-
BGG랭킹
BGG전체 : 8237
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Tom Bleys, Ian Van Gemeren, Bart Waeterschoot
-
아티스트
-
인원
게임 소개
다이달로스 문장은 플레이어가 납치범으로부터 도망쳐 위험하고 변화무쌍한 감옥을 탈출하기 위해 제한된 행동과 효과적인 의사소통에 도전하는 협동 탈출 게임이다. 여러분의 행동을 주변을 탐색하거나, 교도관을 극복하거나, 감옥의 배치를 바꾸는 데 사용하세요 - 여러분 자신을 구하기 위해 하는 행동들이 팀동료를 파멸시키지 않도록 주의하세요!
2083년, 록태라고 알려진 외계 종족이 지구에 내려와 수십억 명을 죽이고 남은 몇 백만 명을 포획하고 붙잡았다. 생존자들은 은하계 곳곳으로 보내져 노예로 일하거나 유전자 실험 대상으로 일하게 되었다. 하이브라고 알려진 이 장소들 중 가장 악명 높은 곳은 가니메데 주위를 도는 록테 우주 정거장이다. 여기서, 죄수들은 그들의 유전 물질을 얻기 위해 수확되는데, Loctae는 Loctae가 필요로 하는 어떠한 기술에서도 적성에 맞게 조작된 유전 하이브리드를 만들기 위해 Loctae에 의해 사용됩니다. 몇몇은 탈출을 시도했지만 성공하지 못했다. 역의 미로 홀에서 길을 잃지 않은 사람들은 역의 경비원들에 의해 탈환된 후 처리 대상자 명단 앞쪽으로 이동한다. 실패한 탈옥수들은 마치 미노스왕의 미궁에 있는 것처럼 미로의 복도를 배회하는 뒤틀리고 갈라진 생명체들에 대해 지껄여댄다. 남은 생존자들은 이제 자신들의 곤경을 칭하고 있다.이 시설의 설계자에 대한 암울한 찬사인 다이달로스 선고를 인용했다.
하이브에서의 몇 달이 지나감에 따라, 남아있는 죄수들의 수는 점점 줄어들고 있습니다. 실험이 끝나기 전에 실험체가 바닥날 것을 두려워한 록태는 남은 죄수들을 재생 포드에 가두어 죄수들로부터 빼앗은 장기와 골수가 시간이 지남에 따라 재생되도록 했다. 비록 비용이 많이 들었지만, 이 설정은 록테호에게 성공적이었다는 것이 증명되었고, 함선의 인공지능을 손상시키고 죄수들을 감금한 채 풀려났다. 이제 죄수들은 마지막 기회일 거야 하이브의 복도를 용감하게 지켜내고 자유를 찾아 탈출할 기회야
이 게임의 가장 큰 특징은 회전 보드입니다. 이 보드에는 4개의 회전 링이 있는데, 플레이어들은 중앙 감옥 감방에서 시작하여 바깥쪽 링으로 이동하며, 그곳에서 탈출하기 위해 마지막 출구를 찾아야 한다. 선수들이 게임을 시작하면 보드 전체가 숨겨진다. 그들이 시작 위치에서 이동할 때, 그들은 각 고리의 배치를 발견하기 위해 타일을 뒤집는 행동을 할 필요가 있다. 그들의 주된 목적은 다음 고리로 가는 문을 찾는 것이지만, 탐험을 하면서 유익하고 위험한 타일을 발견하게 될 것이다. 타일은 적들의 움직임이나 미로 자체에 영향을 줄 수 있지만, 추가 적을 생성하여 적을 제압할 때까지 플레이어들을 사냥할 수도 있다. 만약 선수들이 네 개의 링을 모두 통과하여 마지막 출구를 찾고 함께 탈출할 수 있다면, 그들이 이길 것입니다!
