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BGG랭킹
BGG전체 : 4072
STRATEGY : 1694
FAMILYGAMES : 1285 -
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.23 / 5
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디자이너
Alan R. Moon
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아티스트
Doris Matthäus
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인원
게임 소개
각 플레이어는 베이스/스테이션(작은 나무 정육면체 형태)을 제어하여 외계 행성계의 7개 행성의 위성에 경제 센터를 건설한다. 토큰을 행성으로 옮긴 후, 플레이어는 흥미로운 작은 장치('행성 링'/'웜홀' - 블라인드 드로백과 같은 기능)를 사용하여 지구 상의 토큰 중 하나를 선택합니다. 플레이어는 다양한 행성에 해당하는 카드 세트를 수집함으로써 행동을 취합니다. 이 게임은 또한 카드 수집을 용이하게 하는 독특한 거래 시스템을 특징으로 한다. 신중한 카드 거래와 경제 중심지 설립 위험 계산, 그리고 일부 변형은 행운의 요소를 완화한다.
게임 요약
설정: 카드/플레이어 9개. 플레이어당 행성당 큐브 1개를 배치하고, 행성당 큐브 1개를 추가로 할당하여 지구상에 큐브를 남깁니다. 각각 2장의 특별 액션 카드를 받습니다.각 라운드: 첫째, 플레이어들은 순서대로 하나의 특별한 액션 카드를 플레이할 수 있다. 그럼, 트레이드 스텝. 마지막으로 Action Step입니다.
Trade Step: 시작 플레이어는 처음에 한 번에 한 장씩 제공할 카드(2-3)를 플레이합니다. 다른 플레이어들은 동시에 제공된 카드와 다른 카드를 교환합니다. 시작 플레이어는 교환해야 하며, 카드를 손에 넣거나 빼먹는다. 시작 플레이어에서 시계 방향으로 카드를 가지고 있는 다음 플레이어가 거래를 하거나 카드를 다시 가져갑니다. 0-1명의 사람들이 카드를 앞에 두고 떠날 때까지 계속하세요; 그들은 카드를 다시 가지고 갑니다.
Action Step: 시작 플레이어는 3개의 동작을 취한 다음 다른 플레이어들은 각각 2개의 동작을 취합니다. 동작은 다음과 같다:
- 카드 2개를 버리고, 3-7개 카드 세트를 2개 그리고 3-7개 카드 세트를 지구로부터 행성으로 보내거나(반올림) 3-7개 카드 세트를 돌려 선박 레벨, 기술 레벨을 발전시키거나 행성에 큐브를 배치하거나, 행성에 배치하거나, 우주 재를 행성으로 배치하거나, 행성과 일치하는 카드를 무작위로 만드는 것이다.암탉은 시도 횟수만큼 정육면체를 드러낸다. 당신의 큐브가 드러나면, 그것을 스테이션에 놓고 뒤집으세요. 다른 플레이어의 큐브가 있으면 지구로 돌려보내십시오.
- 세트: 와일드("순수")가 없는 경우 세트 크기에 맞는 적절한 보너스 와일드 카드를 사용합니다(사용 가능한 경우). 와일드 카드를 나중에 세트
의 일부로 사용할 수 있습니다. 그런 다음 시작 플레이어를 왼쪽으로 회전시킵니다. 3개 행성에 있는 모든 정거장을 점령하면 게임이 종료됩니다. 보드에 표시된 점수 VP(기술 수준, 점유 스테이션 및 지구 상의 큐브) 대부분의 부사장이 승리합니다.
게임 요약
설정: 카드/플레이어 9개. 플레이어당 행성당 큐브 1개를 배치하고, 행성당 큐브 1개를 추가로 할당하여 지구상에 큐브를 남깁니다. 각각 2장의 특별 액션 카드를 받습니다.각 라운드: 첫째, 플레이어들은 순서대로 하나의 특별한 액션 카드를 플레이할 수 있다. 그럼, 트레이드 스텝. 마지막으로 Action Step입니다.
Trade Step: 시작 플레이어는 처음에 한 번에 한 장씩 제공할 카드(2-3)를 플레이합니다. 다른 플레이어들은 동시에 제공된 카드와 다른 카드를 교환합니다. 시작 플레이어는 교환해야 하며, 카드를 손에 넣거나 빼먹는다. 시작 플레이어에서 시계 방향으로 카드를 가지고 있는 다음 플레이어가 거래를 하거나 카드를 다시 가져갑니다. 0-1명의 사람들이 카드를 앞에 두고 떠날 때까지 계속하세요; 그들은 카드를 다시 가지고 갑니다.
