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BGG랭킹
BGG전체 : 11681
FAMILYGAMES : 2469
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.47 / 5
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디자이너
Eric Solomon
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아티스트
Urs Waldvogel
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인원
게임 소개
플레이어들은 중앙 섬에서 컨테이너 블록을 수집하여 봄 해빙 전에 빙상을 가로질러 각자의 캠프로 돌려보내기 위해 경쟁한다.
게임은 두 부분으로 나뉘는데, 플레이어들이 육각판을 가로질러 중앙 섬으로 얼음 타일을 놓는 겨울과 해빙기를 통해 플레이어들이 얼음 타일을 제거할 수 있다. 차례는 1,2 또는 3개의 육각 타일과 겨울/봄 헤더/풋에 숫자가 표시된 데크 1에서 그립니다. 육각 보드에 타일을 배치한 후 2번 데크에서 작업 카드를 꺼냅니다. 대부분은 즉시 플레이되지만(북극곰, 동상, 찾은 컨테이너), 나머지는 나중에 저장하여 사용할 수 있습니다(강력, 안개, 헬리콥터). 그런 다음 플레이어는 트럭을 무료 장소로 옮길 수 있습니다.
3헥스 아이스타일은 한 칸으로 계산하기 때문에 루트가 짧은 선수가 일찍 이익을 볼 수 있지만 해빙기가 오면 다른 플레이어가 빠르게 단축키를 제거할 수 있다. 북극곰은 장벽 역할을 하고 종종 움직입니다. 다른 작업 카드는 도움이 될 수 있습니다(Found Container는 단순히 컨테이너를 트럭에 넣는 것을 의미함). 또는 여러분을 방해합니다(Frostbite는 컨테이너를 떨어뜨리고 트럭이 캠프로 점프하는 것을 의미함). 플레이어는 다른 트럭이 아닌 떨어진 컨테이너만 털 수 있습니다.
놓을 수 있는 얼음 타일이 모두 내려갈 때만 봄의 해빙기가 찾아온다. 데크 1을 계속 사용하지만 해빙을 위한 대체 기호를 읽기만 하면 됩니다. 해빙이 적기 때문에 빙상이 한동안 활성 상태를 유지하여 플레이어가 더 긴 우회로를 만들어야 한다. 얼음 타일이 트럭이나 곰을 안고 있으면 제거할 수 없고, 용기가 떨어진 타일만 마지막에 갑니다. 게임은 컨테이너를 모을 수 없을 때 멈춘다지만 헬리콥터 액션 카드는 이곳저곳을 뛰어다닐 수 있기 때문에 실제 엔드포인트는 정확하지 않다.
게임은 두 부분으로 나뉘는데, 플레이어들이 육각판을 가로질러 중앙 섬으로 얼음 타일을 놓는 겨울과 해빙기를 통해 플레이어들이 얼음 타일을 제거할 수 있다. 차례는 1,2 또는 3개의 육각 타일과 겨울/봄 헤더/풋에 숫자가 표시된 데크 1에서 그립니다. 육각 보드에 타일을 배치한 후 2번 데크에서 작업 카드를 꺼냅니다. 대부분은 즉시 플레이되지만(북극곰, 동상, 찾은 컨테이너), 나머지는 나중에 저장하여 사용할 수 있습니다(강력, 안개, 헬리콥터). 그런 다음 플레이어는 트럭을 무료 장소로 옮길 수 있습니다.
3헥스 아이스타일은 한 칸으로 계산하기 때문에 루트가 짧은 선수가 일찍 이익을 볼 수 있지만 해빙기가 오면 다른 플레이어가 빠르게 단축키를 제거할 수 있다. 북극곰은 장벽 역할을 하고 종종 움직입니다. 다른 작업 카드는 도움이 될 수 있습니다(Found Container는 단순히 컨테이너를 트럭에 넣는 것을 의미함). 또는 여러분을 방해합니다(Frostbite는 컨테이너를 떨어뜨리고 트럭이 캠프로 점프하는 것을 의미함). 플레이어는 다른 트럭이 아닌 떨어진 컨테이너만 털 수 있습니다.
놓을 수 있는 얼음 타일이 모두 내려갈 때만 봄의 해빙기가 찾아온다. 데크 1을 계속 사용하지만 해빙을 위한 대체 기호를 읽기만 하면 됩니다. 해빙이 적기 때문에 빙상이 한동안 활성 상태를 유지하여 플레이어가 더 긴 우회로를 만들어야 한다. 얼음 타일이 트럭이나 곰을 안고 있으면 제거할 수 없고, 용기가 떨어진 타일만 마지막에 갑니다. 게임은 컨테이너를 모을 수 없을 때 멈춘다지만 헬리콥터 액션 카드는 이곳저곳을 뛰어다닐 수 있기 때문에 실제 엔드포인트는 정확하지 않다.
Players compete to collect their container blocks from a central island and return them across the ice sheet to their respective camps before the Spring thaw.
The game runs in two parts; Winter as the players lay ice tiles across the hex board to the central island, and Spring as the thaw allows the players to remove ice tiles. In your turn, you draw from deck 1 which shows a 1,2 or 3 hex tile and a number on the winter/spring header/footer. After placing the tile in the hex-board, you then draw an action card from deck 2. Most are played immediately (Polar Bear, Frostbite, Found Container) but others you can save and use later (Robbery, Fog, Helicopter). Then the player can move their truck up to free places.
A 3-hex ice tile counts as one space, so a player with a shorter route may profit early, but when the thaw comes, the other players can quickly remove the shortcut. The Polar Bear acts as a barrier and is often moved around. The other action cards can be beneficial (Found Container means you simply put a container in your truck where you are) or hinder you (Frostbite means you must drop the container and your truck jumps to your camp). Players can only rob dropped containers, not other trucks.
The Spring thaw only comes when all the ice tiles that can be placed are down. You keep using deck 1, but simply read the alternative symbol for the thaw. There are fewer thaws, so the ice sheet stays active for some time, forcing players to make longer detours. You cannot remove an ice tile if it holds a truck or the bear, and tiles with dropped containers only go last. The game sort of stops when no containers can be collected, but since Helicopter action cards allow you to jump from place to place, the actual end-point is not precise.
The game runs in two parts; Winter as the players lay ice tiles across the hex board to the central island, and Spring as the thaw allows the players to remove ice tiles. In your turn, you draw from deck 1 which shows a 1,2 or 3 hex tile and a number on the winter/spring header/footer. After placing the tile in the hex-board, you then draw an action card from deck 2. Most are played immediately (Polar Bear, Frostbite, Found Container) but others you can save and use later (Robbery, Fog, Helicopter). Then the player can move their truck up to free places.
A 3-hex ice tile counts as one space, so a player with a shorter route may profit early, but when the thaw comes, the other players can quickly remove the shortcut. The Polar Bear acts as a barrier and is often moved around. The other action cards can be beneficial (Found Container means you simply put a container in your truck where you are) or hinder you (Frostbite means you must drop the container and your truck jumps to your camp). Players can only rob dropped containers, not other trucks.
The Spring thaw only comes when all the ice tiles that can be placed are down. You keep using deck 1, but simply read the alternative symbol for the thaw. There are fewer thaws, so the ice sheet stays active for some time, forcing players to make longer detours. You cannot remove an ice tile if it holds a truck or the bear, and tiles with dropped containers only go last. The game sort of stops when no containers can be collected, but since Helicopter action cards allow you to jump from place to place, the actual end-point is not precise.
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