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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
David C. Isby
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아티스트
Al Zygier
-
인원
게임 소개
규칙 폴더:
1814년과 1815년, 나폴레옹은 유럽의 권력에 맞섰고, 이것이 그의 마지막 전역이 되었다. 각각의 결론은 퇴위라는 결과를 낳았습니다. 한번은 돌아왔고, 한번은 그러지 않았습니다.
1814년 나폴레옹은 내부 방어선, 중앙집권적 지휘, 고향 땅을 차지하기 위한 동기 부여 등의 이점을 누렸다. 그의 적수들은 이것들 중 어떤 것도 가지고 있지 않았습니다. 대신 그들은 압도적인 힘을 가지고 있었습니다.
1815년 나폴레옹은 놀라움과 집중력의 이점을 누렸다. 그의 적수들은 빠르게 합세하고 있었다. 나폴레옹의 빠르고 결정적인 공격은 워털루에서의 패배 대신 프랑스군의 승리로 이어질 수 있었다.
나폴레옹의 마지막 캠페인에서 여러분은 고전적인 캠페인에 의해 제시된 전술적, 전략적 전술의 흥미로운 가능성에 직면하게 되고 승패의 운명은 여러분의 손과 마음에 달려 있습니다.
게임 구성 요소 설명:
16" x 14"라는 두 가지 색상의 지도는 지도의 서쪽 가장자리에 파리에서 북쪽의 브뤼셀과 동쪽의 마인츠까지 프랑스 북동부를 묘사하고 있다. 이동은 면적 기반(육각 없음)이며 카운터는 Corporation 크기의 단위를 나타냅니다. 다른 규모의 표시는 규칙에서 언급되지 않는다. 1814년 게임 렌트는 24회전, 1815년 게임 렌트는 25회전이다.
단위 명칭과 국적 외에 각 단위에는 계산대 앞면에 2개의 번호가 붙어 있다. 첫 번째 숫자(왼쪽)는 "를 나타낸다.1814년 시나리오에서 유닛의 전투력&인용; 왼쪽의 숫자는 "인용;을 나타낸다.1815년 시나리오에서 유닛의 전투력&인용문.
게임 순서는 IGO-UGO입니다.
유닛은 한 회전당 한 영역씩 이동할 수 있습니다. 강과 산은 이동을 방해하지 않습니다. 숲은 두 번 돌아가면 들어갈 수 있다. 보급선이 있는 프랑스 부대만 행진할 수 있으며, 두 지역을 차례로 이동할 수 있다. 강제 행진 시도가 실패하면 부대는 전혀 움직이지 않는다. 프랑스 보병대는 1-4로 승승장구한다. 프랑스 기병대가 1대 5로 진군합니다. 강제 행진을 시도하는 각 부대는 개별적으로 행진을 시도한다. 보급이 가능하다면 나폴레옹 부대와 프랑스 근위대는 항상 행진할 수 있다(다이롤이 필요하지 않다.
싸움은 두 단계로 이루어진다. 첫 번째 단계에서 각 플레이어는 공격이나 방어의 유형을 선택하고 조합을 교차 참조하여 다이롤 수정 사항을 찾습니다. 지휘관 등급 간의 차이도 다이롤 결과를 수정합니다. 그런 다음 전투 결과 표에 따라 다이를 굴리고 첫 번째 단계에서 결정된 다이롤 수정 번호로 결과 번호를 수정합니다. 전투 손실은 전투력 손실의 비율로 간주된다. 전투 결과는 공격자나 수비수의 후퇴를 초래할 수도 있다.
1814년과 1815년, 나폴레옹은 유럽의 권력에 맞섰고, 이것이 그의 마지막 전역이 되었다. 각각의 결론은 퇴위라는 결과를 낳았습니다. 한번은 돌아왔고, 한번은 그러지 않았습니다.
1814년 나폴레옹은 내부 방어선, 중앙집권적 지휘, 고향 땅을 차지하기 위한 동기 부여 등의 이점을 누렸다. 그의 적수들은 이것들 중 어떤 것도 가지고 있지 않았습니다. 대신 그들은 압도적인 힘을 가지고 있었습니다.
1815년 나폴레옹은 놀라움과 집중력의 이점을 누렸다. 그의 적수들은 빠르게 합세하고 있었다. 나폴레옹의 빠르고 결정적인 공격은 워털루에서의 패배 대신 프랑스군의 승리로 이어질 수 있었다.
나폴레옹의 마지막 캠페인에서 여러분은 고전적인 캠페인에 의해 제시된 전술적, 전략적 전술의 흥미로운 가능성에 직면하게 되고 승패의 운명은 여러분의 손과 마음에 달려 있습니다.
게임 구성 요소 설명:
16" x 14"라는 두 가지 색상의 지도는 지도의 서쪽 가장자리에 파리에서 북쪽의 브뤼셀과 동쪽의 마인츠까지 프랑스 북동부를 묘사하고 있다. 이동은 면적 기반(육각 없음)이며 카운터는 Corporation 크기의 단위를 나타냅니다. 다른 규모의 표시는 규칙에서 언급되지 않는다. 1814년 게임 렌트는 24회전, 1815년 게임 렌트는 25회전이다.
단위 명칭과 국적 외에 각 단위에는 계산대 앞면에 2개의 번호가 붙어 있다. 첫 번째 숫자(왼쪽)는 "를 나타낸다.1814년 시나리오에서 유닛의 전투력&인용; 왼쪽의 숫자는 "인용;을 나타낸다.1815년 시나리오에서 유닛의 전투력&인용문.
게임 순서는 IGO-UGO입니다.
