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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jayson Gardner
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아티스트
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인원
게임 소개
빅투스가 고대 세계의 가장 치명적인 스포츠인 글래디토리얼 컴뱃을 재현했습니다! 이 게임은 다이내믹 무브먼트, 능력 풀링 및 순수 커닝을 사용하여 두 명 이상의 플레이어가 역사상 가장 위대한 격투기를 제어할 수 있는 완벽한 독립형 게임입니다! 이 규칙들은 빅터스 캠페인 시스템을 사용하여 오래된 점수, 괄호 안의 토너먼트 또는 고대 세계에 완전히 몰입하기 위한 일회성 게임을 허용한다. 이 전투에서 검투사들은 부와 기술을 모두 발전시키면서 자유를 얻거나 영광을 얻기 위해 싸운다. Fortuna 테이블은 글래디에이터의 운명을 경기장 밖으로 확장하기 위해 사용됩니다. 규칙집에는 빠른 게임 시작을 위해 it&rsquo의 보드 및 종이 모델이 함께 제공되지만 게임플레이가 육각 보드에서 이루어지기 때문에 규모에 제한이 없다.
플레이어는 시스템을 사용하여 매 턴마다 자신의 행동을 기록하고 경쟁 이니셔티브(Initiative)의 순서로 수행하는데, 이는 무게에 따라 기어 수식어와 함께 롤오프로 결정된다. 액션이 기록돼 있지만 플레이어가 역습을 하고 상대에게 대응해 기동할 기회를 갖게 되면서 매 턴마다 기동이 일어난다. 가드(Guard)와 페이스(Facing)가 그 역할을 한다. 검투사들은 그들의 동작을 단계별로 수행하기 위해 포르티도(공격에 사용), 아질리토(방어와 움직임에 사용), 그리고 비르투스(체력과 자원 풀로 사용)를 사용합니다. 상처를 치료할수록 검투사들은 점점 약해진다.
무기는 갑옷마다 효과가 다르며 전투 방식에 따라 장점과 단점이 있다. 예를 들어 트라키아의 시카는 미르밀로의 방패 뒤에 더 효과적으로 도달할 수 있다. 타격은 모델이 신체의 특정 부위를 목표로 하거나 공격/방어를 하는 두 플레이어 모두 목표물이 없는 영역을 공격하는 방식으로 이루어진다. 특정 부위의 방어구가 고려되고 공격이 방어구를 통과하면 플레이어는 부상 테이블에서 굴러 스턴부터 치명상을 입을 수 있다. 치명적 상처는 최대까지 계산되며, 스턴스는 상처 테이블에서 능력에 대한 수정자 및 후속 롤로 계산됩니다. 게임플레이는 전투원들이 공격, 반격, 그리고 그 과정에서 서로 협력하도록 한다.
이 행동이 일어나는 동안, 글래디에이터는 미수스를 요청할 수 있습니다. 머시 (경기가 허락한다면!) 그리고 미수스 테이블에서 그의 경기력과 구르기에 따라 그는 심각한 부상을 당하기 전에 그의 싸움 경력을 연장할 수 있었다.
플레이어는 시스템을 사용하여 매 턴마다 자신의 행동을 기록하고 경쟁 이니셔티브(Initiative)의 순서로 수행하는데, 이는 무게에 따라 기어 수식어와 함께 롤오프로 결정된다. 액션이 기록돼 있지만 플레이어가 역습을 하고 상대에게 대응해 기동할 기회를 갖게 되면서 매 턴마다 기동이 일어난다. 가드(Guard)와 페이스(Facing)가 그 역할을 한다. 검투사들은 그들의 동작을 단계별로 수행하기 위해 포르티도(공격에 사용), 아질리토(방어와 움직임에 사용), 그리고 비르투스(체력과 자원 풀로 사용)를 사용합니다. 상처를 치료할수록 검투사들은 점점 약해진다.
