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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
판타지 워리어스는 판타지 군대가 전쟁터에서 충돌하는 전쟁 게임이다.
교전경기가 아니라 대열을 지어 움직이는 부대를 중심으로 돌아가는 경기다.
게임의 주요 초점은 유닛의 전략적 배치와 유닛이 가지고 있는 주문의 종류입니다. 모든 유닛은 보유한 주문에 따라 일반적인 동작을 수행하며, 새 주문이 배송되는 경우에만 변경됩니다. 대군세는 더 복잡한 지휘 계통을 가질 것이기 때문에 명령을 음성이나 다른 수단으로 전달해야 한다(배달부와 목동들은 너무 멀 수 있다).
당신은 발생할 수 있는 상황에 대응할 수 있어야 하기 때문에, 경기 중에 주어지거나 변경되는 주문에 대한 세심한 관리가 승부의 열쇠입니다! 그리고 현장에는 유능한 리더가 있어야 합니다!
게임의 첫 번째 스카우트 부분은 플레이어들이 전쟁터를 형성하고 전장을 구성하는 데 도움을 주고, 그 다음에 징조와 지도자들의 연설이 군대의 사기와 동기를 높일 때이다.
그 순간부터 전장에서 가장 흔히 볼 수 있는 것은 원거리 공격 단계, 전투 단계, 재편성/변경 명령 단계이다.
마법은 분명히 역학을 변화시킬 것이고, 거리에 대한 좋은 의사소통의 부족에 대한 예시로 대체될 것이지만, 마법의 진귀한 것들에 대해 너무 많이 털어놓지는 않는다!
D10 면의 주사위는 행동, 공격 및 잠재적으로 사기를 뒤흔드는 사건(예: 지도자의 죽음 또는 동료가 몇 분 안에 전멸하는 것)의 결과를 확인하기 위해 굴려집니다.
방어해야 할 특별한 항목이나 정복해야 할 위치는 목표를 나타내지만, 분명히 FUVAR 상황이 명백할 때 적에게 양보할 수 있다.
리더쉽, C&C 명령 체인의 지속적인 관리는 판타지 워리어스를 다른 판타지 워게임과는 매우 다른 게임으로 만든다.
수십 개의 레이스와 유닛이 1990년에 처음 출시된 게임에 뛰어난 가변성을 더해준다.
특히 이번 신판은 판타지 워리어스 세계에 생명을 불어넣기 위해 노력하는 야심찬 아이디어로, 흥미진진한 전투와 용맹, 희생, 전쟁의 이야기가 펼쳐질 극장가를 처음부터 짜릿하게 만들어낸다.
옛말 "수류탄 투척병(수류탄 투척병)이 발행한 Warrior" 매거진은 게임의 야만적이고 음울한 판타지 세계를 구성하는 장소들을 매우 짧고 빠르게 묘사했지만, 그것은 한 지역의 완전한 Gazetteer, 지도, 인종, t의 특징들을 끌어내지는 못했다.늑대와 이 세상의 사람들이 공유한다 (혹은 싸운다!
이 캠페인의 기고자들은 판타지 워게임 세계가 새로운 삶을 맞이하는 위대한 고전적인 모습을 다시 볼 수 있는 기회를 갖게 될 것이며, 오래된 수류탄 투척병이 도달할 시간이 없었던 게임을 새로운 정점으로 끌어올리는 데 도움을 줄 것입니다.
이 캠페인은 판타지 워리어스의 검증된 역학을 새로운 지형, 해전과 해안 전투, 공성, 요새, 도시 전투, 그리고 우리가 이 멋진 규칙 집합에 무엇을 추가할 수 있는지 아직 시험 중인 더 많은 아이디어로 발전시키기 위해 게임을 추진해 나갈 것입니다.
지도, 문화, 수십 개의 인종이 있는 진짜 배경 세계가 완전히 개발될 것이다. 나이든 수류탄 투척병이 구체적으로 해내지 못한 것이다.
이 캠페인이 성공을 거둘 수 있다면. 미래는 새로운 군대, 짐승, 놀라운 차량과 건물을 보게 될 것이다.
교전경기가 아니라 대열을 지어 움직이는 부대를 중심으로 돌아가는 경기다.
