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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicolas Smeers
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아티스트
-
인원
게임 소개
먼 미래, 인간이 우주를 정복했고 궁극적인 오락은 ULTRIUM SPHERE라고 불리는 극도로 폭력적인 스포츠입니다.
이 시합에서는 뭐든지 잘 된다. 최소한 두 팀이 서로 맞서 승리를 이끌어내는 3개의 결정적인 골을 넣기 위해 경쟁한다. 이 팀들은 보통 강력한 기업이나 단순한 독립기업에 속해 있으며, 선수들은 갤럭시 전체(인간, 안드로이드, 유전자 실험 또는 외계인)에서 왔다. ULTRIUM SPHERE는 우주에서 가장 인기 있는 게임이 되었고 수천억 명의 실체가 시청하고 있다. 경기에서 가까스로 살아남아 뛰어난 활약을 펼친 선수들이 사실상 디비니티 반열에 오르고 ULTRA라는 이름이 붙는다.
ULTRIUM SPIRE에서는 각 플레이어가 ULTRIUM SPIRE 팀의 리더가 되어 승리를 이끌기 위해 노력한다.
각 팀은 두 개의 덱으로 구성되어 있습니다: 25개의 울트라 카드와 25개의 인터랙션 카드. 울트라 카드는 팀 구성원을 대표하며 그들의 인종과 다양한 특징, 공격(태클링, 공격, 슛), 방어(저항, 세이브, 패스)를 설명한다. 상호작용 카드는 팀이 적용할 수 있는 다른 전략입니다.
게임을 시작할 때 각 플레이어는 4장의 인터랙션 카드와 6장의 울트라 카드를 뽑는다. 6개의 초음파는 공격 라인과 방어 라인(각 라인에 3개의 초음파)의 2개 라인에 배치된다. 상호 작용 카드는 그대로 유지됩니다.
울트라스는 그들의 특별한 능력을 위해 사용되거나 필드에서의 위치에 따라 다양한 동작을 수행할 수 있습니다. 공격수는 상대 수비(태클링, 공격)를 약화시키거나 슛을 시도할 수 있다. 수비수는 공격수에게 패스를 하거나(골문에서의 모든 슛에 앞서 패스를 해야 한다) 상대편의 슛을 막을 수 있다. 플레이어는 울트라스를 사용할 때 울트라스를 활성화해야 합니다(즉, 90도 각도로 회전). 일단 활성화되면 초음파 검사를 더 이상 사용할 수 없습니다. 활성화된 울트라스는 상대 차례에 수비를 할 수 없기 때문에 플레이어는 자신의 차례에 모든 울트라스를 활성화해서는 안 된다. 플레이어가 액션을 선택했을 때, 그/그녀는 12면 주사위를 던져야 하며 선택한 액션에 울트라&rsquo의 개인 보너스를 추가해야 한다. 액션의 성공 여부를 알기 위해 플레이어는 총계를 액션의 유형에 따라 초과되어야 하는 성공 임계값과 비교합니다.
인터랙션 카드는 언제든지 자신의 Ultra를 강화하거나 상대 Ultra를 약화시키기 위해 사용할 수 있습니다.
턴이 시작되면 플레이어는 1장의 인터랙션 카드를 뽑고 자신의 모든 초음파를 똑바로 세운다. 우선 초음파를 교체하고 초음파 교환 장소 2곳을 배정받을 수 있습니다. 그런 다음 울트라 및 인터랙션 카드를 사용할 수 있습니다.
선수가 더 이상 어떤 행동도 수행할 수 없거나 하고 싶지 않을 때, 또는 골을 넣었을 때, 그의 차례가 끝나고 상대는 그의 차례를 시작할 수 있다.
한 선수가 3골을 넣을 때까지 경기는 계속된다.
