 등을 다룬다. 소방, 야간, 요새(전투기, 참호, 기뢰, 용과 스쿼스 이빨), 기술자, 장갑 회수 차량, 공군 및 대공.

이벤트 쳇 메커니즘은 플레이어가 전투를 바꿀 수 있는 어떤 칩이 그려질지, 혹은 어떤 순서로 HQ 활성화가 일어날지 알 수 없기 때문에 시리즈를 이러한 플레이에 쉽게 적응시킬 수 있게 한다. 140개의 이벤트 치트의 예로는 스나이퍼, 굿 커맨더, 매복, 경험 많은 NCO, 크로스파이어, 파나틱, 라디오 아웃, 치명타, 정면 공격, 정예 부대, 아웃플랭크, 실전 전투, 아군 사격 등이 있다.

이 게임에는 2개의 맵(22x34”)과 560개의 카운터가 포함된 2개의 카운터 시트가 포함되어 있다.

게임 규모:
게임 턴: 6시간
헥스: 601야드 / 550m
단위: 회사

게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(560 1/2" 카운터)
32페이지짜리 규칙서 1권

카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
Guards Armoured Division: Part of The Famous Divisions series by Decision Games, started with Gross Deutschland Panzer (World at War magazine #20) and continuing with British Guards Armour, uses a system that represents a new evolution in design that brings tactical elements to an otherwise operational simulation. Recreating four battles of the British Guards Armour Division in 1944 and 1945, this game includes four battles: Operation Goodwood, Operation Veritable, Bonninghardt Ridge, and Joe’s Bridge. It was designed by John Schettler and developed by Eric Harvey and Ty Bomba.

The Famous Divisions Series offers a new concept: game play is governed by the drawing of "Event Chits" during combat. Combat is not simply resolved by comparing the attack strengths and defense strengths of units, but is modified by a random chit-draw of over 140 possible "events" that introduce the elements of chaos and unpredictability to combat resolution. Event Chits can be nullified by other Event Chits; so players never know how an attack may be resolved based solely on odds ratios.

Each hex represents approximately 500 meters from side to opposite side. Each game turn represents approximately six hours; however, the game turns aren't divided into separate friendly and enemy turns. Rather, each is comprised of numerous individual HQ activations. All of the HQ activation chits are placed into a cup, and each is drawn one at a time to initiate the activation (movement and combat) of a particular headquarters and its associated companies. When that HQ’s activation is finished, a new HQ is drawn from the cup, and then its activation begins.

Famous Divisions: Guards Armour is a special edition game that includes two counter sheets (560 counters) and four maps (on two 22 x 34 inch sheets) of the various battlefields where the division fought. Combat units are individual companies featuring distinct vehicles and weapons, shown as icons along with the unique capabilities of the vehicle or weapon portrayed. At company level the game play is tactical in many respects: units have individual range values, different movement capabilities depending on type (wheeled, tracked and leg), and the rules cover such things as demolishing bridges, pontoon bridges, weather, overrun, supply, infantry riding tanks, direct ranged fire, artillery barrages, opportunity fire, night, fortifications (bunkers, trenches, mines, dragon’s teeth), engineers, armor recovery vehicles, airpower and anti-aircraft.

While not a purpose-designed solitaire system, the Event Chit mechanism makes the series easily adapted to such play, since the player won't know what chits may be drawn that could alter combat, or what order the HQ activations will take place. Some examples of the 140 Event Chits are: Sniper, Good Commander, Ambush, Experienced NCO, Caught in Crossfire, Fanatic, Radio Out, Critical Hit, Frontal Assault, Elite Troops, Outflanked, Hand-to-Hand Combat, and Friendly Fire.

The game includes two maps (22x34”) and two counter sheets containing 560 counters.

Game Scale:
Game Turn: 6 hours
Hex: 601 yards / 550 meters
Units: Company

Game Inventory:
Two 22 x 34" full color mapsheets
Two dual-side printed countersheets (560 1/2" counters)
One 32-page rulebook

Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15

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별점

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