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BGG랭킹
BGG전체 : 1914
THEMATIC : 424
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인원
4-8 명
BGG추천: 4-8 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.09 / 5
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디자이너
Geoff Engelstein, Sydney Engelstein
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아티스트
Michael Christopher, Cody Jones
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인원
게임 소개
당신의 계획은 빠르게 완성되고 있습니다. 단순함 자체. 적과의 간격을 계속 좁히고 사정거리 내에 있을 때 발사하세요. 당신의 승무원들은 훈련을 잘 받았고 그들의 역에서 빠르게 일합니다, 단지 당신이 꼭대기에서 나와야 할 가장자리입니다.
공학, 헬름에 전원 공급. 전방으로 이동하여 적과의 거리를 좁힙니다. 앞쪽에 보호막을 두어라. 우리는 곧장 들어갈 거야. 엔진이 속도를 내면서 다리가 살짝 진동하는 것을 느낄 수 있다.
캡틴, 모든 센서가 무기 잠금 장치에 있습니다. 라고 센서 담당자가 말합니다. “아무렇게나 쏴도 돼”
살짝 웃음이 얼굴에 스친다. “내 신호에 따라! 둘 다 발사... 잠깐, 어디로 갔지?” 여러분은 점점 더 불안감을 느끼며 어리둥절하게 화면을 보고 있습니다.
센서가 소리를 내기 시작한다. 크리스탈 워프! 대위님, 크리스탈 워프를 했는데 우리 바로 뒤에 있어요!
네 오른쪽에서 쉴드 담당자의 당황한 목소리가 들려온다. 엄, 선장님... 우리 방패는 모두 전방에 있다!”
넌 큰 소리로 명령하기 시작했어. “실드, 우리가 잡은 크리스탈로 뒤쪽 실드를 올려라. 무기, 어뢰를 후방 관으로 이동시켜! 조타수, 여기서 꺼내줘!”
승무원들은 일을 시작했지만, 당신은 공포에 질려 당신의 적수에서 어뢰 두 발이 튀어나오는 것을 바라봅니다.
~~~~~~~~~~~~~~~~
우주 생도: 주사위 결투 – 더 "팀 대 팀. 우주선의 실시간 주사위 굴리기 게임!– – 빠른 속도로 진행되는 전투에서 두 우주선을 서로 겨누게 됩니다. 선수들은 두 팀으로 나뉘는데, 각 팀은 배의 승조원들과 경기를 하고 그들이 얼마나 잘 하느냐에 따라 함께 승패를 가린다. 게임은 한쪽이 어뢰나 기뢰를 통해 4개의 피해를 입히면서 상대방을 파괴하는 것으로 끝난다. 각 배에는 6개의 브리지 스테이션이 있다.
공학은 다른 발전소를 위해 전력을 생산한다.
조타수는 지도에서 배를 조종한다.
무기는 적을 공격하기 위해 어뢰관을 장전한다.
어뢰가 명중할 수 있도록 적을 감지하고, 방해전파를 이용해 적이 잠기는 것을 막는다.
방패는 적의 어뢰로부터 배를 보호하는 데 도움이 된다.
트랙터 빔은 강력한 크리스탈을 획득하고 지도에서 적 함선을 이동시키며 기뢰를 발사할 수 있습니다.
각 플레이어는 하나 이상의 스테이션을 담당하거나 캡틴 역할을 맡아 모든 것을 조율한다. 우주 생도에는 게임 턴이 없습니다. 주사위 결투는 한쪽이 이길 때까지 가능한 한 빠르게 플레이하는 방식으로 게임을 계속한다.
공학, 헬름에 전원 공급. 전방으로 이동하여 적과의 거리를 좁힙니다. 앞쪽에 보호막을 두어라. 우리는 곧장 들어갈 거야. 엔진이 속도를 내면서 다리가 살짝 진동하는 것을 느낄 수 있다.
캡틴, 모든 센서가 무기 잠금 장치에 있습니다. 라고 센서 담당자가 말합니다. “아무렇게나 쏴도 돼”
살짝 웃음이 얼굴에 스친다. “내 신호에 따라! 둘 다 발사... 잠깐, 어디로 갔지?” 여러분은 점점 더 불안감을 느끼며 어리둥절하게 화면을 보고 있습니다.
센서가 소리를 내기 시작한다. 크리스탈 워프! 대위님, 크리스탈 워프를 했는데 우리 바로 뒤에 있어요!
네 오른쪽에서 쉴드 담당자의 당황한 목소리가 들려온다. 엄, 선장님... 우리 방패는 모두 전방에 있다!”
넌 큰 소리로 명령하기 시작했어. “실드, 우리가 잡은 크리스탈로 뒤쪽 실드를 올려라. 무기, 어뢰를 후방 관으로 이동시켜! 조타수, 여기서 꺼내줘!”
승무원들은 일을 시작했지만, 당신은 공포에 질려 당신의 적수에서 어뢰 두 발이 튀어나오는 것을 바라봅니다.