이 시합에서는 뭐든지 잘 된다. 최소한 두 팀이 서로 맞서 승리를 이끌어내는 3개의 결정적인 골을 넣기 위해 경쟁한다. 이 팀들은 보통 강력한 기업이나 단순한 독립기업에 속해 있으며, 선수들은 갤럭시 전체(인간, 안드로이드, 유전자 실험 또는 외계인)에서 왔다. ULTRIUM SPHERE는 우주에서 가장 인기 있는 게임이 되었고 수천억 명의 실체가 시청하고 있다. 경기에서 가까스로 살아남아 뛰어난 활약을 펼친 선수들이 사실상 디비니티 반열에 오르고 ULTRA라는 이름이 붙는다.
ULTRIUM SPIRE에서는 각 플레이어가 ULTRIUM SPIRE 팀의 리더가 되어 승리를 이끌기 위해 노력한다.
각 팀은 두 개의 덱으로 구성되어 있습니다: 25개의 울트라 카드와 25개의 인터랙션 카드. 울트라 카드는 팀 구성원을 대표하며 그들의 인종과 다양한 특징, 공격(태클링, 공격, 슛), 방어(저항, 세이브, 패스)를 설명한다. 상호작용 카드는 팀이 적용할 수 있는 다른 전략입니다.
게임을 시작할 때 각 플레이어는 4장의 인터랙션 카드와 6장의 울트라 카드를 뽑는다. 6개의 초음파는 공격 라인과 방어 라인(각 라인에 3개의 초음파)의 2개 라인에 배치된다. 상호 작용 카드는 그대로 유지됩니다.
울트라스는 그들의 특별한 능력을 위해 사용되거나 필드에서의 위치에 따라 다양한 동작을 수행할 수 있습니다. 공격수는 상대 수비(태클링, 공격)를 약화시키거나 슛을 시도할 수 있다. 수비수는 공격수에게 패스를 하거나(골문에서의 모든 슛에 앞서 패스를 해야 한다) 상대편의 슛을 막을 수 있다. 플레이어는 울트라스를 사용할 때 울트라스를 활성화해야 합니다(즉, 90도 각도로 회전). 일단 활성화되면 초음파 검사를 더 이상 사용할 수 없습니다. 활성화된 울트라스는 상대 차례에 수비를 할 수 없기 때문에 플레이어는 자신의 차례에 모든 울트라스를 활성화해서는 안 된다. 플레이어가 액션을 선택했을 때, 그/그녀는 12면 주사위를 던져야 하며 선택한 액션에 울트라&rsquo의 개인 보너스를 추가해야 한다. 액션의 성공 여부를 알기 위해 플레이어는 총계를 액션의 유형에 따라 초과되어야 하는 성공 임계값과 비교합니다.
인터랙션 카드는 언제든지 자신의 Ultra를 강화하거나 상대 Ultra를 약화시키기 위해 사용할 수 있습니다.
턴이 시작되면 플레이어는 1장의 인터랙션 카드를 뽑고 자신의 모든 초음파를 똑바로 세운다. 우선 초음파를 교체하고 초음파 교환 장소 2곳을 배정받을 수 있습니다. 그런 다음 울트라 및 인터랙션 카드를 사용할 수 있습니다.
선수가 더 이상 어떤 행동도 수행할 수 없거나 하고 싶지 않을 때, 또는 골을 넣었을 때, 그의 차례가 끝나고 상대는 그의 차례를 시작할 수 있다.
한 선수가 3골을 넣을 때까지 경기는 계속된다.
In a distant future, man has conquered space and the ultimate entertainment is an extremely violent sport called ULTRIUM SPHERE.
In these matches, anything goes. At least two teams oppose each other, competing to score the 3 decisive goals that lead to victory. The teams usually belong to powerful corporations or mere independents, and the players come from the entire Galaxy (human beings, androids, genetic experiments or aliens). ULTRIUM SPHERE has become the most popular game throughout the universe and is watched by hundreds of billions of entities. The players who manage to survive the game and perform outstandingly well are virtually elevated to the rank of Divinities and are named the ULTRAs.
In ULTRIUM SPHERE, each player is the leader of an Ultrium Sphere team, which he/she tries to lead to victory.
