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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Mike Ricotta
-
아티스트
-
인원
게임 소개
장난감 가게나 달러 가게에 가서 플라스틱 군인들을 보고는 이렇게 말했다.거기서 경기가 있을 거예요? 글쎄요, 저는 스스로에게 그런 질문을 자주 했고, 마침내 과감히 뛰어들어 글을 썼습니다. 원래는 군인만 하는 게임이었는데 카우보이, 인디언, 소방관을 이용하는 것을 참을 수가 없었어요. 우리가 이미 플라스틱 남자들과 놀고 있는 후에, 우리는 그들 모두를 포함할 수 있습니다!
이곳의 기본 아이디어는 달러 상점에 가서 10달러 미만을 쓰고 두 사람을 위한 재미있는 미니어처 게임을 하는 것이다. 물론 여기에는 지형이 포함되지 않습니다. FLGS에서 경기하는 것을 추천합니다!
모든 유닛이 봉지에 담겨 뒤섞여 있습니다. 첫 번째 플레이어는 한 남자를 가방에서 꺼내서 그를 붙잡을지 거절할지를 결정한다. 불합격된 유닛은 더미를 형성합니다(가방에 반환되지 않음). 특정 유닛을 보유하면 보너스 추첨을 받을 수 있습니다(인디언을 보유하면 가방이나 거부 스택에서 보너스 담당자를 뽑을 수 있습니다). 다음 플레이어는 가방이나 거절 더미에서 유닛을 선택할 수 있으며, 거절 더미에서 유닛을 선택하면 첫 번째 유닛이 주는 보너스 외에 Reject 더미에서 두 번째 유닛을 받습니다. 그래서 만약 내가 인도인을 Reject pile I’에서 다른 유닛을 가져가고 가방이나 더미에서 유닛을 가져간다면, 보너스 유닛은 추가 유닛을 주지 않는다.)
지형을 배치하고, 테이블 가장자리 근처에 유닛을 배치하며, 플레이 시간을 정합니다. 기본적으로 이런 식으로 진행됩니다. 두 사람 다 카드를 뒤집고, 얼굴 카드를 따로 두죠. 당신이 뒤집은 총합이 10개 이상이 되면 그들은 멈춥니다. 총계는 차례에 따라 받는 6면 주사위의 개수입니다. 이들은 개별 유닛에 할당됩니다. 예를 들어 군인들은 주사위를 최대 3개까지 가질 수 있습니다.
이제 선수들은 돌아가면서 한다. 차례가 되면 유닛 하나를 작동시킨다. 그럼 적어도 한 번은 죽여야지 주사위는 움직이거나, 쏘거나, 특별한 행동을 하는 데 사용됩니다. 이동부대는 기회화재, 기회화재 수행부대는 엄호사격 대상이다. 물론 이러한 행동들은 주사위를 들고, 그것은 그들이 할 수 있는 다른 것을 제한한다. 주사위는 정말 귀한 물건이에요!
얼굴 카드 제거했던 거 기억나? 그들은 특별한 권력과 지도력을 활성화시키기 위해 사용된다. 당신의 특별한 힘은 대다수의 부대에 의해 결정됩니다. 주로 군인? 포격에 성공이다! 주로 카우보이? 정오의 결투! 지도력에는 치유, 피해 감소, 집단 사격이 포함된다. 또 다른 어려운 결정은 그 페이스 카드를 어떻게 사용하는가 하는 것입니다!
