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With Fire and Sword: A Strategic Game of the 30 Years War (1983)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

규칙 책자(약 '8'페이지 길이):" 위드 파이어 앤 소드는 30년 전쟁 시기의 게임 형식 시뮬레이션입니다. 1618년부터 1648년까지 서유럽의 대부분은 잔인한 왕조 분쟁에 휩싸였다. 이 게임은 작전/전략적 레벨 시뮬레이션으로 각 턴은 1년을 나타내며 군부대는 다양한 유형과 강도의 군대를 나타낸다." 이 게임은 기본적으로 (1) 플레이어가 "를 갖는 (2) 플레이어 게임입니다.합스부르크가 힘을 행사하는 동안, 다른 참가자는 "을 가지고 있다.반합스부르크 연합군. (3) '1618', '1630', '1636'에서 게임을 시작하는 시나리오가 제시되어 있습니다. 플레이어는 게임을 시작하기 전에 자신만의 '6'면 다이(DIE)를 제공해야 합니다. 이 게임은 다음과 같이 묘사된다.이 혼란기의 중간 규모의 복잡한 전략 게임입니다." TRUB의 '강세'는 '숨겨진' 것으로 간주될 수 있는데, 카운터 앞면은 '강세'라고만 묘사되어 있고, 그 반대편에는 실제 '강세'라고 표기되어 있기 때문이다. 저울은 각 '헥스' 및 "에 걸쳐 '48' 킬로미터로 제시됩니다.매년 " 게임 턴즈" 이 게임은 a & quote로 제작되었다.플라스틱 백&인용어; 형태 또는 " 인용문이러한 버전 중 하나를 찾을 수 있는 Boxed" Edition.

가메맵(Gamemap)은 동부 프랑스와 베네룩스(Benelux) 국가, 폴란드 중부/헝가리, 이탈리아 북부에서 발트해 연안까지를 아우르는 지역을 묘사한다. 미국 뉴욕 "에 있는 상류층의 우수한 생산가치가 여느 때처럼 그러하다.시뮬레이션 캐나다", 이 게임맵은 'Terrain Key', 'Victory Point Track', (3)~"과 같은 많은 유용한 정보를 포함하고 있습니다.사용 가능한 자원&인용 차트(3가지 시나리오 각각); '이벤트 생성' 표; '이동 및 동계 소모' 표; '야전 및 공성 전투 결과' 표 포함. '200' 게임 카운터(앞면과 뒷면 인쇄)는 상당히 다양한 색상으로 되어 있는데, 빨간색, 다크레드, 버건디, 브라운, 핑크, 노란색, 녹색, 블루, 라이트블루, 황갈색, 황갈색, 회색, 화이트가 그것이다. 이 카운터는 주로 TROUP 및 LEADER 카운터로 구성되며, 작은 실루엣이 있는 반면 '컨트롤', '시쥬', '플래그', '패밀리', '배런', '패밀리', '패밀리', '패밀리', '패밀리', '패밀리', '패밀리', '개조', '개조', '개조', '개조', '게임 턴1' 등의 다른 '개조' 카운터도 있습니다. 각 플레이어).

더 "플레이&인용어 순서는 다음과 같다.
A.-지급 및 채용 단계:
1.-지도에 임금 지급 2.-새 단원을 모집. 3.새 단원을 배치. 4.경악된 단원은 회복한다.
B.-'분할' 마커를 플립하고 '재작성' 마커를 제거합니다.
C.-이벤트 단계: 1.연간 '이벤트' 및 시나리오 *특별* '이벤트'를 롤링합니다.
D.-Initiative 단계
E.-이동 및 전투 단계: [1번째 플레이어]
1.-운동 2.-전투 3.-시즈 컴뱃
F.-이동 및 전투 단계: [2번째 플레이어]~1번째 플레이어와 동일합니다.
G.-Siege 유지관리 단계
전년도에 배치된 '배런' 카운터를 제거합니다.
I.-겨울 감소 단계
J.-제어 단계
From the Rules Booklet (of around '8'-pages in length):" With Fire and Sword is a game type simulation of the Thirty Years War period. From 1618 to 1648 most of Western Europe was engulfed in a brutal dynastic struggle. The game is an operational/strategic Level simulation with each turn representing one year and military units representing armies of various types and strengths." This is basically a (2) player game with (1) player having the "Habsburg" forces, while the other player has the "Anti-Habsburg"(or 'Coalition') forces. There are (3) Scenarios presented, beginning the Game at either '1618', '1630', or even '1636'. Players will need to provide their OWN '6'-sided DIE, before commencing play. This game is described as: "A medium complexity strategic game of this period of turmoil." The TROOP 'strengths' can be considered as 'hidden' since the FRONT of the 'counter' depicts ONLY that it is a TROOP, while on the REVERSE of them is the actual 'strength' denomination. The scale is given as '48'-kilometres across EACH 'Hex' and "Yearly" Game Turns. This Game was produced in either a "Plastic Baggie" form, or as a "Boxed" edition, for those that might find one of these versions.

The gamemap(of '3'-colors~BLUE, TAN, GRAY or a combination of those) depicts an area encompassing Eastern France & the 'Benelux' countries, over to mid-Poland/Hungary, and from Northern Italy up to the Baltic Coast. As is usual with the excellent production values of the fine folks at "Simulations Canada", this gamemap has plenty of useful information contained upon the 'Gamemap', such as: a 'Terrain Key'; a 'Victory Point Track'; (3)~"Resources Available" Charts(for EACH of the '3' Scenarios); an 'Event Generation' Table; 'Movement & Winter Attrition' Tables; with 'Field and Siege Combat Results' Tables. There are '200' Game counters(printed on FRONT and BACK) in quite a large variety of COLORS, such as: RED; Dark RED; BURGUNDY; BROWN; PINK; YELLOW; GREEN; BLUE; Dark BLUE; Light BLUE; TAN; GRAY and WHITE. These mainly consist of TROOP and LEADER counters, with small silhouettes for them, while there are other 'Informational'(with appropriate 'silhouettes') ones as well, such as: 'CONTROL'; 'Siege'; 'Plague'; 'Famine'; 'Barren'; 'Sacked'; 'Rebuild'; 'Game Turn'; numbered counters from '1~6'; and (2) sets of 'Victory Point Track' markers('1' SET for EACH player).

The "Sequence of Play" is as follows:
A.-Payment and Recruitment Phase:
1.-Pay Units on Map. 2.-Recruit new Units. 3.-Place new Leaders. 4.-Wounded Leaders recover.
B.-Flip 'Sacked' Markers and Remove 'Rebuilding' Markers.
C.-Event Phase: 1.Roll Yearly 'Event' and any Scenario *Special* 'Event'.
D.-Initiative Phase
E.-Movement and Combat Phase: [1st Player]
1.-Movement 2.-Field Combat 3.-Siege Combat
F.-Movement and Combat Phase: [2nd Player]~same as 1st Player.
G.-Siege Maintenance Phase
H.-Removal of 'Barren' counters placed previous year.
I.-Winter Attrition Phase
J.-Control Phase




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