적들은 타일을 탐색한 결과나 카드를 통해 게임을 진행하는 동안 산란을 하게 된다. 그러나 많은 카드 게임들과 달리, 플레이어들은 다가오는 라운드에서 고리와 적이 어떻게 움직일지를 결정하는 8개의 카드를 가지고 있는 테세우스 장치를 통해 그들의 미래를 엿볼 수 있다. 8장의 카드는 모두 숨겨져 시작하지만 다이롤(그리고 비상시에 플레이어의 손에서 플레이되는 카드)을 통해 플레이어들은 카드 중 일부를 보게 된다. 이것은 선수들이 미래의 라운드에서 링이 어떻게 정렬될지 예측하고 지나가는 적들의 순찰에 걸리지 않도록 하기 위해 세심한 계획을 가능하게 한다. 경기가 시작되면 라운드당 2장만 활성화되지만 선수들이 추가 링을 돌파할수록 활성화되는 카드 수가 늘어난다. 권장되는 타이밍 게임 난이도를 높일 때, 다음 활성화 순서를 미리 계획하면서 적을 피해 출구를 찾으려 할 때 미친 듯이 돌진하게 된다.
다이달로스 문장은 다양한 난이도에서 플레이할 수 있도록 설계되었으며, 플레이어는 자신의 그룹에 맞는 완벽한 난이도를 달성하기 위해 옵션인 난이도를 혼합하여 사용할 수 있습니다. 다이달로스 문장은 4인 협동 게임 외에도 플레이어가 미로와 미니언 역할을 맡아 1대1로 플레이할 수 있다.
2083년, 록태라고 알려진 외계 종족이 지구에 내려와 수십억 명을 죽이고 남은 몇 백만 명을 포획하고 붙잡았다. 생존자들은 은하계 곳곳으로 보내져 노예로 일하거나 유전자 실험 대상으로 일하게 되었다. 하이브라고 알려진 이 장소들 중 가장 악명 높은 곳은 가니메데 주위를 도는 록테 우주 정거장이다. 여기서, 죄수들은 그들의 유전 물질을 얻기 위해 수확되는데, Loctae는 Loctae가 필요로 하는 어떠한 기술에서도 적성에 맞게 조작된 유전 하이브리드를 만들기 위해 Loctae에 의해 사용됩니다. 몇몇은 탈출을 시도했지만 성공하지 못했다. 역의 미로 홀에서 길을 잃지 않은 사람들은 역의 경비원들에 의해 탈환된 후 처리 대상자 명단 앞쪽으로 이동한다. 실패한 탈옥수들은 마치 미노스왕의 미궁에 있는 것처럼 미로의 복도를 배회하는 뒤틀리고 갈라진 생명체들에 대해 지껄여댄다. 남은 생존자들은 이제 자신들의 곤경을 칭하고 있다.이 시설의 설계자에 대한 암울한 찬사인 다이달로스 선고를 인용했다.
하이브에서의 몇 달이 지나감에 따라, 남아있는 죄수들의 수는 점점 줄어들고 있습니다. 실험이 끝나기 전에 실험체가 바닥날 것을 두려워한 록태는 남은 죄수들을 재생 포드에 가두어 죄수들로부터 빼앗은 장기와 골수가 시간이 지남에 따라 재생되도록 했다. 비록 비용이 많이 들었지만, 이 설정은 록테호에게 성공적이었다는 것이 증명되었고, 함선의 인공지능을 손상시키고 죄수들을 감금한 채 풀려났다. 이제 죄수들은 마지막 기회일 거야 하이브의 복도를 용감하게 지켜내고 자유를 찾아 탈출할 기회야
이 게임의 가장 큰 특징은 회전 보드입니다. 이 보드에는 4개의 회전 링이 있는데, 플레이어들은 중앙 감옥 감방에서 시작하여 바깥쪽 링으로 이동하며, 그곳에서 탈출하기 위해 마지막 출구를 찾아야 한다. 선수들이 게임을 시작하면 보드 전체가 숨겨진다. 그들이 시작 위치에서 이동할 때, 그들은 각 고리의 배치를 발견하기 위해 타일을 뒤집는 행동을 할 필요가 있다. 그들의 주된 목적은 다음 고리로 가는 문을 찾는 것이지만, 탐험을 하면서 유익하고 위험한 타일을 발견하게 될 것이다. 타일은 적들의 움직임이나 미로 자체에 영향을 줄 수 있지만, 추가 적을 생성하여 적을 제압할 때까지 플레이어들을 사냥할 수도 있다. 만약 선수들이 네 개의 링을 모두 통과하여 마지막 출구를 찾고 함께 탈출할 수 있다면, 그들이 이길 것입니다!