게임의 주요 초점은 유닛의 전략적 배치와 유닛이 가지고 있는 주문의 종류입니다. 모든 유닛은 보유한 주문에 따라 일반적인 동작을 수행하며, 새 주문이 배송되는 경우에만 변경됩니다. 대군세는 더 복잡한 지휘 계통을 가질 것이기 때문에 명령을 음성이나 다른 수단으로 전달해야 한다(배달부와 목동들은 너무 멀 수 있다).
당신은 발생할 수 있는 상황에 대응할 수 있어야 하기 때문에, 경기 중에 주어지거나 변경되는 주문에 대한 세심한 관리가 승부의 열쇠입니다! 그리고 현장에는 유능한 리더가 있어야 합니다!
게임의 첫 번째 스카우트 부분은 플레이어들이 전쟁터를 형성하고 전장을 구성하는 데 도움을 주고, 그 다음에 징조와 지도자들의 연설이 군대의 사기와 동기를 높일 때이다.
그 순간부터 전장에서 가장 흔히 볼 수 있는 것은 원거리 공격 단계, 전투 단계, 재편성/변경 명령 단계이다.
마법은 분명히 역학을 변화시킬 것이고, 거리에 대한 좋은 의사소통의 부족에 대한 예시로 대체될 것이지만, 마법의 진귀한 것들에 대해 너무 많이 털어놓지는 않는다!
D10 면의 주사위는 행동, 공격 및 잠재적으로 사기를 뒤흔드는 사건(예: 지도자의 죽음 또는 동료가 몇 분 안에 전멸하는 것)의 결과를 확인하기 위해 굴려집니다.
방어해야 할 특별한 항목이나 정복해야 할 위치는 목표를 나타내지만, 분명히 FUVAR 상황이 명백할 때 적에게 양보할 수 있다.
리더쉽, C&C 명령 체인의 지속적인 관리는 판타지 워리어스를 다른 판타지 워게임과는 매우 다른 게임으로 만든다.
수십 개의 레이스와 유닛이 1990년에 처음 출시된 게임에 뛰어난 가변성을 더해준다.
특히 이번 신판은 판타지 워리어스 세계에 생명을 불어넣기 위해 노력하는 야심찬 아이디어로, 흥미진진한 전투와 용맹, 희생, 전쟁의 이야기가 펼쳐질 극장가를 처음부터 짜릿하게 만들어낸다.
옛말 "수류탄 투척병(수류탄 투척병)이 발행한 Warrior" 매거진은 게임의 야만적이고 음울한 판타지 세계를 구성하는 장소들을 매우 짧고 빠르게 묘사했지만, 그것은 한 지역의 완전한 Gazetteer, 지도, 인종, t의 특징들을 끌어내지는 못했다.늑대와 이 세상의 사람들이 공유한다 (혹은 싸운다!
이 캠페인의 기고자들은 판타지 워게임 세계가 새로운 삶을 맞이하는 위대한 고전적인 모습을 다시 볼 수 있는 기회를 갖게 될 것이며, 오래된 수류탄 투척병이 도달할 시간이 없었던 게임을 새로운 정점으로 끌어올리는 데 도움을 줄 것입니다.
이 캠페인은 판타지 워리어스의 검증된 역학을 새로운 지형, 해전과 해안 전투, 공성, 요새, 도시 전투, 그리고 우리가 이 멋진 규칙 집합에 무엇을 추가할 수 있는지 아직 시험 중인 더 많은 아이디어로 발전시키기 위해 게임을 추진해 나갈 것입니다.
지도, 문화, 수십 개의 인종이 있는 진짜 배경 세계가 완전히 개발될 것이다. 나이든 수류탄 투척병이 구체적으로 해내지 못한 것이다.
이 캠페인이 성공을 거둘 수 있다면. 미래는 새로운 군대, 짐승, 놀라운 차량과 건물을 보게 될 것이다.
Fantasy Warriors is a wargame about fantasy armies clashing on a battlefield.
It is not a skirmish game but a game that revolves around units that move in ranks.
The main focus of the game is the strategic deployment of units and the kind of orders the units have. Every units will have a generic behaviour depending by the orders thay have and will change that only if a new order is delivered. Greater armies will have a more complex chain of command so orders must be delivered by voice or by other means (banner bearers and herlads can be too far) so couriers are employed.
The careful management of orders given or changed during a game is the key to vistory because you must be able to react to the situations that can arise! And be sure to have competent leaders on the field (another aspect of the game this one)!