주사위를 다 쓰면 라운드가 끝납니다. 먼저 사망한 유닛이 있는지 확인하십시오(충분한 부상을 입음). 그래, 넌 라운드가 끝날 때까지 네가 죽었다는 걸 깨닫지 못해. 총살당할 수도 있지만 보복공격에 주사위를 다 쓸 수 있어! 주사위는 낭비하지 않는다! (내가 굴린 놈들 빼고는) 다음번에 승리를 확인하라. 만약 D6보다 더 높은 숫자를 굴리면, 군대를 떠난 놈들의 총 수는 도망간다! 두 군대가 같은 방향에서 도망칠 가능성이 있다. 그럼 아무도 이기지 못하거나 둘 다 싸우게 되겠지
이곳의 기본 아이디어는 달러 상점에 가서 10달러 미만을 쓰고 두 사람을 위한 재미있는 미니어처 게임을 하는 것이다. 물론 여기에는 지형이 포함되지 않습니다. FLGS에서 경기하는 것을 추천합니다!
모든 유닛이 봉지에 담겨 뒤섞여 있습니다. 첫 번째 플레이어는 한 남자를 가방에서 꺼내서 그를 붙잡을지 거절할지를 결정한다. 불합격된 유닛은 더미를 형성합니다(가방에 반환되지 않음). 특정 유닛을 보유하면 보너스 추첨을 받을 수 있습니다(인디언을 보유하면 가방이나 거부 스택에서 보너스 담당자를 뽑을 수 있습니다). 다음 플레이어는 가방이나 거절 더미에서 유닛을 선택할 수 있으며, 거절 더미에서 유닛을 선택하면 첫 번째 유닛이 주는 보너스 외에 Reject 더미에서 두 번째 유닛을 받습니다. 그래서 만약 내가 인도인을 Reject pile I’에서 다른 유닛을 가져가고 가방이나 더미에서 유닛을 가져간다면, 보너스 유닛은 추가 유닛을 주지 않는다.)
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이제 선수들은 돌아가면서 한다. 차례가 되면 유닛 하나를 작동시킨다. 그럼 적어도 한 번은 죽여야지 주사위는 움직이거나, 쏘거나, 특별한 행동을 하는 데 사용됩니다. 이동부대는 기회화재, 기회화재 수행부대는 엄호사격 대상이다. 물론 이러한 행동들은 주사위를 들고, 그것은 그들이 할 수 있는 다른 것을 제한한다. 주사위는 정말 귀한 물건이에요!
얼굴 카드 제거했던 거 기억나? 그들은 특별한 권력과 지도력을 활성화시키기 위해 사용된다. 당신의 특별한 힘은 대다수의 부대에 의해 결정됩니다. 주로 군인? 포격에 성공이다! 주로 카우보이? 정오의 결투! 지도력에는 치유, 피해 감소, 집단 사격이 포함된다. 또 다른 어려운 결정은 그 페이스 카드를 어떻게 사용하는가 하는 것입니다!
주사위를 다 쓰면 라운드가 끝납니다. 먼저 사망한 유닛이 있는지 확인하십시오(충분한 부상을 입음). 그래, 넌 라운드가 끝날 때까지 네가 죽었다는 걸 깨닫지 못해. 총살당할 수도 있지만 보복공격에 주사위를 다 쓸 수 있어! 주사위는 낭비하지 않는다! (내가 굴린 놈들 빼고는) 다음번에 승리를 확인하라. 만약 D6보다 더 높은 숫자를 굴리면, 군대를 떠난 놈들의 총 수는 도망간다! 두 군대가 같은 방향에서 도망칠 가능성이 있다. 그럼 아무도 이기지 못하거나 둘 다 싸우게 되겠지
Who hasn’t been to the toy store or the dollar store and seen the plastic army men and said “There has to be a game there”? Well I asked myself that often and finally took the plunge and wrote one. Originally the game was only army men but I couldn’t resist the idea of using cowboys, Indians, and for some odd reason, firemen. After all we are already playing with plastic dudes, we can include them all!