유닛은 한 회전당 한 영역씩 이동할 수 있습니다. 강과 산은 이동을 방해하지 않습니다. 숲은 두 번 돌아가면 들어갈 수 있다. 보급선이 있는 프랑스 부대만 행진할 수 있으며, 두 지역을 차례로 이동할 수 있다. 강제 행진 시도가 실패하면 부대는 전혀 움직이지 않는다. 프랑스 보병대는 1-4로 승승장구한다. 프랑스 기병대가 1대 5로 진군합니다. 강제 행진을 시도하는 각 부대는 개별적으로 행진을 시도한다. 보급이 가능하다면 나폴레옹 부대와 프랑스 근위대는 항상 행진할 수 있다(다이롤이 필요하지 않다.
싸움은 두 단계로 이루어진다. 첫 번째 단계에서 각 플레이어는 공격이나 방어의 유형을 선택하고 조합을 교차 참조하여 다이롤 수정 사항을 찾습니다. 지휘관 등급 간의 차이도 다이롤 결과를 수정합니다. 그런 다음 전투 결과 표에 따라 다이를 굴리고 첫 번째 단계에서 결정된 다이롤 수정 번호로 결과 번호를 수정합니다. 전투 손실은 전투력 손실의 비율로 간주된다. 전투 결과는 공격자나 수비수의 후퇴를 초래할 수도 있다.
From the Rules Folder:
"In 1814 and 1815, Napoleon took on the might of Europe in what proved to be his final campaigns. The conclusion of each resulted in an abdication -- once he returned, once he did not.
In 1814, Napoleon had the advantage of interior lines, centralized command, and the motivation of fighting for his home soil. His opponents had none of these -- but they did have overwhelming strength instead.
In 1815, Napoleon had the advantage of surprise and concentration. His opponents were rapidly joining together. A quick, decisive strike on each separated army by Napoleon could have spelled victory for the French, instead of defeat at Waterloo.
In NAPOLEON'S LAST CAMPAIGNS you are faced with the intriguing possibilities for tactical and strategic maneuvers presented by both of these classic campaigns and the fate of victory or defeat lies in your hands and mind."
Description of Game Components:
Two color map, 16" x 14", depicting North-eastern France from Paris on the west edge of the map to Brussels in the North and Mainz in the East. Movement is area based (no hexes) and counters represent Corp. sized units. No other indication of scale is mentioned in the rules. Games lenth is either 24 turns for the 1814 scenario or 25 turns for the 1815 scenario.
In addition to unit designation and nationality, each unit has two numbers on the face of the counter. The first number (on the left) represents the "Combat Power" of the unit in the 1814 scenario with the number on the left representing the "Combat Power" of the unit in the 1815 scenario.
Sequence of play is IGO-UGO.
Units may move one area per turn. Rivers and mountains do not hinder movement. Forest areas take two turns to enter. French units (ONLY) with supply points may attempt to Force March and move two areas in a turn. A failed attempt to Force March means the unit does not move at all. French infantry Force March on a roll (six-sided die) of 1-4. French Cavalry Force Marches on a roll of 1-5. Each unit attempting to Force March roll individually. The Napoleon unit and the French Guards unit may always Force March (no die roll required) if supply is available.
Combat is a two step affair. In the first step, each player selects a type of attack or defense and cross reference the combination to find the die-roll modification. The difference between commander ratings also modify the die roll result. Then the die is rolled on an odds based Combat Results Table and result number is modified by the die-roll modification number determined in the first step. Combat losses are taken as a percentage of the of the losing forces combat strength. Combat results can also result in the retreat (one area) of the attacker or defender.
"In 1814 and 1815, Napoleon took on the might of Europe in what proved to be his final campaigns. The conclusion of each resulted in an abdication -- once he returned, once he did not.
In 1814, Napoleon had the advantage of interior lines, centralized command, and the motivation of fighting for his home soil. His opponents had none of these -- but they did have overwhelming strength instead.
In 1815, Napoleon had the advantage of surprise and concentration. His opponents were rapidly joining together. A quick, decisive strike on each separated army by Napoleon could have spelled victory for the French, instead of defeat at Waterloo.
In NAPOLEON'S LAST CAMPAIGNS you are faced with the intriguing possibilities for tactical and strategic maneuvers presented by both of these classic campaigns and the fate of victory or defeat lies in your hands and mind."
Description of Game Components:
Two color map, 16" x 14", depicting North-eastern France from Paris on the west edge of the map to Brussels in the North and Mainz in the East. Movement is area based (no hexes) and counters represent Corp. sized units. No other indication of scale is mentioned in the rules. Games lenth is either 24 turns for the 1814 scenario or 25 turns for the 1815 scenario.
In addition to unit designation and nationality, each unit has two numbers on the face of the counter. The first number (on the left) represents the "Combat Power" of the unit in the 1814 scenario with the number on the left representing the "Combat Power" of the unit in the 1815 scenario.
Sequence of play is IGO-UGO.
Units may move one area per turn. Rivers and mountains do not hinder movement. Forest areas take two turns to enter. French units (ONLY) with supply points may attempt to Force March and move two areas in a turn. A failed attempt to Force March means the unit does not move at all. French infantry Force March on a roll (six-sided die) of 1-4. French Cavalry Force Marches on a roll of 1-5. Each unit attempting to Force March roll individually. The Napoleon unit and the French Guards unit may always Force March (no die roll required) if supply is available.
Combat is a two step affair. In the first step, each player selects a type of attack or defense and cross reference the combination to find the die-roll modification. The difference between commander ratings also modify the die roll result. Then the die is rolled on an odds based Combat Results Table and result number is modified by the die-roll modification number determined in the first step. Combat losses are taken as a percentage of the of the losing forces combat strength. Combat results can also result in the retreat (one area) of the attacker or defender.
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