적들은 타일을 탐색한 결과나 카드를 통해 게임을 진행하는 동안 산란을 하게 된다. 그러나 많은 카드 게임들과 달리, 플레이어들은 다가오는 라운드에서 고리와 적이 어떻게 움직일지를 결정하는 8개의 카드를 가지고 있는 테세우스 장치를 통해 그들의 미래를 엿볼 수 있다. 8장의 카드는 모두 숨겨져 시작하지만 다이롤(그리고 비상시에 플레이어의 손에서 플레이되는 카드)을 통해 플레이어들은 카드 중 일부를 보게 된다. 이것은 선수들이 미래의 라운드에서 링이 어떻게 정렬될지 예측하고 지나가는 적들의 순찰에 걸리지 않도록 하기 위해 세심한 계획을 가능하게 한다. 경기가 시작되면 라운드당 2장만 활성화되지만 선수들이 추가 링을 돌파할수록 활성화되는 카드 수가 늘어난다. 권장되는 타이밍 게임 난이도를 높일 때, 다음 활성화 순서를 미리 계획하면서 적을 피해 출구를 찾으려 할 때 미친 듯이 돌진하게 된다.
다이달로스 문장은 다양한 난이도에서 플레이할 수 있도록 설계되었으며, 플레이어는 자신의 그룹에 맞는 완벽한 난이도를 달성하기 위해 옵션인 난이도를 혼합하여 사용할 수 있습니다. 다이달로스 문장은 4인 협동 게임 외에도 플레이어가 미로와 미니언 역할을 맡아 1대1로 플레이할 수 있다.
The Daedalus Sentence is a cooperative escape game that challenges players to use limited actions and effective communication in order to flee from their captors and escape a dangerous and ever-changing prison. Use your actions to explore your surroundings, overcome guards, or change the layout of the prison itself - just be careful that the moves you make to save yourself don't doom a teammate!
In the year 2083, an alien race known as the Loctae descended on planet Earth, killing billions and capturing and containing the few million that remained. The survivors were sent to locations throughout the galaxy, to work as slaves or as subjects for genetic experiments. The most infamous of these locations, known as the Hive, is a Loctae space station orbiting Ganymede. Here, prisoners are harvested for their genetic material, which is used by the Loctae to make genetic hybrids engineered for aptitude in any skill the Loctae require. A few have tried to escape, but none have succeeded. Those who are not lost in the station's labyrinthine halls are recaptured by the station's guards and then moved to the front of the list of those who are to be processed. The failed escapees blabber about the twisted and spliced creatures that roam the corridors of the maze, as if they were in the Labyrinth of King Minos. The remaining survivors now call their plight "The Daedalus Sentence", a grim tribute to the facility's designer.
As the months in The Hive wear on, fewer and fewer prisoners remain. Fearing their subjects would run out before their experiments were completed, the Loctae have confined the remaining prisoners in regenerative pods, so that the organs and marrow taken from the prisoners will regenerate with time. Though expensive, this set up was proving successful for the Loctae until a rogue meteor struck the station, damaging the ship's AI and releasing the bonds that kept the prisoners contained. Now the prisoners have a chance, likely the last one they'll ever have, to brave the halls of The Hive and escape to freedom.
The main feature of the game is its rotating board. The board has four rotating rings, with players starting in the center prison cells and making their way to the outer ring, where they must find the final exit to make their escape. When players start the game, the entire board will be hidden. As they move from the start location, they need to spend actions to flip over tiles in order to discover the layout of each ring. Their main objective is to find the gate to the next ring, but as they explore they will discover tiles both beneficial and perilous. The tiles may allow them to influence the movement of enemies or the maze itself, but they may also spawn additional enemies that will hunt for the players until subdued. If the players can make their way through all four rings, find the final exit, and escape together, they win!
