-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
8.5Great War at Sea: U.S. Navy Plan Crimson (Second Edition) (2013) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Milan Becvar, James Stear
-
아티스트
Michael Bennighof, Guy Riessen, Susan Robinson
-
인원
게임 소개
미국과 캐나다 사이의 오대호 지역은 1812년 전쟁 동안 매우 격렬한 전투의 현장이었지만, 이후 몇 년 동안 호수 지역뿐만 아니라 미국-캐나다 국경 전체를 효과적으로 비무장화하는 일련의 조약이 체결되었다. 그럼에도 불구하고 1800년대와 1900년대 초에 걸쳐 북미의 이웃 국가들 사이에 직접적인 정치적, 영토적, 무역적 문제 또는 미국과 대영제국 사이의 경쟁의 연장선상에서 주기적인 긴장이 형성되었다. 올바른 불꽃이 있었다면, 역사는 다시 한번 오대호 지역이 미국과 캐나다 자치령 사이의 요새화된 지역이 되었고, 현대 철강 군함이 슈페리어, 휴런, 이리, 온타리오의 서로 연결된 담수 지역을 순항하는 것을 발견했을지도 모른다.
해에서의 대전: 미 해군 계획 크림슨은 1900년부터 1922년까지 미국과 캐나다 자치령이 오대호 주변에서의 분쟁을 위해 재무장을 하는 이 특이한 대체 역사를 조사하는 해전 시리즈의 완전한 박스 게임입니다. 이 게임은 1930년 미-해군 합동위원회 전쟁계획 레드 컬러 명칭(“Crimson”)에서 이름을 따온 것으로, 호수의 독특한 환경에서 사용할 수 있도록 설계된 가상의 전함을 선보이고 12개의 전투와 22개의 작전 시나리오를 통해 이 지역을 통제하기 위한 잠재적인 행동을 특징짓는다. 게임에 필요한 모든 조각들이 존재한다: 온타리오, 이리, 휴런, 미시간, 슈페리어 등 오대호 지역의 24x28인치 작전 지도, 24x24인치 전술 지도, 50 "long"", 더블 사이즈 배 조각, 180개의 표준 크기 조각, 모두 레이저 커팅 및 장착.
해에서의 대전: 미 해군 계획 크림슨은 1900년부터 1922년까지 미국과 캐나다 자치령이 오대호 주변에서의 분쟁을 위해 재무장을 하는 이 특이한 대체 역사를 조사하는 해전 시리즈의 완전한 박스 게임입니다. 이 게임은 1930년 미-해군 합동위원회 전쟁계획 레드 컬러 명칭(“Crimson”)에서 이름을 따온 것으로, 호수의 독특한 환경에서 사용할 수 있도록 설계된 가상의 전함을 선보이고 12개의 전투와 22개의 작전 시나리오를 통해 이 지역을 통제하기 위한 잠재적인 행동을 특징짓는다. 게임에 필요한 모든 조각들이 존재한다: 온타리오, 이리, 휴런, 미시간, 슈페리어 등 오대호 지역의 24x28인치 작전 지도, 24x24인치 전술 지도, 50 "long"", 더블 사이즈 배 조각, 180개의 표준 크기 조각, 모두 레이저 커팅 및 장착.
The Great Lakes area between the United States and Canada was the scene of much fierce fighting during the War of 1812, however subsequent years brought a series of treaties that effectively demilitarized not only the Lakes region but the entire U.S.-Canadian border. Nevertheless, throughout the 1800’s and early 1900’s, periodic tensions arose between the two North American neighbors, whether over direct political, territorial or trade concerns or (in most cases) by extension of the rivalry between the United States and the British Empire. With the right spark, history might once again have found the Great Lakes area becoming a fortified region between the U.S. and the Dominion of Canada, with modern steel warships cruising the interconnected freshwater bodies of Superior, Michigan, Huron, Erie and Ontario.
Great War at Sea: U.S. Navy Plan Crimson is a complete boxed game in the Great War at Sea series, that examines this unusual alternate history in which the United States and the Dominion of Canada rearm for conflict on and around the Great Lakes over the period 1900-1922. Taking its name from the 1930 U.S. Army-Navy Joint Board War Plan Red color designation for Canada (“Crimson”), the game presents hypothetical warships designed for service in the unique environment of the lakes, and characterizes the potential actions for control of the region through 12 battle and 22 operational scenarios. All of the pieces necessary to play the game are present: a 24 x 28-inch operational map of the Great Lakes region including lakes Ontario, Erie, Huron, Michigan and Superior, a 24 x 24-inch tactical map, 50 "long" double-sized ship pieces and 180 standard-sized pieces, all of them laser-cut and mounted.
Great War at Sea: U.S. Navy Plan Crimson is a complete boxed game in the Great War at Sea series, that examines this unusual alternate history in which the United States and the Dominion of Canada rearm for conflict on and around the Great Lakes over the period 1900-1922. Taking its name from the 1930 U.S. Army-Navy Joint Board War Plan Red color designation for Canada (“Crimson”), the game presents hypothetical warships designed for service in the unique environment of the lakes, and characterizes the potential actions for control of the region through 12 battle and 22 operational scenarios. All of the pieces necessary to play the game are present: a 24 x 28-inch operational map of the Great Lakes region including lakes Ontario, Erie, Huron, Michigan and Superior, a 24 x 24-inch tactical map, 50 "long" double-sized ship pieces and 180 standard-sized pieces, all of them laser-cut and mounted.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18