The first scouting part of the game help the players to shape and organize the battlefield and the scenary elements on it, then it's time for omens and leaders' speeches to rise morale and motivations of troops.
From that moment on the most common things seen on the battlefield will be, in this order, the ranged attack phase, the combat phase and the reorganization/change orders phase.
Magic will obviously alter mechanics, supllying for an exemple to the lack of good communications on distances, but do not confide too much in the bizzarries of magic!
D10-sided dices are rolled to check the outcome of actions, attacks and potentially morale-shakening events (like the death of your Leader or seeing your comrades wiped out in few minutes).
Special items to be defended or positions to be conquered represnt the objectives but, obviously, it is possible to concede to the adversary when things are clearly FUBAR.
Constant management of leadership, C&C chain of command and orders given make Fantasy Warriors a game that can be very different from other fantasy wargames out there.
Tens of races and units add excellent variability to the game that has been published firts time in 1990.
This new edition in particular is an ambitious idea that strives in bringing to life the Fantasy Warriors world, creating pratically from scratch the theatre where the exciting battles and stories of valour, sacrifice and war are going to unfold.
The old "Warrior" magazine, published by Grenadier (many wargame players will for sure remember good memories here!), described in very brief and fast strokes some of the places that composed the savage and grim fantasy world of the game, but it never brought it forward a complete gazzetteer of a region, a map or some of the peculiarities that races, tribes and people of this world share (or fight for!).
Contributors to this campaign will have the opportunity to see again a great classic of the fantasy wargame world having a new life, helping us in bringing the game to new heights where the old Grenadier never had time to reach.
This campaign will drive forward the game to develop the well-proven mechanics of Fantasy Warriors into new terrains, new rules for naval and seaside battles, sieges, fortifications, city fight and more ideas we are testing yet to see what we can add to this wonderful ruleset.
A real background world will be fully developed, with maps, cultures and tens of races, something the old Grenadier never did in details.
If this campaign will meet success. future is going to see new armies, beasts, wondrous vehicles and buildings.
It is not a skirmish game but a game that revolves around units that move in ranks.
The main focus of the game is the strategic deployment of units and the kind of orders the units have. Every units will have a generic behaviour depending by the orders thay have and will change that only if a new order is delivered. Greater armies will have a more complex chain of command so orders must be delivered by voice or by other means (banner bearers and herlads can be too far) so couriers are employed.
The careful management of orders given or changed during a game is the key to vistory because you must be able to react to the situations that can arise! And be sure to have competent leaders on the field (another aspect of the game this one)!
The first scouting part of the game help the players to shape and organize the battlefield and the scenary elements on it, then it's time for omens and leaders' speeches to rise morale and motivations of troops.
From that moment on the most common things seen on the battlefield will be, in this order, the ranged attack phase, the combat phase and the reorganization/change orders phase.
Magic will obviously alter mechanics, supllying for an exemple to the lack of good communications on distances, but do not confide too much in the bizzarries of magic!
D10-sided dices are rolled to check the outcome of actions, attacks and potentially morale-shakening events (like the death of your Leader or seeing your comrades wiped out in few minutes).
Special items to be defended or positions to be conquered represnt the objectives but, obviously, it is possible to concede to the adversary when things are clearly FUBAR.
Constant management of leadership, C&C chain of command and orders given make Fantasy Warriors a game that can be very different from other fantasy wargames out there.
Tens of races and units add excellent variability to the game that has been published firts time in 1990.
This new edition in particular is an ambitious idea that strives in bringing to life the Fantasy Warriors world, creating pratically from scratch the theatre where the exciting battles and stories of valour, sacrifice and war are going to unfold.
The old "Warrior" magazine, published by Grenadier (many wargame players will for sure remember good memories here!), described in very brief and fast strokes some of the places that composed the savage and grim fantasy world of the game, but it never brought it forward a complete gazzetteer of a region, a map or some of the peculiarities that races, tribes and people of this world share (or fight for!).
Contributors to this campaign will have the opportunity to see again a great classic of the fantasy wargame world having a new life, helping us in bringing the game to new heights where the old Grenadier never had time to reach.
This campaign will drive forward the game to develop the well-proven mechanics of Fantasy Warriors into new terrains, new rules for naval and seaside battles, sieges, fortifications, city fight and more ideas we are testing yet to see what we can add to this wonderful ruleset.
A real background world will be fully developed, with maps, cultures and tens of races, something the old Grenadier never did in details.
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