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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Dr. Mike Reddy FRSA
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아티스트
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인원
게임 소개
이것은 확실히 이름이 정비사를 지시했던 게임들 중 하나이다. 빚이 있거나 빚지고 있는 카르마 – 좋고 나쁨의 개념은 카르마와 아마겟돈의 말장난 이후에 생겨났다.
이 게임 개념의 가장 중요한 부분은 플레이어들이 당신을 원하지 않을 때에도 도울 수 있으며, 이것이 빚을 청산하기 위한 실질적인 결과를 초래할 수 있다는 것이다. 물론, 도박 빚처럼, 이것은 강제할 수 없습니다. 그러나 사물의 정신으로 들어가는 것이 핵심이다. 왜 속여? 당신은 자기 자신만 털고 있어요.
세우다
이 게임에는 두 가지 요소가 있습니다.
1) 표준 카드 한 벌로 시작하는 카드 게임입니다. 만약 조커, 브리지 규칙 또는 지시 카드가 있다면, 그것들을 포함하세요.
2) 채무 상환(Redemption of Debt)은 합리적이고 합법적이며 책임감 있는 작업에 대해 한 시간 동안 다른 플레이어를 돕는 데 사용되는 카드이다.
(처음) 샤피 또는 영구 마커와 2-4명의 선수가 사용할 수 있는 표준 카드 데크가 필요합니다. 4명 이상의 플레이어의 경우 최대 8명의 플레이어를 위해 카드 덱이 추가된다. 이 카드들은 찢어지고, 찢기고, 표시되므로 이후에 다른 게임에 유용하지 않을 수 있습니다.
참고: 카드가 없는 데크(그렇지 않으면 무용지물!)는 출발 데크로 사용할 수 있습니다. 다음 플레이는 어차피 모든 카드를 가지고 있지는 않을 것이므로, 이제 하나 또는 두 개의 누락이 문제가 됩니다. 재사용/재활용!!! 난 벌써 기분이 좋아졌어!
메타 게임을 위해 설정되는 것은 단지 모든 플레이어들이 한 시간 동안 서로 돕는 것에 동의하는 것이다. 게임에서 이러한 일이 발생할 경우 카드는 두 부분으로 찢겨져 도우미와 헬피에 의해 서명된다. 그리고 나서 헬피는 (그 경기에만) 하프 플레이를 하고 나중에 그들이 호의를 가지고 있다는 것을 상기시키기 위해 사용한다. 그 도우미는 빚을 갚기 위해 그들의 반을 보관합니다.
참고: 시간 및 작업은 도우미와 헬피 간에 상호 합의되어야 합니다. 크롬이 잔디 깎기, 아기 돌보기, 컴퓨터 고치기 등 무엇이든 받아들일 수 있고 할 수 있는 모든 것이 될 수 있다.
주 2: 빚은 사라지지 않는다. 마이크가 파코에게 빚을 졌거나 그 반대라면 그들은 그만두지 않는다. 둘 다 상대방을 위해 한 시간을 보내죠 이건 명예에 관한 문제야!
일단 빚을 갚으면, “Done”는 도우미 절반과 &ldquo에 쓰여 있다.payed”는 Helpees 절반에 쓰여 있다. 카드는 기념품으로 보관하거나, 의식적으로 태우거나, 통에 담을 수 있다.
이 게임 개념의 가장 중요한 부분은 플레이어들이 당신을 원하지 않을 때에도 도울 수 있으며, 이것이 빚을 청산하기 위한 실질적인 결과를 초래할 수 있다는 것이다. 물론, 도박 빚처럼, 이것은 강제할 수 없습니다. 그러나 사물의 정신으로 들어가는 것이 핵심이다. 왜 속여? 당신은 자기 자신만 털고 있어요.
세우다
이 게임에는 두 가지 요소가 있습니다.
1) 표준 카드 한 벌로 시작하는 카드 게임입니다. 만약 조커, 브리지 규칙 또는 지시 카드가 있다면, 그것들을 포함하세요.
2) 채무 상환(Redemption of Debt)은 합리적이고 합법적이며 책임감 있는 작업에 대해 한 시간 동안 다른 플레이어를 돕는 데 사용되는 카드이다.
(처음) 샤피 또는 영구 마커와 2-4명의 선수가 사용할 수 있는 표준 카드 데크가 필요합니다. 4명 이상의 플레이어의 경우 최대 8명의 플레이어를 위해 카드 덱이 추가된다. 이 카드들은 찢어지고, 찢기고, 표시되므로 이후에 다른 게임에 유용하지 않을 수 있습니다.
참고: 카드가 없는 데크(그렇지 않으면 무용지물!)는 출발 데크로 사용할 수 있습니다. 다음 플레이는 어차피 모든 카드를 가지고 있지는 않을 것이므로, 이제 하나 또는 두 개의 누락이 문제가 됩니다. 재사용/재활용!!! 난 벌써 기분이 좋아졌어!
메타 게임을 위해 설정되는 것은 단지 모든 플레이어들이 한 시간 동안 서로 돕는 것에 동의하는 것이다. 게임에서 이러한 일이 발생할 경우 카드는 두 부분으로 찢겨져 도우미와 헬피에 의해 서명된다. 그리고 나서 헬피는 (그 경기에만) 하프 플레이를 하고 나중에 그들이 호의를 가지고 있다는 것을 상기시키기 위해 사용한다. 그 도우미는 빚을 갚기 위해 그들의 반을 보관합니다.
