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BGG랭킹
BGG전체 : 9987
THEMATIC : 1230
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
75-75 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.77 / 5
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디자이너
Frédérick Condette
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아티스트
Julien Carette, Nicolas Fructus, Sylvain Guinebaud, Sébastien Lamirand, Louis, Anne Rouvin
-
인원
게임 소개
가디언즈 크로니클스는 슈퍼히어로를 테마로 한 미니어처 게임이다.
설정을 위해, 스카로프 플레이어는 9개의 양면 게임 보드 타일을 가운데 공간에 두고 3x3 격자로 배열한다. 각 플레이어는 캐릭터 시트, 미니어처, 7-10개의 액션 카드를 가지고 갑니다. 이 캐릭터들은 측면 타일의 그리드 안으로 들어가 핵 미사일 공격을 좌절시키는 등 이 게임에 필요한 목표를 달성하기 위해 스퀘어 – 미니언과 함정에 맞서야 한다.
각 턴마다 영웅 플레이어들은 1-2개의 액션 카드를 플레이하며, 각 카드는 영웅 고유의 통계 &NDASH에 대한 특별한 힘과 수식어를 모두 보여준다. 각 영웅 플레이어는 한 라운드에 4가지 동작을 할 수 있으며, 플레이어는 원하는 순서로 플레이할 수 있다.
그 후 스카로프 교수는 영웅들의 행동을 부분적으로 기반으로 한 많은 액션 포인트를 받고, 이 수치를 이용해 자신, 미니언, 또는 로봇을 작동시키며, 이 수치들은 또한 움직임, 공격 또는 특수 파워 액션을 수행한다.
참가자들이 목표를 달성하거나 달성하지 못함에 따라, 신문들은 누가 무엇을 했는지에 대해 보도하고, 그 보고서들의 합계가 누가 더 높은 위치에 있는지를 결정한다.
설정을 위해, 스카로프 플레이어는 9개의 양면 게임 보드 타일을 가운데 공간에 두고 3x3 격자로 배열한다. 각 플레이어는 캐릭터 시트, 미니어처, 7-10개의 액션 카드를 가지고 갑니다. 이 캐릭터들은 측면 타일의 그리드 안으로 들어가 핵 미사일 공격을 좌절시키는 등 이 게임에 필요한 목표를 달성하기 위해 스퀘어 – 미니언과 함정에 맞서야 한다.
각 턴마다 영웅 플레이어들은 1-2개의 액션 카드를 플레이하며, 각 카드는 영웅 고유의 통계 &NDASH에 대한 특별한 힘과 수식어를 모두 보여준다. 각 영웅 플레이어는 한 라운드에 4가지 동작을 할 수 있으며, 플레이어는 원하는 순서로 플레이할 수 있다.
그 후 스카로프 교수는 영웅들의 행동을 부분적으로 기반으로 한 많은 액션 포인트를 받고, 이 수치를 이용해 자신, 미니언, 또는 로봇을 작동시키며, 이 수치들은 또한 움직임, 공격 또는 특수 파워 액션을 수행한다.
참가자들이 목표를 달성하거나 달성하지 못함에 따라, 신문들은 누가 무엇을 했는지에 대해 보도하고, 그 보고서들의 합계가 누가 더 높은 위치에 있는지를 결정한다.
Guardians Chronicles is a superhero-themed miniatures game in which you play as one of the members of the Liberty Patrol or as the group's archnemesis, Professor Skarov.
To set up, the Skarov player arranges the nine double-sided game board tiles into a 3x3 grid, with his control room in the center space. Each player takes her character sheet, miniature and 7-10 action cards. These characters enter the grid on one of the side tiles and need to advance around the square – confronting minions and traps along the way – in order to achieve whatever objectives are in place for this game, such as thwarting a nuclear missile attack.
Each turn, the hero players play 1-2 action cards; each card shows both a special power and modifiers to that hero's inherent statistics – movement, attack, defense and mental – and the played cards can be used for either the special power or the modifiers. Each hero player has four actions in a round, and the players can play in any order they wish; the actions are move across the base, attack an enemy, or use a special power on a played action card or the hero's character sheet.
Professor Skarov then receives a number of action points based partially on the heroes' actions, and he uses these to activate himself, his minions, or his robots, with these figures also performing move, attack, or special power actions.
As the players complete (or fail to complete) objectives, the newspapers report on who did what, and the sum of those reports determine who comes out on top.
To set up, the Skarov player arranges the nine double-sided game board tiles into a 3x3 grid, with his control room in the center space. Each player takes her character sheet, miniature and 7-10 action cards. These characters enter the grid on one of the side tiles and need to advance around the square – confronting minions and traps along the way – in order to achieve whatever objectives are in place for this game, such as thwarting a nuclear missile attack.
Each turn, the hero players play 1-2 action cards; each card shows both a special power and modifiers to that hero's inherent statistics – movement, attack, defense and mental – and the played cards can be used for either the special power or the modifiers. Each hero player has four actions in a round, and the players can play in any order they wish; the actions are move across the base, attack an enemy, or use a special power on a played action card or the hero's character sheet.
Professor Skarov then receives a number of action points based partially on the heroes' actions, and he uses these to activate himself, his minions, or his robots, with these figures also performing move, attack, or special power actions.
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