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BGG랭킹
BGG전체 : 15832
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인원
3-8 명
BGG추천: 4-8+ 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.60 / 5
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디자이너
Peter Vaughan
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아티스트
Jean-Sebastien Duclos, Janelle Tibbetts-Vaughan, Peter Vaughan
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인원
게임 소개
음식이 뭐야?! 고전적인 카페테리아 음식 싸움의 경험을 담아내는 3-8명의 플레이어를 위한 빠른 속도의 카드 게임입니다! 음식을 집어 들고, 상대편에게 재미있는 콤보를 던지고, 날아다니는 음식 충격으로 인한 "굴욕" 포인트를 피하기 위해 몸을 숙여라.
중앙에는 추첨 데크가 있으며, 5개의 음식이나 다른 카드가 한 번에 노출되어 카페 층을 구성한다. 플레이어는 자신의 캐릭터에 고유한 세 가지 표준 액션과 한 가지 특수 액션으로 게임을 시작합니다. 매 라운드마다 각 플레이어는 자신의 액션 카드 중 3개를 선택하고 다음 3번의 턴을 나타내는 스택에 넣습니다. 그런 다음 한 번에 턴을 해결하되, 타이밍 충돌을 처리하기 위해 시계 방향으로 회전합니다. 플레이어는 게임 중 추가 액션을 얻을 수 있으며 글로벌 스쿨 이벤트가 발생, 순간적으로 랜덤 혼돈을 유발한다.
어느 한 선수가 10점대 굴욕 포인트를 달성하면, 누군가가 "경고"를 한 것이고, 싸움은 그 라운드가 끝날 때 끝난다. 가장 낮은 수치 점수를 받은 사람이 승자입니다.
중앙에는 추첨 데크가 있으며, 5개의 음식이나 다른 카드가 한 번에 노출되어 카페 층을 구성한다. 플레이어는 자신의 캐릭터에 고유한 세 가지 표준 액션과 한 가지 특수 액션으로 게임을 시작합니다. 매 라운드마다 각 플레이어는 자신의 액션 카드 중 3개를 선택하고 다음 3번의 턴을 나타내는 스택에 넣습니다. 그런 다음 한 번에 턴을 해결하되, 타이밍 충돌을 처리하기 위해 시계 방향으로 회전합니다. 플레이어는 게임 중 추가 액션을 얻을 수 있으며 글로벌 스쿨 이벤트가 발생, 순간적으로 랜덤 혼돈을 유발한다.
어느 한 선수가 10점대 굴욕 포인트를 달성하면, 누군가가 "경고"를 한 것이고, 싸움은 그 라운드가 끝날 때 끝난다. 가장 낮은 수치 점수를 받은 사람이 승자입니다.
What the Food?! is a fast-paced card game for 3-8 players capturing the experience of a classic cafeteria food fight! Pick up food, throw funny combos at your opponents and duck to avoid "humiliation" points from flying food impact.
In the center is a draw deck, with five food or other cards exposed at any one time to make up the "cafeteria floor". Players start the game with three standard actions and one special action unique to their character. Every round, each player chooses three of their action cards, and puts them in a stack representing the next three turns. The turns are then resolved at once, but in clockwise rotation to handle any timing conflicts. Players can gain additional actions during the game, and global school events occur, instantly causing random chaos.
When any player reaches 10 humiliation points, someone has "alerted the principal" and the fight is over at the end of that round. The winner is the person with the LOWEST humiliation score.
In the center is a draw deck, with five food or other cards exposed at any one time to make up the "cafeteria floor". Players start the game with three standard actions and one special action unique to their character. Every round, each player chooses three of their action cards, and puts them in a stack representing the next three turns. The turns are then resolved at once, but in clockwise rotation to handle any timing conflicts. Players can gain additional actions during the game, and global school events occur, instantly causing random chaos.
When any player reaches 10 humiliation points, someone has "alerted the principal" and the fight is over at the end of that round. The winner is the person with the LOWEST humiliation score.
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