The basic idea here is to go to the Dollar store, spend less than $10 and have a fun miniatures game for two people. This doesn't include terrain of course. I recommend playing at the FLGS! (buy something when you are there)
All the units are put into a bag and mixed up. The first player pulls a guy out of the bag and decides if he wants to keep him or reject him. Rejected units form a pile (not returned to the bag). If you keep certain units you get a bonus draw (if you keep an Indian you can draw a bonus guy from the bag or from the reject pile). The next player than can pick a unit from the bag OR the reject pile, if they pick from the reject pile they also get a second unit from the reject pile on top of any bonuses the first unit gives. So if I took an Indian from the reject pile I’d get to take another unit from the pile AND a unit from the bag or pile, the bonus units do not give extra units however)
Terrain is placed, units are placed near the edge of the table and it’s time to play. Basically it goes like this. Both guys flip cards from a deck, face cards are set aside, when the total you flipped equals 10 or more they stop. The total is the number of 6 sided dice they get for the turn. These are assigned to the individual units. Army men can have a maximum of 3 dice for example.
Now players take turns. On your turn you activate one unit. That unit then spends at least one die. The dice are used to move, shoot or perform special actions. Moving units are subject to opportunity fire, units performing opportunity fire are subject to covering fire. Of course these actions cost dice, and that limits what else they can do. Dice are indeed a precious commodity!
Remember those removed face cards? They are used to activate special powers and leadership powers. Your special power is determined by what the majority of your units are. Mainly army men? You get the artillery strike! Mainly Cowboys? You get the high noon duel! Leadership powers include healing, damage reduction and group fire. Another tough decision is how to spend those face cards!
The round ends when all the dice are spent. First check to see if any unit has died (taken enough wounds). Yes you don’t realize you are dead until the end of the round. Well you can be killed outright during the round but you get to spend all your dice on a retaliatory strike! No dice are wasted! (except for all those ones I rolled) Next you check victory, if you roll a singe d6 and its higher then the total number of guys you have left your army runs away! It’s possible that both armies run away on the same turn. Then no one wins, or both people do, fight about it.
The basic idea here is to go to the Dollar store, spend less than $10 and have a fun miniatures game for two people. This doesn't include terrain of course. I recommend playing at the FLGS! (buy something when you are there)
All the units are put into a bag and mixed up. The first player pulls a guy out of the bag and decides if he wants to keep him or reject him. Rejected units form a pile (not returned to the bag). If you keep certain units you get a bonus draw (if you keep an Indian you can draw a bonus guy from the bag or from the reject pile). The next player than can pick a unit from the bag OR the reject pile, if they pick from the reject pile they also get a second unit from the reject pile on top of any bonuses the first unit gives. So if I took an Indian from the reject pile I’d get to take another unit from the pile AND a unit from the bag or pile, the bonus units do not give extra units however)
Terrain is placed, units are placed near the edge of the table and it’s time to play. Basically it goes like this. Both guys flip cards from a deck, face cards are set aside, when the total you flipped equals 10 or more they stop. The total is the number of 6 sided dice they get for the turn. These are assigned to the individual units. Army men can have a maximum of 3 dice for example.
Now players take turns. On your turn you activate one unit. That unit then spends at least one die. The dice are used to move, shoot or perform special actions. Moving units are subject to opportunity fire, units performing opportunity fire are subject to covering fire. Of course these actions cost dice, and that limits what else they can do. Dice are indeed a precious commodity!
Remember those removed face cards? They are used to activate special powers and leadership powers. Your special power is determined by what the majority of your units are. Mainly army men? You get the artillery strike! Mainly Cowboys? You get the high noon duel! Leadership powers include healing, damage reduction and group fire. Another tough decision is how to spend those face cards!
The round ends when all the dice are spent. First check to see if any unit has died (taken enough wounds). Yes you don’t realize you are dead until the end of the round. Well you can be killed outright during the round but you get to spend all your dice on a retaliatory strike! No dice are wasted! (except for all those ones I rolled) Next you check victory, if you roll a singe d6 and its higher then the total number of guys you have left your army runs away! It’s possible that both armies run away on the same turn. Then no one wins, or both people do, fight about it.
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