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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Paul Lidberg
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
신사 숙녀 여러분! 오늘의 메인 이벤트 시간입니다!”
이것은 매우 간단한 게임으로, 레슬링 링(표지 안쪽에 인쇄되어 있음)과 몇 명의 판지 스탠드업 레슬링 선수들과 규칙서 그 자체로 구성되어 있다.
이 게임은 몇 가지 종류의 경기를 제안하지만, 실제로 여러분이 생각할 수 있는 어떤 형태의 프로레슬링도 게임을 통해, 그리고 꽤 빠르게 플레이할 수 있다.
경기는 이렇게 흘러간다: 라운드의 시작에서, 레슬링 선수들은 주도권을 위해 굴러가고, 그리고 각 레슬링 선수들은 두 가지 동작을 취하면 라운드가 끝난다. 동작은 일상적인 것(움직임, 스탠드업, 블록업, 수비)에서 약간 더 흥미로운 것(그랩/홀드, 플라잉 점프, 바디슬램, 튀는 램, 싸구려 슛)까지 다양하다. 심판, 핀, 이물질에 대한 규칙도 완결성을 위해 포함되어 있다.
그 게임의 진짜 고기는 캠페인에 있다. 매 경기마다 플레이오프를 치르는 데 20분밖에 걸리지 않지만, 이 게임은 완전한 캐릭터 생성 시스템과 함께 일반적인 상태 구축과 함께 일련의 경기를 통해 캐릭터를 이어갈 수 있는 규칙이 특징이다. 여기에 더해 흥미로운 것은 인기로, 캐릭터가 “good”인지 “bad”인지에 따라 달라지며, 매치 간의 측면 전환은 항상 가능하기 때문에 캐릭터는 시그니처 움직임뿐만 아니라 관리자를 만들어 더욱 구체화될 수 있다..
이것은 매우 간단한 게임으로, 레슬링 링(표지 안쪽에 인쇄되어 있음)과 몇 명의 판지 스탠드업 레슬링 선수들과 규칙서 그 자체로 구성되어 있다.
이 게임은 몇 가지 종류의 경기를 제안하지만, 실제로 여러분이 생각할 수 있는 어떤 형태의 프로레슬링도 게임을 통해, 그리고 꽤 빠르게 플레이할 수 있다.
경기는 이렇게 흘러간다: 라운드의 시작에서, 레슬링 선수들은 주도권을 위해 굴러가고, 그리고 각 레슬링 선수들은 두 가지 동작을 취하면 라운드가 끝난다. 동작은 일상적인 것(움직임, 스탠드업, 블록업, 수비)에서 약간 더 흥미로운 것(그랩/홀드, 플라잉 점프, 바디슬램, 튀는 램, 싸구려 슛)까지 다양하다. 심판, 핀, 이물질에 대한 규칙도 완결성을 위해 포함되어 있다.
그 게임의 진짜 고기는 캠페인에 있다. 매 경기마다 플레이오프를 치르는 데 20분밖에 걸리지 않지만, 이 게임은 완전한 캐릭터 생성 시스템과 함께 일반적인 상태 구축과 함께 일련의 경기를 통해 캐릭터를 이어갈 수 있는 규칙이 특징이다. 여기에 더해 흥미로운 것은 인기로, 캐릭터가 “good”인지 “bad”인지에 따라 달라지며, 매치 간의 측면 전환은 항상 가능하기 때문에 캐릭터는 시그니처 움직임뿐만 아니라 관리자를 만들어 더욱 구체화될 수 있다..
“Ladies and Gentlemen! It’s time for the Main Event of the Evening!”
This is a very simple game, composed of a wrestling ring (printed on the inside of the cover) a few cardboard stand-up wrestlers to cut apart and the rulebook itself.
The game suggests several types of matches to play (1-on-1, 2-on-2, or free for all) but in reality any form of pro-wrestling you can think of could be played out with the game, and fairly quickly.
The action flows like this: at the beginning of the round, wrestlers roll for initiative, then in order each wrestler takes two actions, then the round ends. Actions range from the mundane (move, stand-up, block, defend) to the slightly more interesting (grab/hold, flying leap, body slam, bouncing ram, cheap shot.) Rules for referees, pinning and foreign objects are also included for completeness.
The real meat of the game is in the campaigning. Each match may take only 20 minutes to play out, but the game features a complete character creation system, as well as rules for continuing a character through a series of matches, with the usual stat-building, etc. An interesting addition to this is popularity, which is increased by different things depending on whether your character is “good” or “bad” and as one could expect side-switching between matches is always a possibility… Characters can be further fleshed out by creating a manager for them as well as a signature move.
This is a very simple game, composed of a wrestling ring (printed on the inside of the cover) a few cardboard stand-up wrestlers to cut apart and the rulebook itself.
The game suggests several types of matches to play (1-on-1, 2-on-2, or free for all) but in reality any form of pro-wrestling you can think of could be played out with the game, and fairly quickly.
The action flows like this: at the beginning of the round, wrestlers roll for initiative, then in order each wrestler takes two actions, then the round ends. Actions range from the mundane (move, stand-up, block, defend) to the slightly more interesting (grab/hold, flying leap, body slam, bouncing ram, cheap shot.) Rules for referees, pinning and foreign objects are also included for completeness.
The real meat of the game is in the campaigning. Each match may take only 20 minutes to play out, but the game features a complete character creation system, as well as rules for continuing a character through a series of matches, with the usual stat-building, etc. An interesting addition to this is popularity, which is increased by different things depending on whether your character is “good” or “bad” and as one could expect side-switching between matches is always a possibility… Characters can be further fleshed out by creating a manager for them as well as a signature move.
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