Action Step: 시작 플레이어는 3개의 동작을 취한 다음 다른 플레이어들은 각각 2개의 동작을 취합니다. 동작은 다음과 같다:
- 카드 2개를 버리고, 3-7개 카드 세트를 2개 그리고 3-7개 카드 세트를 지구로부터 행성으로 보내거나(반올림) 3-7개 카드 세트를 돌려 선박 레벨, 기술 레벨을 발전시키거나 행성에 큐브를 배치하거나, 행성에 배치하거나, 우주 재를 행성으로 배치하거나, 행성과 일치하는 카드를 무작위로 만드는 것이다.암탉은 시도 횟수만큼 정육면체를 드러낸다. 당신의 큐브가 드러나면, 그것을 스테이션에 놓고 뒤집으세요. 다른 플레이어의 큐브가 있으면 지구로 돌려보내십시오.
- 세트: 와일드("순수")가 없는 경우 세트 크기에 맞는 적절한 보너스 와일드 카드를 사용합니다(사용 가능한 경우). 와일드 카드를 나중에 세트
의 일부로 사용할 수 있습니다. 그런 다음 시작 플레이어를 왼쪽으로 회전시킵니다. 3개 행성에 있는 모든 정거장을 점령하면 게임이 종료됩니다. 보드에 표시된 점수 VP(기술 수준, 점유 스테이션 및 지구 상의 큐브) 대부분의 부사장이 승리합니다.
Each player controls bases/stations (in the form of little wooden cubes) which they use to attempt to build Economic Centers on the moons of seven planets in an alien planetary system. After moving their tokens on to a planet, players use an interesting little device ('planet ring'/'wormhole' - functions like a blind draw bag) to select one of the tokens on the planet. Players take actions by collecting sets of cards which correspond to the the various planets. The game also features a unique trading system which facilitates the card collecting. Careful card trading and calculating risk of establishing economic centers, and some variants, mitigate some of the luck factor.
Game Summary
Setup: 9 cards/player. Place 1 cube per planet per player, plus additional cube per planet matching cards dealt out; remaining cubes on earth. Each gets 2 special action cards.Each round: First, players may play a single special action card, in order. Then, Trade Step. Finally, Action Step.
Trade Step: Start player first plays cards (2-3) to offer, one at a time; other players simultaneously show cards to trade, different than offered. Start player must trade; recipient either accepts cards into hand, or leaves out. Clockwise from Start Player, next player with cards still in front of them either makes a trade or takes their cards back. Continue till 0-1 people left with cards in front; they take them back to hand.
Action Step: Start player takes 3 actions, then others take 2 each. Actions can be:
- discard 2 cards, then draw 2
- turn in set of 3-7 cards to send half (rounding down) as many cubes from earth to a planet
- turn in set of 3-7 cards to advance Ship Level, Tech Level, or to make attempt to establish colony on a planet matching cards played: place cubes on that planet into the cosmic ashtray, randomize, then reveal up to as many cubes as attempts made. If reveal your cube, place it on a station; turn over. If other player's cube, send it back to earth.
- Sets: if no wilds ("pure"), take appropriate bonus wild card matching the size of the set (if available); wilds can be used later as parts of sets
Then rotate starting player to the left. Game ends when all stations on 3 planets have been taken. Score VP shown on board (for Tech level, stations occupied, and cubes on earth). Most VP wins.
Game Summary
Setup: 9 cards/player. Place 1 cube per planet per player, plus additional cube per planet matching cards dealt out; remaining cubes on earth. Each gets 2 special action cards.Each round: First, players may play a single special action card, in order. Then, Trade Step. Finally, Action Step.
Trade Step: Start player first plays cards (2-3) to offer, one at a time; other players simultaneously show cards to trade, different than offered. Start player must trade; recipient either accepts cards into hand, or leaves out. Clockwise from Start Player, next player with cards still in front of them either makes a trade or takes their cards back. Continue till 0-1 people left with cards in front; they take them back to hand.
Action Step: Start player takes 3 actions, then others take 2 each. Actions can be:
- discard 2 cards, then draw 2
- turn in set of 3-7 cards to send half (rounding down) as many cubes from earth to a planet
- turn in set of 3-7 cards to advance Ship Level, Tech Level, or to make attempt to establish colony on a planet matching cards played: place cubes on that planet into the cosmic ashtray, randomize, then reveal up to as many cubes as attempts made. If reveal your cube, place it on a station; turn over. If other player's cube, send it back to earth.
- Sets: if no wilds ("pure"), take appropriate bonus wild card matching the size of the set (if available); wilds can be used later as parts of sets
Then rotate starting player to the left. Game ends when all stations on 3 planets have been taken. Score VP shown on board (for Tech level, stations occupied, and cubes on earth). Most VP wins.
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