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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임에서 플레이어들은 가능한 한 많은 제품을 개발하기 위해 화학 회사를 설립한다. 경기 중에 선수들은 경제적, 화학적, 기술적 질문에 직면한다.
제품은 의약품의 특산품, 에너지, 소비자 제품의 네 가지 범주 중 하나에서 만들어질 수 있다. 연구, 디자인, 파일럿 단계를 통해 최종 제품이 만들어지고 승리 포인트를 획득합니다.
그러나 경쟁은 힘들 수 있고, 그것은 플레이어가 자신이 만들고 있는 제품에 대한 투자금을 회수하는 것을 어렵게 만들 수 있다. 가장 많은 상품을 만들어내고 가장 많은 승점을 획득해 세계 경제를 지배하는 선수가 승자다.
이 게임은 네덜란드 델프트 공과대학교(T.U.Delft) 학생들과 함께 아이덴티티 게임스 인터내셔널 BV가 교육용 게임으로 제작되었으며, 여러 화학 회사의 후원을 받아 제작되었다. 석방되자 마자 네덜란드와 벨기에의 거의 1000개 학교에 무료 사본이 보내졌다.
게임 실행:
플레이어들은 보드 주위를 움직이기 위해 주사위를 던집니다. 착륙할 수 있는 공간의 종류는 다음과 같다.
- 상품: 플레이어는 상품에 투자하거나 다음 개발 단계로 이동하여 수수료를 지불할 수 있다. 만약 다른 플레이어가 이미 이 제품에 투자했다면, 현재 플레이어는 그에게 로열티를 지불하거나 적대적 인수합병을 통해 시장의 선두주자가 될 수 있다.
- 찬스: 플레이어는 찬스 카드를 가지고 돈을 얻거나 잃을 수 있다.
- 전략 : 이 카드들은 플레이어들에게 유리한 점(적대적인 인수, 보호, 노벨상, 투자 보너스 또는 보조금)을 준다.
- 스타트 : 플레이어가 스타트를 통과할 때마다 월급을 받습니다.
- Artesia(플레이어가 돈을 받는 은행), OCenW(플레이어가 교육을 받고 이 라운드를 통과함) 또는 InterChem2000 그룹(다이스가 다시 던져지고 플레이어가 보드 위에서 더 멀리 이동함).
플레이어는 완전히 개발된 각 제품(4단계)과 자신이 지배하는 시장, 노벨상을 수상하면 승점을 얻게 된다.
승자는 미리 정해진 승점을 먼저 얻는 선수입니다.
제품은 의약품의 특산품, 에너지, 소비자 제품의 네 가지 범주 중 하나에서 만들어질 수 있다. 연구, 디자인, 파일럿 단계를 통해 최종 제품이 만들어지고 승리 포인트를 획득합니다.
그러나 경쟁은 힘들 수 있고, 그것은 플레이어가 자신이 만들고 있는 제품에 대한 투자금을 회수하는 것을 어렵게 만들 수 있다. 가장 많은 상품을 만들어내고 가장 많은 승점을 획득해 세계 경제를 지배하는 선수가 승자다.
이 게임은 네덜란드 델프트 공과대학교(T.U.Delft) 학생들과 함께 아이덴티티 게임스 인터내셔널 BV가 교육용 게임으로 제작되었으며, 여러 화학 회사의 후원을 받아 제작되었다. 석방되자 마자 네덜란드와 벨기에의 거의 1000개 학교에 무료 사본이 보내졌다.
게임 실행:
플레이어들은 보드 주위를 움직이기 위해 주사위를 던집니다. 착륙할 수 있는 공간의 종류는 다음과 같다.
- 상품: 플레이어는 상품에 투자하거나 다음 개발 단계로 이동하여 수수료를 지불할 수 있다. 만약 다른 플레이어가 이미 이 제품에 투자했다면, 현재 플레이어는 그에게 로열티를 지불하거나 적대적 인수합병을 통해 시장의 선두주자가 될 수 있다.
- 찬스: 플레이어는 찬스 카드를 가지고 돈을 얻거나 잃을 수 있다.
- 전략 : 이 카드들은 플레이어들에게 유리한 점(적대적인 인수, 보호, 노벨상, 투자 보너스 또는 보조금)을 준다.
- 스타트 : 플레이어가 스타트를 통과할 때마다 월급을 받습니다.
- Artesia(플레이어가 돈을 받는 은행), OCenW(플레이어가 교육을 받고 이 라운드를 통과함) 또는 InterChem2000 그룹(다이스가 다시 던져지고 플레이어가 보드 위에서 더 멀리 이동함).
플레이어는 완전히 개발된 각 제품(4단계)과 자신이 지배하는 시장, 노벨상을 수상하면 승점을 얻게 된다.
승자는 미리 정해진 승점을 먼저 얻는 선수입니다.
In this game players create chemical companies in order to devellop as much products as possible. During the game, the players are confronted with economical, chemical and technical questions.
Products can be created within one of the four categories: specialties, energy, consumer products of pharmaceuticals. Through research, design, and pilot phase a final product is created and victory points are gained.
But the competition can be hard and they can make it difficult for the player to make a return on his investment for the products he's creating. The winner is the player who dominates the world's economy by creating the most products and gaining the most victory points.
This game was created as an educational game by Identity Games International bv in collaboration with students from the Technical University of Delft (T.U.Delft) in The Netherlands and with sponsorship from multiple chemical companies. On release, a free copy was sent to almost 1000 schools in The Netherlands and Belgium.
Game Play :
Players throw the dice to move around the board. There are different types of spaces they can land on :
- Products: the player can invest in the product or go to the next stage of development, paying the fee. If another player has already invested in this product, the current player can pay him royalties or go for a hostile take-over to become the market leader.
- Chance : the player takes a chance-card and may get or lose money.
- Strategy : these cards give the players an advantage (hostile take-over, protection, Nobel-prize, investment bonus or grants).
- Start : each time the player passes start, he's paid a salary.
- Artesia (bank where the player gets money), OCenW (player gets an education and passes this round) or InterChem2000group (the dice are thrown again and the player moves further on the board).
Players obtain victory points for each fully developed product (phase 4), for each market they dominate and if they win a Nobel-prize.
The winner is the player who manages to first gain the predetermined number of victory points.
Products can be created within one of the four categories: specialties, energy, consumer products of pharmaceuticals. Through research, design, and pilot phase a final product is created and victory points are gained.
But the competition can be hard and they can make it difficult for the player to make a return on his investment for the products he's creating. The winner is the player who dominates the world's economy by creating the most products and gaining the most victory points.
This game was created as an educational game by Identity Games International bv in collaboration with students from the Technical University of Delft (T.U.Delft) in The Netherlands and with sponsorship from multiple chemical companies. On release, a free copy was sent to almost 1000 schools in The Netherlands and Belgium.
Game Play :
Players throw the dice to move around the board. There are different types of spaces they can land on :
- Products: the player can invest in the product or go to the next stage of development, paying the fee. If another player has already invested in this product, the current player can pay him royalties or go for a hostile take-over to become the market leader.
- Chance : the player takes a chance-card and may get or lose money.
- Strategy : these cards give the players an advantage (hostile take-over, protection, Nobel-prize, investment bonus or grants).
- Start : each time the player passes start, he's paid a salary.
- Artesia (bank where the player gets money), OCenW (player gets an education and passes this round) or InterChem2000group (the dice are thrown again and the player moves further on the board).
Players obtain victory points for each fully developed product (phase 4), for each market they dominate and if they win a Nobel-prize.
The winner is the player who manages to first gain the predetermined number of victory points.
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