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BGG랭킹
BGG전체 : 7776
STRATEGY : 2279
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.70 / 5
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디자이너
David Villegas, Christopher Witt, Krista Witt
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아티스트
Christopher West
-
인원
게임 소개
영원히 존재할 수 있는 것은 없습니다.” - 스티븐 호킹
빅뱅 이후, 상황은 빠르게 움직였다. 너도 마찬가지야. Eons 게임의 플레이어들은 별, 행성, 그리고 다른 우주 현상을 만들기 위해 요소들을 모아서 우주의 규모를 만들기 위해 경쟁하는 보편적인 건축가들의 역할을 맡는다. 다른 어떤 것과도 다른 전략 게임에서, 건축가들은 더 복잡한 요소를 만들고 다른 천체를 형성하기 위해 별을 사용하는 우주의 법칙에 관여한다.
EONS에서 플레이어는 자신의 자원과 행성 및 별로부터 받는 이익을 신중하게 측정하면서 이러한 요소를 분산시키기 위해 자신만의 본질을 사용해야 한다.왜냐하면 결국엔 우주가 멸망하고 오직 한 명의 선수만이 승리할 것이기 때문이다
플레이어들은 우주에서 흔히 볼 수 있는 수소, 탄소, 산소, 철을 사용하여 별을 만듭니다. 일단 별들이 만들어지면, 별들은 융합을 수행하고 플레이어가 추가적인 별, 행성 또는 다른 우주 사건들을 만드는데 사용할 자원을 생산할 수 있다. 플레이어가 만드는 각 우주 물체는 에센스의 가치가 있으며, 아키텍트가 우주에서 가지고 있는 힘과 영향력을 나타내며 에센스는 더 많은 아이템을 만들기 위해 원소 비축으로부터 더 많은 요소를 구입할 수 있다. 플레이어들은 또한 별을 파괴하고 죽은 별들로부터 자원을 모을 수 있으며, 게임이 전략과 계획으로 바뀌는 곳이다. 파괴되는 모든 우주체는 엔트로피 카운트다운을 줄일 것이고 0이 되면 게임은 끝난다.
승리 포인트를 부여한 남은 우주 본체가 합산되며, 가장 많은 승리 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다. 경기 종료 시 가장 많은 승점을 얻는 것이 목표지만 스타들이 퓨전을 겪어야 하는 자원을 부정하듯 결국 죽고 엔드게임에 가속도가 붙는 경기라는 사실을 알게 된다. 대비하고 현명하게 건설하고 우주를 지켜야 할 때 파괴하라!
빅뱅 이후, 상황은 빠르게 움직였다. 너도 마찬가지야. Eons 게임의 플레이어들은 별, 행성, 그리고 다른 우주 현상을 만들기 위해 요소들을 모아서 우주의 규모를 만들기 위해 경쟁하는 보편적인 건축가들의 역할을 맡는다. 다른 어떤 것과도 다른 전략 게임에서, 건축가들은 더 복잡한 요소를 만들고 다른 천체를 형성하기 위해 별을 사용하는 우주의 법칙에 관여한다.
EONS에서 플레이어는 자신의 자원과 행성 및 별로부터 받는 이익을 신중하게 측정하면서 이러한 요소를 분산시키기 위해 자신만의 본질을 사용해야 한다.왜냐하면 결국엔 우주가 멸망하고 오직 한 명의 선수만이 승리할 것이기 때문이다
플레이어들은 우주에서 흔히 볼 수 있는 수소, 탄소, 산소, 철을 사용하여 별을 만듭니다. 일단 별들이 만들어지면, 별들은 융합을 수행하고 플레이어가 추가적인 별, 행성 또는 다른 우주 사건들을 만드는데 사용할 자원을 생산할 수 있다. 플레이어가 만드는 각 우주 물체는 에센스의 가치가 있으며, 아키텍트가 우주에서 가지고 있는 힘과 영향력을 나타내며 에센스는 더 많은 아이템을 만들기 위해 원소 비축으로부터 더 많은 요소를 구입할 수 있다. 플레이어들은 또한 별을 파괴하고 죽은 별들로부터 자원을 모을 수 있으며, 게임이 전략과 계획으로 바뀌는 곳이다. 파괴되는 모든 우주체는 엔트로피 카운트다운을 줄일 것이고 0이 되면 게임은 끝난다.
