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BGG랭킹
BGG전체 : 21660
WARGAMES : 3882
5.7Cemetery Hill: The Battle of Gettysburg, 1-3 July, 1863 (1975) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Edward Curran, Irad B. Hardy
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아티스트
Redmond A. Simonsen
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인원
게임 소개
"세메터리 힐("Cemetery Hill)은 미국 펜실베이니아주 게티스버그에서 포토맥군과 북버지니아군 사이의 전투를 작전 수준에서 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 1863년 7월 1일부터 7월 4일까지의 기간을 다룬다. 이 게임 시스템은 인기 있는 나폴레옹의 워털루 시스템을 각색한 것입니다. 다양한 특별하고 선택적인 규칙을 통해 플레이어는 역사적 사건을 재현할 수 있습니다.&(규칙 폴더에서)}
묘지 힐은 블루 & 그레이 쿼드리가메 세트에 포함된 네 가지 게임 중 하나이다. 이 게임에는 17" x 22" 3색 맵, 100개의 카운터, 그리고 배타적 규칙 폴더가 포함되어 있다. 쿼드리가임에 포함된 4개의 게임에 공통되는 규칙을 포함하는 표준 규칙 폴더도 포함되어 있다.
스케일은 400미터/헥스입니다. 한 게임 턴 당 1~2시간입니다. 게임 메카닉은 엄격한 통제 구역이 있는 간단한 이동-전투 시스템입니다. 순차 플레이어 턴, 퇴각, 전투 후 전진 등이 이 게임에 공통적으로 적용되며 퇴로를 차단하기 위한 주변이 주요 전략이다.
새로운 개념, "Attack Effective"는 이 게임 세트에 도입되었습니다. 기본적으로 "를 받는 유닛을 공격하는 것입니다.전투로 인한 공격자 후퇴"의 결과는 "무효력"으로 표현된다. 이 제한은 나이트 턴이 발생하면 제거됩니다. 이 때문에 자신의 군대가 일련의 낮은 오드 공격을 통해 빠르게 "비효과적인"로 바뀔 수 있기 때문에 "heck" 타입의 공격은 매우 위험하다.
묘지 힐은 블루 & 그레이 쿼드리가메 세트에 포함된 네 가지 게임 중 하나이다. 이 게임에는 17" x 22" 3색 맵, 100개의 카운터, 그리고 배타적 규칙 폴더가 포함되어 있다. 쿼드리가임에 포함된 4개의 게임에 공통되는 규칙을 포함하는 표준 규칙 폴더도 포함되어 있다.
스케일은 400미터/헥스입니다. 한 게임 턴 당 1~2시간입니다. 게임 메카닉은 엄격한 통제 구역이 있는 간단한 이동-전투 시스템입니다. 순차 플레이어 턴, 퇴각, 전투 후 전진 등이 이 게임에 공통적으로 적용되며 퇴로를 차단하기 위한 주변이 주요 전략이다.
새로운 개념, "Attack Effective"는 이 게임 세트에 도입되었습니다. 기본적으로 "를 받는 유닛을 공격하는 것입니다.전투로 인한 공격자 후퇴"의 결과는 "무효력"으로 표현된다. 이 제한은 나이트 턴이 발생하면 제거됩니다. 이 때문에 자신의 군대가 일련의 낮은 오드 공격을 통해 빠르게 "비효과적인"로 바뀔 수 있기 때문에 "heck" 타입의 공격은 매우 위험하다.
"Cemetery Hill is a wargame simulation, on an operational level, of the battle between the Army of the Potomac and the Army of Northern Virginia at the town of Gettysburg, PA. The game covers the period from 1 July to 4 July, 1863, when these two armies fought the bloodiest battle in American history to that point. The game system is an adaption fo the popular Napoleon at Waterloo system. Various special and optional rules allow the Players to recreate a picture of an historical event." (from the rules folder.}
Cemetery Hill is one of four games included in the Blue & Gray Quadrigame set. The game includes a 17" x 22" three-color map, 100 counters and an Exclusive rules folder. A Standard rules folder, containing rules common to all four games included in the Quadrigame, is also included.
Scale is 400 meters/hex. 1-2 hours per Game Turn. Game mechanics are a simple movement-combat system with rigid zones of control. Sequential Player Turns, retreat and advance after combat are common to these games and surrounding to cut off retreat is a major strategy.
A new concept, "Attack Effectiveness" is introduced in this set of games. Essentially, attacking units that receive an "Attacker Retreat" result in combat are rendered "ineffective" (may not make further attacks, but still defend normally) for the rest of the day. This restriction is removed once a Night turn occurs. This makes "what the heck" type attacks very risky as one's army can be rendered quickly "ineffective" through a series of low-odd attacks.
Cemetery Hill is one of four games included in the Blue & Gray Quadrigame set. The game includes a 17" x 22" three-color map, 100 counters and an Exclusive rules folder. A Standard rules folder, containing rules common to all four games included in the Quadrigame, is also included.
Scale is 400 meters/hex. 1-2 hours per Game Turn. Game mechanics are a simple movement-combat system with rigid zones of control. Sequential Player Turns, retreat and advance after combat are common to these games and surrounding to cut off retreat is a major strategy.
A new concept, "Attack Effectiveness" is introduced in this set of games. Essentially, attacking units that receive an "Attacker Retreat" result in combat are rendered "ineffective" (may not make further attacks, but still defend normally) for the rest of the day. This restriction is removed once a Night turn occurs. This makes "what the heck" type attacks very risky as one's army can be rendered quickly "ineffective" through a series of low-odd attacks.
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