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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Wolfgang Dirscherl
-
아티스트
-
인원
게임 소개
어린이들을 위한 마법을 주제로 한 기억 게임입니다.
25장의 카드가 양면에 인쇄되어 있습니다. 한 면에는 흰색 바탕에 다섯 가지 마법 물건(장신, 매력, 모자, 주문서, 올빼미) 중 하나가 그려져 있다. 다른 한 면은 색칠된 배경에 다섯 개의 은신처(침대, 할아버지 시계, 가슴, 삼각대, 화재 장소) 중 하나를 보여준다. 각 마법 물체/배경 조합에 대해 하나의 카드가 있습니다.
카드는 색칠된 은신처가 위를 향하도록 탁자 위에 펼쳐져 있다. 시작 선수가 두 개의 주사위를 굴립니다. 하나의 주사위는 선수들이 어떤 물체를 찾으려고 하는지 보여준다. 다른 하나는 플레이어가 물체를 찾기 위해 어떤 은신처를 찾을 수 있는지 명시한다(즉, 한쪽이 부엉이를 보여주고 다른 한쪽이 침대를 보여준다면, 플레이어는 부엉이를 찾기 위해 침대 카드를 뒤집을 수 있다). 현역 선수가 카드를 제대로 넘기면 카드를 받아 다시 주사위를 굴리게 된다. 카드를 잘못 뒤집으면 그의 차례가 끝난다.
주사위의 여섯 번째 면은 조커이다. 행운의 플레이어는 마법의 물체, 은신처 또는 둘 다 선택할 수 있다.
선수가 이미 찾은 조합을 굴리고 기억이 나면 그 선수에게서 뺏어가게 된다.
한 종류의 은신처 카드 5장이 모두 청구되면 게임이 종료된다. 카드 수가 가장 많은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
25장의 카드가 양면에 인쇄되어 있습니다. 한 면에는 흰색 바탕에 다섯 가지 마법 물건(장신, 매력, 모자, 주문서, 올빼미) 중 하나가 그려져 있다. 다른 한 면은 색칠된 배경에 다섯 개의 은신처(침대, 할아버지 시계, 가슴, 삼각대, 화재 장소) 중 하나를 보여준다. 각 마법 물체/배경 조합에 대해 하나의 카드가 있습니다.
카드는 색칠된 은신처가 위를 향하도록 탁자 위에 펼쳐져 있다. 시작 선수가 두 개의 주사위를 굴립니다. 하나의 주사위는 선수들이 어떤 물체를 찾으려고 하는지 보여준다. 다른 하나는 플레이어가 물체를 찾기 위해 어떤 은신처를 찾을 수 있는지 명시한다(즉, 한쪽이 부엉이를 보여주고 다른 한쪽이 침대를 보여준다면, 플레이어는 부엉이를 찾기 위해 침대 카드를 뒤집을 수 있다). 현역 선수가 카드를 제대로 넘기면 카드를 받아 다시 주사위를 굴리게 된다. 카드를 잘못 뒤집으면 그의 차례가 끝난다.
주사위의 여섯 번째 면은 조커이다. 행운의 플레이어는 마법의 물체, 은신처 또는 둘 다 선택할 수 있다.
선수가 이미 찾은 조합을 굴리고 기억이 나면 그 선수에게서 뺏어가게 된다.
한 종류의 은신처 카드 5장이 모두 청구되면 게임이 종료된다. 카드 수가 가장 많은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
A witchcraft-themed memory game for children.
The 25 cards are printed on both side. One side shows one of five magic objects (elixir, charm, magic hat, spell book, owl) on a white background. The other side shows one of five hiding places (bed, grandfather clock, chest, tripod, fire place) on a coloured background. There is one card for each magic object/background combination.
The cards are laid out on the table, with the coloured hiding place side facing up. The start player rolls the two dice. One die shows what object the players are trying to find. The other specifies what hiding places they players may search to find that object (i.e. if one die shows the owl and the other the bed, the players are allowed to turn over the bed cards to find the owl). If the active player manages to turn over the correct card, he/she gets to take the card and rolls the dice again. His/her turn ends when he/she turns over a wrong card.
The sixth side of the dice is a joker - the lucky player gets to choose the magic object, hiding place, or both (if he/she rolls the joker on both dice).
If a player rolls a combination that has already been found and he/she remembers, he/she gets to steal it from that player.
The game ends when all five cards of one type of hiding place have been claimed. The player with the highest number of cards wins the game.
The 25 cards are printed on both side. One side shows one of five magic objects (elixir, charm, magic hat, spell book, owl) on a white background. The other side shows one of five hiding places (bed, grandfather clock, chest, tripod, fire place) on a coloured background. There is one card for each magic object/background combination.
The cards are laid out on the table, with the coloured hiding place side facing up. The start player rolls the two dice. One die shows what object the players are trying to find. The other specifies what hiding places they players may search to find that object (i.e. if one die shows the owl and the other the bed, the players are allowed to turn over the bed cards to find the owl). If the active player manages to turn over the correct card, he/she gets to take the card and rolls the dice again. His/her turn ends when he/she turns over a wrong card.
The sixth side of the dice is a joker - the lucky player gets to choose the magic object, hiding place, or both (if he/she rolls the joker on both dice).
If a player rolls a combination that has already been found and he/she remembers, he/she gets to steal it from that player.
The game ends when all five cards of one type of hiding place have been claimed. The player with the highest number of cards wins the game.
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