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BGG랭킹
BGG전체 : 215
WARGAMES : 19
7.8커맨드 앤 컬러: 고대
Commands & Colors: Ancients (2006) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.69 / 5
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디자이너
Richard Borg
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아티스트
Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
설계자(명령 및 색상 시스템, C&C: 고대인, 그리고 회고록 '44):
&명령 및 색상: 고대인들은 군사 역사의 여명기 (기원전 3000년)부터 중세의 개막기 (400년)까지의 전쟁을 묘사하고 있다. 하나의 게임에 대한 꽤 야심찬 프로젝트이지만, Commands & Colors는 플레이어가 이 시기의 전투를 효과적으로 묘사할 수 있는 독특한 역사 게임 시스템입니다. 시나리오 책자에서 보여지는 15개의 전투는 양식화되었지만 중요한 지형적 특징과 게임 시스템에 맞춰진 역사적 병력 배치에 초점을 맞추고 있다. 이 전투에는 바그라다스, 칸나에, 자마가 포함되어 있다.
게임의 규모는 전투마다 다르다. 어떤 시나리오에서는 보병 부대가 다수의 전투원을 나타낼 수 있는 반면, 다른 시나리오에서는 단 몇 명의 용감한 전사만을 나타낼 수 있다. 하지만 당신이 수행해야 할 전술은 다양한 유닛에 내재된 장점과 한계, 무기, 지형과 시간에 매우 잘 부합합니다.
&오빠와는 달리, 아발론 힐 게임즈의 배틀 크라이는 명령 & 컬러: 고대인들은 적당히 더 복잡하며 전장의 혼란 없이 추가적인 역사적 세부 사항을 포함하고 있다. 대부분의 시나리오는 1시간 이내에 결론을 낼 것이다.
"명령 카드 시스템은 움직임을 주도하고, 진정한 전쟁의 안개를 만들며, 도전과 기회를 동시에 제시합니다. 명령 카드에는 리더쉽 카드, 섹션 카드, 병력 카드, 전술 카드의 네 가지 유형이 있습니다.
"배틀 주사위 시스템은 모든 전투를 효율적이고 빠르게 해결합니다. 각 전투 다이는 빛, 중간, 중량, 지도자, 깃발, 검을 각각 하나씩 가지고 있다.
게임 메카닉은 간단하지만, 승리를 거두기 위해서는 전략적인 카드 플레이, 역사적인 전술, 시기적절한 주사위 굴리기, 공격적이면서도 유연한 전투 계획이 필요합니다.
&명령 및 색상: 고대인들은 군사 역사의 여명기 (기원전 3000년)부터 중세의 개막기 (400년)까지의 전쟁을 묘사하고 있다. 하나의 게임에 대한 꽤 야심찬 프로젝트이지만, Commands & Colors는 플레이어가 이 시기의 전투를 효과적으로 묘사할 수 있는 독특한 역사 게임 시스템입니다. 시나리오 책자에서 보여지는 15개의 전투는 양식화되었지만 중요한 지형적 특징과 게임 시스템에 맞춰진 역사적 병력 배치에 초점을 맞추고 있다. 이 전투에는 바그라다스, 칸나에, 자마가 포함되어 있다.
게임의 규모는 전투마다 다르다. 어떤 시나리오에서는 보병 부대가 다수의 전투원을 나타낼 수 있는 반면, 다른 시나리오에서는 단 몇 명의 용감한 전사만을 나타낼 수 있다. 하지만 당신이 수행해야 할 전술은 다양한 유닛에 내재된 장점과 한계, 무기, 지형과 시간에 매우 잘 부합합니다.
&오빠와는 달리, 아발론 힐 게임즈의 배틀 크라이는 명령 & 컬러: 고대인들은 적당히 더 복잡하며 전장의 혼란 없이 추가적인 역사적 세부 사항을 포함하고 있다. 대부분의 시나리오는 1시간 이내에 결론을 낼 것이다.