Each team consists of two decks: 25 Ultra Cards and 25 Interaction Cards. The Ultra Cards represent the team members and describe their race and various characteristics, offensive (tackling, attack, shot) and defensive (resistance, save, pass). The Interaction cards are the different strategies that the team can apply.
At the beginning of the game, each player draws 4 Interaction Cards and 6 Ultra Cards. The 6 Ultras are to be laid out in two lines, the attack line and the defense line (3 Ultras in each line). The Interaction cards stay in hand.
The Ultras can be used either for their special ability or to carry out various actions according to their place on the field. The strikers can undermine the opponent’s defense (tackling, attack) or try to shoot a goal. The defenders can make passes to strikers (a pass must take place prior to every shot at goal) or stop the opponent’s shots. The player must activate the Ultras (i.e. turn them at a 90-degree angle) when he/she uses them. Once activated, the Ultras can no longer be used. Therefore, the player must not activate all his/her Ultras during his/her turn, since the activated Ultras will not be able to defend during the opponent’s turn. When the player chooses to play an action, he/she must cast a 12-sided die and add the Ultra’s personal bonus for the action chosen. To know whether the action succeeds or not, the player compares the total to a success threshold, which must be exceeded or not depending on the type of action.
The Interaction card may be used at any time to strengthen one’s own Ultras or weaken the opponent’s Ultras.
When the turn begins, the player draws 1 Interaction card and set all his/her Ultras upright. First, he/she can replace Ultras and have 2 Ultras swap place. He/she can then use the Ultras and Interaction cards.
When the player can no longer or does no longer want to carry out any action, or when he/she scores a goal, his/her turn ends and the opponent can begin his/her turn.
The game goes on until one of the players scores 3 goals.
In these matches, anything goes. At least two teams oppose each other, competing to score the 3 decisive goals that lead to victory. The teams usually belong to powerful corporations or mere independents, and the players come from the entire Galaxy (human beings, androids, genetic experiments or aliens). ULTRIUM SPHERE has become the most popular game throughout the universe and is watched by hundreds of billions of entities. The players who manage to survive the game and perform outstandingly well are virtually elevated to the rank of Divinities and are named the ULTRAs.
In ULTRIUM SPHERE, each player is the leader of an Ultrium Sphere team, which he/she tries to lead to victory.
Each team consists of two decks: 25 Ultra Cards and 25 Interaction Cards. The Ultra Cards represent the team members and describe their race and various characteristics, offensive (tackling, attack, shot) and defensive (resistance, save, pass). The Interaction cards are the different strategies that the team can apply.
At the beginning of the game, each player draws 4 Interaction Cards and 6 Ultra Cards. The 6 Ultras are to be laid out in two lines, the attack line and the defense line (3 Ultras in each line). The Interaction cards stay in hand.
The Ultras can be used either for their special ability or to carry out various actions according to their place on the field. The strikers can undermine the opponent’s defense (tackling, attack) or try to shoot a goal. The defenders can make passes to strikers (a pass must take place prior to every shot at goal) or stop the opponent’s shots. The player must activate the Ultras (i.e. turn them at a 90-degree angle) when he/she uses them. Once activated, the Ultras can no longer be used. Therefore, the player must not activate all his/her Ultras during his/her turn, since the activated Ultras will not be able to defend during the opponent’s turn. When the player chooses to play an action, he/she must cast a 12-sided die and add the Ultra’s personal bonus for the action chosen. To know whether the action succeeds or not, the player compares the total to a success threshold, which must be exceeded or not depending on the type of action.
The Interaction card may be used at any time to strengthen one’s own Ultras or weaken the opponent’s Ultras.
When the turn begins, the player draws 1 Interaction card and set all his/her Ultras upright. First, he/she can replace Ultras and have 2 Ultras swap place. He/she can then use the Ultras and Interaction cards.
When the player can no longer or does no longer want to carry out any action, or when he/she scores a goal, his/her turn ends and the opponent can begin his/her turn.
The game goes on until one of the players scores 3 goals.
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