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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Tony Cimino
-
아티스트
Tony Cimino
-
인원
게임 소개
한 무리의 친구들이 동굴에 들어가는데, 그것은 실제 보이는 것 이상의 것이다. 그 동굴에는 초자연적인 능력이 있다. 전설과 설화에 따르면 동굴은 한 사람의 야망을 충족시킬 수 있지만, 항상 대가가 있을 것이라고 한다. 하지만 우리 친구들은 이곳의 정확한 성격을 알지 못하고 환각과 이상한 경험들에 압도되기 시작합니다. 그들이 마침내 이 상황이 무엇에 관한 것인지 짐작하게 될 때, 그것은 이미 늦을 것이다. 그들 중 몇몇은 이미 제정신을 잃기 시작했다.
더 딥은 플레이어가 입찰을 통해 경험 카드를 얻고 더 로드라고 불리는 카드 한 벌의 도전과 이벤트를 뛰어넘기 위해 노력하는 게임이다. 어떤 도전은 게임을 단 1초라도 협동하게 만들 수 있지만, 속지 마세요! '딥' 같은 곳에서는 모든 사람이 알아서 해야 해
The Book이라고 불리는 이벤트와 조건이 있는 두 번째 덱은 플레이어가 제정신을 지불함으로써 The Book으로부터 카드를 뽑을 수 있기 때문에 게임을 더 흥미롭게 만든다. 북 카드는 게임에서 이기는데 도움이 될 수 있지만, 몇 가지 경험도 쌓아야 합니다. 그렇지 않으면 책이 기대만큼 유용하지 않을 수 있습니다.
각 경기 순번은 4단계로 나뉜다.
도로: 도로 카드가 표시됩니다.
경험: 체험 카드가 공개되어 경매에 부쳐집니다.
침묵: 플레이어들은 경험 카드를 놉니다.
책: 플레이어는 북 카드를 뽑기 위해 제정신일 수 있습니다.
플레이어가 3번의 경험을 마쳤거나 정신력이 남아 있지 않으면 게임이 종료된다. 이어 각 선수의 야망이 드러나고 최다득점을 기록한 선수가 승자다. 동점일 경우, 동점 중 가장 제정신이 많이 남은 선수가 승자입니다.
결국, 미친 사람이 항상 이길 수 있는 것은 아니다.
더 딥은 플레이어가 입찰을 통해 경험 카드를 얻고 더 로드라고 불리는 카드 한 벌의 도전과 이벤트를 뛰어넘기 위해 노력하는 게임이다. 어떤 도전은 게임을 단 1초라도 협동하게 만들 수 있지만, 속지 마세요! '딥' 같은 곳에서는 모든 사람이 알아서 해야 해
The Book이라고 불리는 이벤트와 조건이 있는 두 번째 덱은 플레이어가 제정신을 지불함으로써 The Book으로부터 카드를 뽑을 수 있기 때문에 게임을 더 흥미롭게 만든다. 북 카드는 게임에서 이기는데 도움이 될 수 있지만, 몇 가지 경험도 쌓아야 합니다. 그렇지 않으면 책이 기대만큼 유용하지 않을 수 있습니다.
각 경기 순번은 4단계로 나뉜다.
도로: 도로 카드가 표시됩니다.
경험: 체험 카드가 공개되어 경매에 부쳐집니다.
침묵: 플레이어들은 경험 카드를 놉니다.
책: 플레이어는 북 카드를 뽑기 위해 제정신일 수 있습니다.
플레이어가 3번의 경험을 마쳤거나 정신력이 남아 있지 않으면 게임이 종료된다. 이어 각 선수의 야망이 드러나고 최다득점을 기록한 선수가 승자다. 동점일 경우, 동점 중 가장 제정신이 많이 남은 선수가 승자입니다.
결국, 미친 사람이 항상 이길 수 있는 것은 아니다.
A group of friends enters a cave, which is something more than what it really seems. The cave has some supernatural abilities. Legends and tales say that the cave could fulfill a person's ambitions, but there would always be a price. Our group of friends however doesn't know the exact nature of this place and they start being overwhelmed by hallucinations and weird experiences. When they will finally fathom what this situation is all about -themselves- it will be too late. Some of them have already started to lose their sanity...
The Deep, is a game in which players try gain experience cards through bidding and try to surpass challenges and events of a deck of cards called The Road. Some challenges might make the game co-operative for just a second, but don't be fooled! In a place like The Deep it's every man for himself.
A second deck with Events and Conditions called The Book, makes the game more interesting, as players may draw cards from The Book by paying sanity. The Book cards may help you win the game, but a couple of experiences must also be earned, or else The Book might not be as useful as hoped.
Each game turn is divided in 4 phases:
The Road: Road cards are revealed.
The Experience: Experience cards are revealed and auctioned.
The Silence: Players play experience cards.
The Book: Players may pay sanity to draw Book cards.
The game ends if a player has fulfilled 3 experiences, or if a player has no sanity left. The ambitions of each player are then revealed and the player with the most points is the winner. In case of a tie, the player among the tied that has the most sanity left is the winner.
After all, a madman cannot always win...
The Deep, is a game in which players try gain experience cards through bidding and try to surpass challenges and events of a deck of cards called The Road. Some challenges might make the game co-operative for just a second, but don't be fooled! In a place like The Deep it's every man for himself.
A second deck with Events and Conditions called The Book, makes the game more interesting, as players may draw cards from The Book by paying sanity. The Book cards may help you win the game, but a couple of experiences must also be earned, or else The Book might not be as useful as hoped.
Each game turn is divided in 4 phases:
The Road: Road cards are revealed.
The Experience: Experience cards are revealed and auctioned.
The Silence: Players play experience cards.
The Book: Players may pay sanity to draw Book cards.
The game ends if a player has fulfilled 3 experiences, or if a player has no sanity left. The ambitions of each player are then revealed and the player with the most points is the winner. In case of a tie, the player among the tied that has the most sanity left is the winner.
After all, a madman cannot always win...
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