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Chickamauga: The Last Victory, 20 September 1863 (1975)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.13 / 5

게임 소개

치카마우가(Chickamauga)는 1863년 9월 컴벌랜드주 북군과 테네시주 남부군 사이에 벌어진 대전술 수준의 모의실험이다. 전투는 북부 조지아에 있는 테네시 강의 지류인 치카마우가 크릭 주변에서 일어났다."(Chickamauga 규칙 폴더에서)

치카마우가는 블루 & 그레이 쿼드리가메 세트에 포함된 네 개의 게임 중 하나이다. 이 게임에는 17" x 22" 3색 맵, 100개의 카운터, 그리고 배타적 규칙 폴더가 포함되어 있다. 쿼드리가임에 포함된 4개의 게임에 공통되는 규칙을 포함하는 표준 규칙 폴더도 포함되어 있다.

스케일은 400미터/헥스입니다. 한 게임 턴 당 1~2시간입니다. 게임 메카닉은 엄격한 통제 구역이 있는 간단한 이동-전투 시스템입니다. 순차 플레이어 턴, 퇴각, 전투 후 전진 등이 이 게임에 공통적으로 적용되며 퇴로를 차단하기 위한 주변이 주요 전략이다.

새로운 개념, "Attack Effective"는 이 게임 세트에 도입되었습니다. 기본적으로 "를 받는 유닛을 공격하는 것입니다.전투로 인한 공격자 후퇴"의 결과는 "무효력"으로 표현된다. 이 제한은 나이트 턴이 발생하면 제거됩니다. 이 때문에 자신의 군대가 일련의 낮은 오드 공격을 통해 빠르게 "비효과적인"로 바뀔 수 있기 때문에 "heck" 타입의 공격은 매우 위험하다.
"Chickamauga is a simulation on a Grand Tactical level of the battle which took place between the Union Army of the Cumberland and the Confederate Army of the Tennessee in September, 1863. The battle occurred around Chickamauga Creek, a tributary of the Tennessee River, in Norhern Georgia." (from the Chickamauga rules folder.)

Chickamauga is one of four games included in the Blue & Gray Quadrigame set. The game includes a 17" x 22" three-color map, 100 counters and an Exclusive rules folder. A Standard rules folder, containing rules common to all four games included in the Quadrigame, is also included.

Scale is 400 meters/hex. 1-2 hours per Game Turn. Game mechanics are a simple movement-combat system with rigid zones of control. Sequential Player Turns, retreat and advance after combat are common to these games and surrounding to cut off retreat is a major strategy.

A new concept, "Attack Effectiveness" is introduced in this set of games. Essentially, attacking units that receive an "Attacker Retreat" result in combat are rendered "ineffective" (may not make further attacks, but still defend normally) for the rest of the day. This restriction is removed once a Night turn occurs. This makes "what the heck" type attacks very risky as one's army can be rendered quickly "ineffective" through a series of low-odd attacks.

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