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BGG랭킹
BGG전체 : 22037
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.89 / 5
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디자이너
Coleman Charlton, David Eubanks, Ron Goral, Ross Henton, Lem Richards, Tim Taylor
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아티스트
Terry Amthor, Jonathan Hart Eddy, Angus McBride, Jeremy Raben
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인원
게임 소개
전쟁법 시스템은 판타지 환경에서 대규모 전투를 시뮬레이션합니다. 스탠더드 게임은 최소한의 시간 안에 두 적대 세력 간의 대규모 전투를 신속하게 해결할 수 있는 방법을 제공한다. 스탠더드 게임은 게임마스터나 심판을 요구하지 않는다; 대신, 이 규칙은 GM이 움직임을 해결하고 전투를 할 필요가 없게 만드는 일련의 지침을 제공한다. 스탠더드 게임은 GM 없이 대규모 전투를 시뮬레이션하기 위한 추상화된 방법이다. 그런 면에서 롤플레잉 게임이라기보다는 군사 시뮬레이션 보드게임에 가깝다.
전쟁법은 사기의 규칙, 기동 규칙, 폭력 규칙, 지도자, 형성, 포위 무기, 역사적, 전술적 고려 사항을 다룬다. 규모는 대당 50~100명의 전투원이다. 각 유닛에는 공격형, 방어형, 방어형, 방어형, 레벨, 방패형 등이 있다. 게다가, 부대들은 또한 이동 지점 총계와 사기 등급을 가지고 있다. 전투는 백분위수 주사위와 광범위한 차트 모음을 사용하여 해결됩니다. 카운터 및 육각맵(5/8&12; 육각 = 100ft)이 제공되지만 미니어처도 사용할 수 있습니다. 회전 길이는 한 바퀴에 120초입니다.
전쟁법은 사기의 규칙, 기동 규칙, 폭력 규칙, 지도자, 형성, 포위 무기, 역사적, 전술적 고려 사항을 다룬다. 규모는 대당 50~100명의 전투원이다. 각 유닛에는 공격형, 방어형, 방어형, 방어형, 레벨, 방패형 등이 있다. 게다가, 부대들은 또한 이동 지점 총계와 사기 등급을 가지고 있다. 전투는 백분위수 주사위와 광범위한 차트 모음을 사용하여 해결됩니다. 카운터 및 육각맵(5/8&12; 육각 = 100ft)이 제공되지만 미니어처도 사용할 수 있습니다. 회전 길이는 한 바퀴에 120초입니다.
"The War Law system simulates mass combat in a fantasy setting. The Standard Game is provided for a quick way of resolving large scale combats between two opposing forces in a minimum amount of time. The Standard Game doesn't require a Gamemaster or Referee; instead, the rules provide a set of guidelines that make a GM unnecessary for resolving movement and combat. The Standard Game is an abstracted method for simulating large scale battles without a GM. In that sense, it is more like a military simulation board game than a role playing game."
War Law covers morale rules, maneuver rules, ferocity rules, leaders, formations, siege weapons, and historical and tactical considerations. The scale is 50-100 combatants per unit. Each unit has an Offensive Bonus, a Defensive Bonus, an Armor Type, a level, and a shield bonus. In addition, units also have a movement point total and a morale rating. Combat is resolved using percentile dice and an extensive collections of charts. Counters and hexmaps (5/8" hex = 100ft.) are provided, but miniatures can also be used. The turn length is 120 seconds per turn.
War Law covers morale rules, maneuver rules, ferocity rules, leaders, formations, siege weapons, and historical and tactical considerations. The scale is 50-100 combatants per unit. Each unit has an Offensive Bonus, a Defensive Bonus, an Armor Type, a level, and a shield bonus. In addition, units also have a movement point total and a morale rating. Combat is resolved using percentile dice and an extensive collections of charts. Counters and hexmaps (5/8" hex = 100ft.) are provided, but miniatures can also be used. The turn length is 120 seconds per turn.
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