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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
파이널랩: 카드게임은 최대 6명(솔로 플레이 가능)까지 도전해 팀을 레이싱챔피언십 우승으로 이끄는 독립형 카드게임이다. 기술과 행운의 균형이 잘 잡혀 있고 흥미로운 카드 조합이 많은 도전적인 카드 게임입니다. 경기당 평균 경기시간은 10분 내외로 우승자를 결정하기 위해 선수들이 몇 개의 레이스를 하고 싶은지 결정해 파이널랩을 타임필러, 즉 저녁 시간 내내 즐길 수 있다.
선수들은 각각 두 대의 자동차로 이루어진 레이싱 팀을 관리하고, 누가 가장 많은 챔피언십 포인트를 축적하여 챔피언이 될 수 있는지 보기 위해 여러 경주에서 경쟁한다. 각 경주에서 선수들은 자신의 카드 패를 올바르게 관리하고, 좋은 카드에서 가능한 가장 큰 보상을 얻고, 나쁜 카드로 인한 부정적인 impct를 줄여서 팀 내 자동차들이 가능한 한 많은 우승 포인트를 획득하도록 해야 한다.
챔피언십 포인트는 상위 6위 안에 드는 차들에 의해서만 획득된다. 각 레이스가 시작될 때마다 이전 레이스의 역순으로 차량이 배치된다. 각 선수는 카드 한 장을 받게 되며, 경기 중에는 손에 들고 있는 모든 카드를 사용해야 한다. 꼴찌를 하면 1순위로 다음 레이스에서 예선을 시작할 수 있기 때문에 상위 6위 안에 들지 못하면 최대한 낮게 레이스를 마치는 것이 유리해 매우 흥미롭고 전술적인 게임플레이가 이루어진다.
레이스 초반에 차들이 순서대로 배치되고 선수들이 카드를 받은 후, 예선전이 치러진다. 특정 카드는 예선전이나 레이스 중에 사용할 수 있다. 만약 선수가 예선 중에 자신의 자동차 한 대 또는 두 대의 예선 순서를 개선하기 위해 카드를 사용할 경우, 그들은 카드를 버리고 그것을 대체할 무작위 카드를 뽑는다. 선수들은 경기 중에 손에 들고 있는 모든 카드를 사용해야 하기 때문에, 그들은 교체로 매우 나쁜 카드를 뽑을 수 있기 때문에 예선전에서 그들이 사용할 수 있는 여유가 있는지 평가할 필요가 있다.
경주 중에 선수들은 그들의 차가 피트 스톱을 하게 할 수 있다. 자동차가 피트 스톱을 할 때, 그것은 플레이어들이 카드를 플레이할 필요 없이 그들의 손에서 버릴 수 있게 해주는데, 이것은 플레이어 손에서 나쁜 카드를 제거하는 배출구 역할을 한다. 피트스톱은 필요한 차량만 가져갈 수 있어 효과적인 관리가 필요하며, 피트스톱을 통해 폐기되지 않은 카드는 자동차에 심각한 악영향을 미치더라도 플레이해야 한다.
이번 경기는 손 관리가 잘 돼야 한다. 카드를 받은 후에는 레이스 플랜을 수립하여 지금까지 받은 카드를 최대한 활용할 수 있는 방법을 모색해야 합니다. 다른 선수와의 상호작용이 예상대로 되지 않을 수 있어 경기 계획을 변경하거나 아예 포기할 수 있는 적응력도 관건이다.
파이널 랩은 예선, 피트 스톱, 충돌, 기름 유출, 스핀아웃, 타이어 펑크, 옐로 플래그, 팀 오더, 방어 라인, 슬립 스트리밍, 자동차 설정, 레이싱 전략, 수리, 엔진 및 기어 박스 기계 문제 등 다양한 레이싱 이벤트가 카드에 의해 적용되는 매우 맛있는 카드 게임입니다.
선수들은 각각 두 대의 자동차로 이루어진 레이싱 팀을 관리하고, 누가 가장 많은 챔피언십 포인트를 축적하여 챔피언이 될 수 있는지 보기 위해 여러 경주에서 경쟁한다. 각 경주에서 선수들은 자신의 카드 패를 올바르게 관리하고, 좋은 카드에서 가능한 가장 큰 보상을 얻고, 나쁜 카드로 인한 부정적인 impct를 줄여서 팀 내 자동차들이 가능한 한 많은 우승 포인트를 획득하도록 해야 한다.
챔피언십 포인트는 상위 6위 안에 드는 차들에 의해서만 획득된다. 각 레이스가 시작될 때마다 이전 레이스의 역순으로 차량이 배치된다. 각 선수는 카드 한 장을 받게 되며, 경기 중에는 손에 들고 있는 모든 카드를 사용해야 한다. 꼴찌를 하면 1순위로 다음 레이스에서 예선을 시작할 수 있기 때문에 상위 6위 안에 들지 못하면 최대한 낮게 레이스를 마치는 것이 유리해 매우 흥미롭고 전술적인 게임플레이가 이루어진다.
레이스 초반에 차들이 순서대로 배치되고 선수들이 카드를 받은 후, 예선전이 치러진다. 특정 카드는 예선전이나 레이스 중에 사용할 수 있다. 만약 선수가 예선 중에 자신의 자동차 한 대 또는 두 대의 예선 순서를 개선하기 위해 카드를 사용할 경우, 그들은 카드를 버리고 그것을 대체할 무작위 카드를 뽑는다. 선수들은 경기 중에 손에 들고 있는 모든 카드를 사용해야 하기 때문에, 그들은 교체로 매우 나쁜 카드를 뽑을 수 있기 때문에 예선전에서 그들이 사용할 수 있는 여유가 있는지 평가할 필요가 있다.