"명령 카드 시스템은 움직임을 주도하고, 진정한 전쟁의 안개를 만들며, 도전과 기회를 동시에 제시합니다. 명령 카드에는 리더쉽 카드, 섹션 카드, 병력 카드, 전술 카드의 네 가지 유형이 있습니다.
"배틀 주사위 시스템은 모든 전투를 효율적이고 빠르게 해결합니다. 각 전투 다이는 빛, 중간, 중량, 지도자, 깃발, 검을 각각 하나씩 가지고 있다.
게임 메카닉은 간단하지만, 승리를 거두기 위해서는 전략적인 카드 플레이, 역사적인 전술, 시기적절한 주사위 굴리기, 공격적이면서도 유연한 전투 계획이 필요합니다.
From the designer (about his Commands and Colors system, C&C: Ancients, and Memoir' 44):
"Commands & Colors: Ancients depicts warfare from the Dawn of Military History (3000 BC) to the opening of the Middle Ages (400 AD). Quite an ambitious undertaking for one game, yet Commands & Colors by design is a unique historical game system which allows players to effectively portray stylized battles from this time in history. The 15 battles, showcased in the scenario booklet, although stylized, focus on important terrain features and the historical deployment of forces in scale with the game system. The battles include Bagradas, Cannae, and Zama."
"The scale of the game fluctuates from battle to battle. For some scenarios, an infantry unit may represent a legion of fighters, while in other scenarios a unit may represent just a few brave warriors. But the tactics you need to execute conform remarkably well to the advantages and limitations inherent to the various units, their weapons, terrain and time."
"Unlike its older brother, Battle Cry by Avalon Hill Games, Inc., Commands & Colors: Ancients is moderately more complex and contains additional historical details without the battlefield clutter. Most scenarios will still play to a conclusion in less than an hour."
"The command card system, drives movement, creates a true fog of war and presents both challenges and opportunities. There are four types of command cards: Leadership cards, Section cards, Troop cards and Tactic cards."
"The battle dice system resolves all combat efficiently and quickly. Each battle die has one Light, one Medium, one Heavy, one Leader, one Flag and one Swords symbol."
"The game mechanics, although simple, will still require strategic card play, historical tactics, timely dice rolling, and an aggressive yet flexible battle plan, to achieve victory."
"Commands & Colors: Ancients depicts warfare from the Dawn of Military History (3000 BC) to the opening of the Middle Ages (400 AD). Quite an ambitious undertaking for one game, yet Commands & Colors by design is a unique historical game system which allows players to effectively portray stylized battles from this time in history. The 15 battles, showcased in the scenario booklet, although stylized, focus on important terrain features and the historical deployment of forces in scale with the game system. The battles include Bagradas, Cannae, and Zama."
"The scale of the game fluctuates from battle to battle. For some scenarios, an infantry unit may represent a legion of fighters, while in other scenarios a unit may represent just a few brave warriors. But the tactics you need to execute conform remarkably well to the advantages and limitations inherent to the various units, their weapons, terrain and time."
"Unlike its older brother, Battle Cry by Avalon Hill Games, Inc., Commands & Colors: Ancients is moderately more complex and contains additional historical details without the battlefield clutter. Most scenarios will still play to a conclusion in less than an hour."
"The command card system, drives movement, creates a true fog of war and presents both challenges and opportunities. There are four types of command cards: Leadership cards, Section cards, Troop cards and Tactic cards."
"The battle dice system resolves all combat efficiently and quickly. Each battle die has one Light, one Medium, one Heavy, one Leader, one Flag and one Swords symbol."
"The game mechanics, although simple, will still require strategic card play, historical tactics, timely dice rolling, and an aggressive yet flexible battle plan, to achieve victory."
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- Lv.13 초코벌레
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2022-03-23 19:57:40
메모아44의 발전형 게임. 고대 로마 시대를 다룬다. 확장 6개를 통해 고대 그리스 시대부터 알렉산드로스 대왕시기~ 로마제국시기까지 다룬다. 여기서 C&C 시스템이 거의 완성되어 간다.
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