Enemies will spawn throughout the course of the game, both as the result of exploring tiles and from drawn cards. Unlike many card-driven games however, the players have a glimpse into their future by way of the Theseus Device, which holds eight cards that determine how the rings and enemies will move in coming rounds. All eight cards start hidden, but through die rolls (and cards played from the hands of players in case of emergency), players see some of the cards to come. This allows for careful planning, as players try to anticipate how rings will line up in future rounds, as well as making sure they are not caught in the patrol of any passing enemies. When the game starts, only two cards will be activated per round, but as the players breach additional rings, the number of cards that will activate increases. When playing the recommended timed game difficulty enhancer, this leads to a frantic rush as players try to evade enemies and find the exit while planning ahead for the next activation sequence.
The Daedalus Sentence is designed to be played at a variety of difficulty levels, and players can mix-and-match the optional difficulty enhancers to achieve the perfect intensity level for their group. In addition to a four player co-op game, The Daedalus Sentence can also be played one-versus-all, with a player taking the role of the labyrinth and its minions.
In the year 2083, an alien race known as the Loctae descended on planet Earth, killing billions and capturing and containing the few million that remained. The survivors were sent to locations throughout the galaxy, to work as slaves or as subjects for genetic experiments. The most infamous of these locations, known as the Hive, is a Loctae space station orbiting Ganymede. Here, prisoners are harvested for their genetic material, which is used by the Loctae to make genetic hybrids engineered for aptitude in any skill the Loctae require. A few have tried to escape, but none have succeeded. Those who are not lost in the station's labyrinthine halls are recaptured by the station's guards and then moved to the front of the list of those who are to be processed. The failed escapees blabber about the twisted and spliced creatures that roam the corridors of the maze, as if they were in the Labyrinth of King Minos. The remaining survivors now call their plight "The Daedalus Sentence", a grim tribute to the facility's designer.
As the months in The Hive wear on, fewer and fewer prisoners remain. Fearing their subjects would run out before their experiments were completed, the Loctae have confined the remaining prisoners in regenerative pods, so that the organs and marrow taken from the prisoners will regenerate with time. Though expensive, this set up was proving successful for the Loctae until a rogue meteor struck the station, damaging the ship's AI and releasing the bonds that kept the prisoners contained. Now the prisoners have a chance, likely the last one they'll ever have, to brave the halls of The Hive and escape to freedom.
The main feature of the game is its rotating board. The board has four rotating rings, with players starting in the center prison cells and making their way to the outer ring, where they must find the final exit to make their escape. When players start the game, the entire board will be hidden. As they move from the start location, they need to spend actions to flip over tiles in order to discover the layout of each ring. Their main objective is to find the gate to the next ring, but as they explore they will discover tiles both beneficial and perilous. The tiles may allow them to influence the movement of enemies or the maze itself, but they may also spawn additional enemies that will hunt for the players until subdued. If the players can make their way through all four rings, find the final exit, and escape together, they win!
Enemies will spawn throughout the course of the game, both as the result of exploring tiles and from drawn cards. Unlike many card-driven games however, the players have a glimpse into their future by way of the Theseus Device, which holds eight cards that determine how the rings and enemies will move in coming rounds. All eight cards start hidden, but through die rolls (and cards played from the hands of players in case of emergency), players see some of the cards to come. This allows for careful planning, as players try to anticipate how rings will line up in future rounds, as well as making sure they are not caught in the patrol of any passing enemies. When the game starts, only two cards will be activated per round, but as the players breach additional rings, the number of cards that will activate increases. When playing the recommended timed game difficulty enhancer, this leads to a frantic rush as players try to evade enemies and find the exit while planning ahead for the next activation sequence.
The Daedalus Sentence is designed to be played at a variety of difficulty levels, and players can mix-and-match the optional difficulty enhancers to achieve the perfect intensity level for their group. In addition to a four player co-op game, The Daedalus Sentence can also be played one-versus-all, with a player taking the role of the labyrinth and its minions.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
250
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
816
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
529
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
467
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
438
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
646
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
662
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
805
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
967
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1044
-
2024-11-13
-
Lv.11