경주 중에 선수들은 그들의 차가 피트 스톱을 하게 할 수 있다. 자동차가 피트 스톱을 할 때, 그것은 플레이어들이 카드를 플레이할 필요 없이 그들의 손에서 버릴 수 있게 해주는데, 이것은 플레이어 손에서 나쁜 카드를 제거하는 배출구 역할을 한다. 피트스톱은 필요한 차량만 가져갈 수 있어 효과적인 관리가 필요하며, 피트스톱을 통해 폐기되지 않은 카드는 자동차에 심각한 악영향을 미치더라도 플레이해야 한다.
이번 경기는 손 관리가 잘 돼야 한다. 카드를 받은 후에는 레이스 플랜을 수립하여 지금까지 받은 카드를 최대한 활용할 수 있는 방법을 모색해야 합니다. 다른 선수와의 상호작용이 예상대로 되지 않을 수 있어 경기 계획을 변경하거나 아예 포기할 수 있는 적응력도 관건이다.
파이널 랩은 예선, 피트 스톱, 충돌, 기름 유출, 스핀아웃, 타이어 펑크, 옐로 플래그, 팀 오더, 방어 라인, 슬립 스트리밍, 자동차 설정, 레이싱 전략, 수리, 엔진 및 기어 박스 기계 문제 등 다양한 레이싱 이벤트가 카드에 의해 적용되는 매우 맛있는 카드 게임입니다.
Final Lap: the card game is a standalone card game that challenges up to 6 players (can be played solo) to lead their team to victory in the racing championship. A challenging card game with a great balance of skill and luck, and lots of interesting card combinations. Average play time is around 10 minutes per race, with the players deciding how many races they want to play in order to decide the championship winner, allowing Final Lap to be played as a time filler, or an entire evening of entertainment.
Players each manage a racing team of two cars and compete in a number of races through to see who can accumulate the most championship points and become the champion. In each race players need to correctly manage their hand of cards, reaping the biggest rewards possible from their good cards, and reducing the negative imapct suffered from their bad ones, to ensure the cars in their team score as many championship points as possible.
Championship points are only scored in a race by the cars that finish in the top 6 positions. At the beginning of each race the cars are laid out in the reverse finishing order from the previous race. Each player is dealt a hand of cards and during a race a player must use all of the cards in their hand. As a car finishing in last place will ensure that it begins qualifying in the following race in first position, it is therefore beneficial for cars to finish as low as possible in a race if they do not finish in the top 6 positions, which results some very interesting and tactical game play.
After the cars are laid out in order at the beginning of a race, and players have received their hand of cards, qualifying will take place. Certain cards can be used during qualifying or during a race. If a player uses a card during qualifying to improve the qualifying order of one or both of their cars, they will discard the card and draw a random card to replace it. Since players must use all of the cards in their hand during a race, they will need to evaluate whether they can afford to use such cards during qualifying as it may result it them drawing a very bad card as a replacement.
During a race players can have their cars take pit stops. When a car takes it pit stop it allows the players to discard a card from their hand without having to play it, which acts as an outlet to remove bad cards from a players hand. Pit stops need to be managed effectively as they can only be taken by cars that require them, and any cards not discarded through pit stops must be played even if they have severely negative consequences for your cars.
Excellent hand management is crucial in this game. After you receive your hand of cards you need to formulate a race plan, working out how to get the most out of the cards you’ve been dealt. Adaptability is also key, being able to change a race plan or abandon it altogether as interactions with other players may not go as expected.
Final Lap is a hugely flavourful card game, with a whole range of racing events covered by cards, including qualifying, pit stops, crashes, oil spills, spin outs, tyre punctures, yellow flags, team orders, defensive lines, slip streaming, car setup, racing strategies, repairs and mechanical problems with engines and gear boxes.
Players each manage a racing team of two cars and compete in a number of races through to see who can accumulate the most championship points and become the champion. In each race players need to correctly manage their hand of cards, reaping the biggest rewards possible from their good cards, and reducing the negative imapct suffered from their bad ones, to ensure the cars in their team score as many championship points as possible.
Championship points are only scored in a race by the cars that finish in the top 6 positions. At the beginning of each race the cars are laid out in the reverse finishing order from the previous race. Each player is dealt a hand of cards and during a race a player must use all of the cards in their hand. As a car finishing in last place will ensure that it begins qualifying in the following race in first position, it is therefore beneficial for cars to finish as low as possible in a race if they do not finish in the top 6 positions, which results some very interesting and tactical game play.
After the cars are laid out in order at the beginning of a race, and players have received their hand of cards, qualifying will take place. Certain cards can be used during qualifying or during a race. If a player uses a card during qualifying to improve the qualifying order of one or both of their cars, they will discard the card and draw a random card to replace it. Since players must use all of the cards in their hand during a race, they will need to evaluate whether they can afford to use such cards during qualifying as it may result it them drawing a very bad card as a replacement.
During a race players can have their cars take pit stops. When a car takes it pit stop it allows the players to discard a card from their hand without having to play it, which acts as an outlet to remove bad cards from a players hand. Pit stops need to be managed effectively as they can only be taken by cars that require them, and any cards not discarded through pit stops must be played even if they have severely negative consequences for your cars.
Excellent hand management is crucial in this game. After you receive your hand of cards you need to formulate a race plan, working out how to get the most out of the cards you’ve been dealt. Adaptability is also key, being able to change a race plan or abandon it altogether as interactions with other players may not go as expected.
Final Lap is a hugely flavourful card game, with a whole range of racing events covered by cards, including qualifying, pit stops, crashes, oil spills, spin outs, tyre punctures, yellow flags, team orders, defensive lines, slip streaming, car setup, racing strategies, repairs and mechanical problems with engines and gear boxes.
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