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우주 생도: 주사위 결투 – 더 "팀 대 팀. 우주선의 실시간 주사위 굴리기 게임!– – 빠른 속도로 진행되는 전투에서 두 우주선을 서로 겨누게 됩니다. 선수들은 두 팀으로 나뉘는데, 각 팀은 배의 승조원들과 경기를 하고 그들이 얼마나 잘 하느냐에 따라 함께 승패를 가린다. 게임은 한쪽이 어뢰나 기뢰를 통해 4개의 피해를 입히면서 상대방을 파괴하는 것으로 끝난다. 각 배에는 6개의 브리지 스테이션이 있다.
공학은 다른 발전소를 위해 전력을 생산한다.
조타수는 지도에서 배를 조종한다.
무기는 적을 공격하기 위해 어뢰관을 장전한다.
어뢰가 명중할 수 있도록 적을 감지하고, 방해전파를 이용해 적이 잠기는 것을 막는다.
방패는 적의 어뢰로부터 배를 보호하는 데 도움이 된다.
트랙터 빔은 강력한 크리스탈을 획득하고 지도에서 적 함선을 이동시키며 기뢰를 발사할 수 있습니다.
각 플레이어는 하나 이상의 스테이션을 담당하거나 캡틴 역할을 맡아 모든 것을 조율한다. 우주 생도에는 게임 턴이 없습니다. 주사위 결투는 한쪽이 이길 때까지 가능한 한 빠르게 플레이하는 방식으로 게임을 계속한다.
Your plan is quickly coming together. Simplicity itself. Just continue to close the gap to the enemy, and launch when within range. Your crew is well-trained and work quickly at their stations, just the edge you need to come out on top.
“Engineering, power to Helm. Move forward and close the distance to the enemy. Keep shields in the front. We're going straight in”. You can feel the bridge vibrate slightly as the engines come up to speed.
“Captain, all sensors are on weapon lock”, says the Sensor Officer. “You can fire at will.”
A slight smirk crosses your face. “On my mark! Launch both tor... Wait, where did they go?” You look at the viewscreen, puzzled, with a growing sense of unease.
Sensors starts shouting. “Crystal Warp! Captain they've done a crystal warp and they're directly behind us!”
From your right comes the panicked voice of the Shields officer. “Umm, Captain... All of our shields are to the front!”
You start barking out orders. “Shields, use the crystal we captured to raise the aft shield. Weapons, start to move the torpedoes to the rear tubes! Helm, get us out of here!”
The crew gets to work, but you look on in horror as two torpedoes lance out from your nemesis...
~~~~~~~~~~~~~~~~
Space Cadets: Dice Duel – the "Team vs. Team, Real-time, Dice-Rolling Game of Starship Combat!" – pits two spaceships against one another in quick-paced combat. The players are divided into two teams, each team playing the crew of a ship and winning or losing together based on how well they perform. The game ends when one side destroys their opponent by causing four points of damage through torpedoes or mines. Each ship has six Bridge Stations:
Engineering generates power for the other stations.
Helm maneuvers the ship on the map.
Weapons loads the torpedo tubes to attack the enemy.
Sensors locks onto the enemy so torpedoes can hit, and uses jammers to stop the enemy from locking on.
Shields helps protect the ship from enemy torpedoes.
Tractor Beams can grab the powerful crystals, move the enemy ship on the map, and launch Mines.
Each player is in charge of one or more of these stations, or has the overall role of Captain to coordinate everything. There are no game turns in Space Cadets: Dice Duel; instead the game continues with players acting as quickly as possible until one side wins.
“Engineering, power to Helm. Move forward and close the distance to the enemy. Keep shields in the front. We're going straight in”. You can feel the bridge vibrate slightly as the engines come up to speed.
“Captain, all sensors are on weapon lock”, says the Sensor Officer. “You can fire at will.”
A slight smirk crosses your face. “On my mark! Launch both tor... Wait, where did they go?” You look at the viewscreen, puzzled, with a growing sense of unease.
Sensors starts shouting. “Crystal Warp! Captain they've done a crystal warp and they're directly behind us!”
From your right comes the panicked voice of the Shields officer. “Umm, Captain... All of our shields are to the front!”
You start barking out orders. “Shields, use the crystal we captured to raise the aft shield. Weapons, start to move the torpedoes to the rear tubes! Helm, get us out of here!”
The crew gets to work, but you look on in horror as two torpedoes lance out from your nemesis...
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Space Cadets: Dice Duel – the "Team vs. Team, Real-time, Dice-Rolling Game of Starship Combat!" – pits two spaceships against one another in quick-paced combat. The players are divided into two teams, each team playing the crew of a ship and winning or losing together based on how well they perform. The game ends when one side destroys their opponent by causing four points of damage through torpedoes or mines. Each ship has six Bridge Stations:
Engineering generates power for the other stations.
Helm maneuvers the ship on the map.
Weapons loads the torpedo tubes to attack the enemy.
Sensors locks onto the enemy so torpedoes can hit, and uses jammers to stop the enemy from locking on.
Shields helps protect the ship from enemy torpedoes.
Tractor Beams can grab the powerful crystals, move the enemy ship on the map, and launch Mines.
Each player is in charge of one or more of these stations, or has the overall role of Captain to coordinate everything. There are no game turns in Space Cadets: Dice Duel; instead the game continues with players acting as quickly as possible until one side wins.
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