무기는 갑옷마다 효과가 다르며 전투 방식에 따라 장점과 단점이 있다. 예를 들어 트라키아의 시카는 미르밀로의 방패 뒤에 더 효과적으로 도달할 수 있다. 타격은 모델이 신체의 특정 부위를 목표로 하거나 공격/방어를 하는 두 플레이어 모두 목표물이 없는 영역을 공격하는 방식으로 이루어진다. 특정 부위의 방어구가 고려되고 공격이 방어구를 통과하면 플레이어는 부상 테이블에서 굴러 스턴부터 치명상을 입을 수 있다. 치명적 상처는 최대까지 계산되며, 스턴스는 상처 테이블에서 능력에 대한 수정자 및 후속 롤로 계산됩니다. 게임플레이는 전투원들이 공격, 반격, 그리고 그 과정에서 서로 협력하도록 한다.
이 행동이 일어나는 동안, 글래디에이터는 미수스를 요청할 수 있습니다. 머시 (경기가 허락한다면!) 그리고 미수스 테이블에서 그의 경기력과 구르기에 따라 그는 심각한 부상을 당하기 전에 그의 싸움 경력을 연장할 수 있었다.
Victus recreates the the ancient world’s most deadly sport, Gladitorial Combat! This is a complete stand alone game that puts two or more players in control of history’s greatest fighting machines using Dynamic Movement, Abilities Pooling and pure Cunning! The rules allow for play of one off games to settle old scores, bracketed tournaments or full immersion in the Ancient world using the Victus Campaign system. In the campaign, Gladiators battle to win their freedom or to gather glory as they advance in both wealth and skill. The Fortuna tables are used to expand a Gladiator's fate beyond the arena. The rulebook comes with it’s own board and paper models to allow for quick start to play; however, since gameplay takes place on a hex board, scale is not limited.
Players use a system to record their actions each turn and perform them in the order of a contested Initiative, which is determined by a roll off with modifiers for gear based on weight. Although Actions are recorded, maneuvering takes place in each turn as players perform counter strikes and have chances to maneuver in response to their opponent. Guard and Facing play a role in this. Gladiators use their Fortitudo (used for striking), Agilito (used for defense and movement), and Virtus (used for stamina and as a resource pool) to perform their Actions each turn through the phases. As wounds are dealt, Gladiators become weaker.
Weapons have different effects against different armor and carry their own advantages and disadvantages in relation to the fighting styles. For example the Thracian's Sica is able to reach behind a Myrmillo's shield more effectively. Striking takes place with models either targeting specific areas of the body or attacking untargeted areas with both players rolling in Attack/Defense. Armor for specific areas hit are taken into account and then if the attack passes through the armor the player rolls on a Wounding Table which can lead to anything from a Stun to a Fatal Wound. Fatal Wounds are worked up to, Stuns count as Modifiers to Abilities and subsequent rolls on the Wound Table. Gameplay invloves combatants striking, counter striking and working each other over in the process.
As this action is taking place, a Gladiator can attempt to ask for Missus, i.e. Mercy (if the match allows!) and depending on his performance and roll on the Missus table he could prolong his fighting career before being seriously wounded.
Players use a system to record their actions each turn and perform them in the order of a contested Initiative, which is determined by a roll off with modifiers for gear based on weight. Although Actions are recorded, maneuvering takes place in each turn as players perform counter strikes and have chances to maneuver in response to their opponent. Guard and Facing play a role in this. Gladiators use their Fortitudo (used for striking), Agilito (used for defense and movement), and Virtus (used for stamina and as a resource pool) to perform their Actions each turn through the phases. As wounds are dealt, Gladiators become weaker.
Weapons have different effects against different armor and carry their own advantages and disadvantages in relation to the fighting styles. For example the Thracian's Sica is able to reach behind a Myrmillo's shield more effectively. Striking takes place with models either targeting specific areas of the body or attacking untargeted areas with both players rolling in Attack/Defense. Armor for specific areas hit are taken into account and then if the attack passes through the armor the player rolls on a Wounding Table which can lead to anything from a Stun to a Fatal Wound. Fatal Wounds are worked up to, Stuns count as Modifiers to Abilities and subsequent rolls on the Wound Table. Gameplay invloves combatants striking, counter striking and working each other over in the process.
As this action is taking place, a Gladiator can attempt to ask for Missus, i.e. Mercy (if the match allows!) and depending on his performance and roll on the Missus table he could prolong his fighting career before being seriously wounded.
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