승리 포인트를 부여한 남은 우주 본체가 합산되며, 가장 많은 승리 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다. 경기 종료 시 가장 많은 승점을 얻는 것이 목표지만 스타들이 퓨전을 겪어야 하는 자원을 부정하듯 결국 죽고 엔드게임에 가속도가 붙는 경기라는 사실을 알게 된다. 대비하고 현명하게 건설하고 우주를 지켜야 할 때 파괴하라!
“Nothing cannot exist forever.” - Stephen Hawking
After the Big Bang, things moved quickly. So do you. Players in the game of Eons take on the roles of universal architects competing to shape the universe on a cosmic scale by gathering elemental building blocks to create stars, planets, and other cosmic phenomenon. In a strategy game like no other, the architects engage the laws of the cosmos, using stars to forge more complex elements and form other heavenly bodies.
In EONS, players must spend their own essence to marshal these elements, carefully gauging their resources and the benefits received from their planets and stars, as they guide the formation of their cosmos eon after eon; working to achieve the most victory points through a variety of strategies and hidden agendas to achieve their version of the universe. Because eventually, the universe will end, and only one player will be victorious...
Players build stars using elements commonly found in the universe, Hydrogen, Carbon, Oxygen and Iron. Once they build stars, the stars perform fusion, and can produce resources for the player to use to build additional stars, planets or other cosmic events. Each cosmic body the player builds is worth Essence, representing the power and influence the Architect has in the universe, and that Essence can be used to purchase more elements from the elemental stockpile to build more items. Players can also destroy stars and collect resources from the dead stars, and this is where the game turns to strategy and planning. Every cosmic body that is destroyed will decrease the entropy countdown, and when it reaches 0, the game is over.
Remaining cosmic bodies that grant victory points are totaled, and the player with the most victory points, wins! Although the goal is to have the most victory points at the end of the game, you will find that the game is also a resource management game, as if you deny resources that stars need to undergo fusion, they will die and accelerate endgame. Be prepared, build judiciously and destroy when you must to defend your universe!
After the Big Bang, things moved quickly. So do you. Players in the game of Eons take on the roles of universal architects competing to shape the universe on a cosmic scale by gathering elemental building blocks to create stars, planets, and other cosmic phenomenon. In a strategy game like no other, the architects engage the laws of the cosmos, using stars to forge more complex elements and form other heavenly bodies.
In EONS, players must spend their own essence to marshal these elements, carefully gauging their resources and the benefits received from their planets and stars, as they guide the formation of their cosmos eon after eon; working to achieve the most victory points through a variety of strategies and hidden agendas to achieve their version of the universe. Because eventually, the universe will end, and only one player will be victorious...
Players build stars using elements commonly found in the universe, Hydrogen, Carbon, Oxygen and Iron. Once they build stars, the stars perform fusion, and can produce resources for the player to use to build additional stars, planets or other cosmic events. Each cosmic body the player builds is worth Essence, representing the power and influence the Architect has in the universe, and that Essence can be used to purchase more elements from the elemental stockpile to build more items. Players can also destroy stars and collect resources from the dead stars, and this is where the game turns to strategy and planning. Every cosmic body that is destroyed will decrease the entropy countdown, and when it reaches 0, the game is over.
Remaining cosmic bodies that grant victory points are totaled, and the player with the most victory points, wins! Although the goal is to have the most victory points at the end of the game, you will find that the game is also a resource management game, as if you deny resources that stars need to undergo fusion, they will die and accelerate endgame. Be prepared, build judiciously and destroy when you must to defend your universe!
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