참고: 시간 및 작업은 도우미와 헬피 간에 상호 합의되어야 합니다. 크롬이 잔디 깎기, 아기 돌보기, 컴퓨터 고치기 등 무엇이든 받아들일 수 있고 할 수 있는 모든 것이 될 수 있다.
주 2: 빚은 사라지지 않는다. 마이크가 파코에게 빚을 졌거나 그 반대라면 그들은 그만두지 않는다. 둘 다 상대방을 위해 한 시간을 보내죠 이건 명예에 관한 문제야!
일단 빚을 갚으면, “Done”는 도우미 절반과 &ldquo에 쓰여 있다.payed”는 Helpees 절반에 쓰여 있다. 카드는 기념품으로 보관하거나, 의식적으로 태우거나, 통에 담을 수 있다.
This is definitely one of those games where the name directed the mechanic. The concept of karma – good and bad, owing or being owed a debt, and both being a responsibility – and a meta game element of card destruction (making every deck unique) and Real World ™ consequences (in the form of a verbal contract to play) sort of came after the pun of Karma and Armageddon.
The most important part of this game concept is that players may “help” you, even when you don’t want it, and that this will exact a real consequence to clear the debt. Of course, like a gambling debt, this isn’t enforceable. However, entering into the spirit of the thing is the whole point. Why cheat? You’re only robbing yourself…
Set up
There are two elements to this game:
1) A card game played with (what starts out at least as) a standard deck of cards. If there are Jokers, bridge rules or instruction cards, include them.
2) Redemption of Debt where cards used to help other players are IOUs for an hour of a player’s time on any reasonable, legal and responsible task.
To play (the first time) a Sharpie or permanent marker and a standard deck of cards (with jokers) is necessary for 2-4 players. For more than 4 players an extra deck of cards is added for each additional player up to 8 maximum; ideally this should have a different back design or be different size to allow separation for future 2-4 player games. These cards will be torn, ripped and marked, so will likely not be useful for other games afterwards.
NOTE: a deck where cards are missing (otherwise useless!) is fine as a starting deck. Subsequent play will likely not have all the cards anyway, so one or two missing now won’t matter. Reuse/Recycling!!! I feel better already!
Set up for the Meta-Game (the redemption of favours) is merely the agreement of all players that they will commit to an hour of time helping one another for each “Debt Card” they end up with. Where this occurs in game, the card will be ripped in two and both parts signed by helper and helpee; its recommended that a phone number or email address for each is also written down, unless players are well acquainted. The helpee then uses their half in play (for that game only) and later as a reminder that they owe a favour. The helper keeps their half to call in the debt.
NOTE: The hour of time and the task are to be mutually agreed between helper and helpee. It could be anything crom mowing a lawn, babysitting, fixing a computer, whatever is acceptable and doable.
NOTE 2: Debts do NOT cancel out. If Mike owes Paco a debt and vice versa, they don’t call it quits. They both do an hour for the other. This is a matter of honour!
Once a debt is paid, “Done” is written on the helpers half and “Paid” is written on the helpees half. Cards can be kept as a memento, burned ceremoniously or binned.
The most important part of this game concept is that players may “help” you, even when you don’t want it, and that this will exact a real consequence to clear the debt. Of course, like a gambling debt, this isn’t enforceable. However, entering into the spirit of the thing is the whole point. Why cheat? You’re only robbing yourself…
Set up
There are two elements to this game:
1) A card game played with (what starts out at least as) a standard deck of cards. If there are Jokers, bridge rules or instruction cards, include them.
2) Redemption of Debt where cards used to help other players are IOUs for an hour of a player’s time on any reasonable, legal and responsible task.
To play (the first time) a Sharpie or permanent marker and a standard deck of cards (with jokers) is necessary for 2-4 players. For more than 4 players an extra deck of cards is added for each additional player up to 8 maximum; ideally this should have a different back design or be different size to allow separation for future 2-4 player games. These cards will be torn, ripped and marked, so will likely not be useful for other games afterwards.
NOTE: a deck where cards are missing (otherwise useless!) is fine as a starting deck. Subsequent play will likely not have all the cards anyway, so one or two missing now won’t matter. Reuse/Recycling!!! I feel better already!
Set up for the Meta-Game (the redemption of favours) is merely the agreement of all players that they will commit to an hour of time helping one another for each “Debt Card” they end up with. Where this occurs in game, the card will be ripped in two and both parts signed by helper and helpee; its recommended that a phone number or email address for each is also written down, unless players are well acquainted. The helpee then uses their half in play (for that game only) and later as a reminder that they owe a favour. The helper keeps their half to call in the debt.
NOTE: The hour of time and the task are to be mutually agreed between helper and helpee. It could be anything crom mowing a lawn, babysitting, fixing a computer, whatever is acceptable and doable.
NOTE 2: Debts do NOT cancel out. If Mike owes Paco a debt and vice versa, they don’t call it quits. They both do an hour for the other. This is a matter of honour!
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