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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Ray Tapio
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아티스트
-
인원
게임 소개
러더’s 라인(Rudder’s Line)은 1944년 6월 6일 노르망디 전투, 특히 제2 레인저 대대가 포인트 뒤 오크에 상륙하는 것을 시뮬레이션한 AREA MOVENT 게임이다. 선수들은 독일 제726보병연대나 제2레인저대대의 정예 미군 레인저 편에서 활동한다. 적의 포격에 맞서 상륙과 절벽 축척을 통한 전례 없는 침공 이후, 전투는 노르망디&rsquo의 보카지 전투로 발전했다. 1944년 6월 8일 오마하 해변에서 구호부대가 도착할 때까지 레인저스 부대는 아군과 단절되었다. 독일 수비군은 제임스 러더와 그의 부하들을 전멸 직전까지 몰아넣었다. 그것은 거의 달리기 같은 것이었다.
이 게임은 제2 레인저 대대의 D-데이 상륙에 따른 산울타리 전투를 묘사한다. 각 분야별로 싸운 전투의 밀착적이고 치명적인 성격을 재현하는 힘겨운 패스트 플레이 보드 게임이라는 의미가 있다.
게임 규모: 그 경기는 인치당 100야드 정도로 규모가 커요. 양측의 부대에는 분대, 부사관, FO&Rsquo;s, 무기 승무원, 기관총, 박격포, 바주카, 판저슈렉 로켓포가 있다. 각 경기 순번은 6시간을 나타낸다.
게임 보드: 게임 보드는 35개의 번호가 매겨진 지역 또는 ‘섹터’로 나누어진 미군 전장 지도를 사용한다. 영역은 다양한 모양과 크기로 나타나며, 녹색 테두리가 점으로 구분되어 있다. 각 영역에는 녹색 상자의 식별 번호와 노란색 원 안의 지형 효과 수정자 번호(+ 기호로 이어짐)의 두 가지 숫자가 포함됩니다.
얻는 것:
11" x 17" 하드백 게임 보드 하나
80가지 컬러 장착 다이컷 카운터;
4페이지짜리 규칙집 하나;
플레이어는 하나 이상의 6면 주사위를 제공해야 합니다.
이 게임은 제2 레인저 대대의 D-데이 상륙에 따른 산울타리 전투를 묘사한다. 각 분야별로 싸운 전투의 밀착적이고 치명적인 성격을 재현하는 힘겨운 패스트 플레이 보드 게임이라는 의미가 있다.
게임 규모: 그 경기는 인치당 100야드 정도로 규모가 커요. 양측의 부대에는 분대, 부사관, FO&Rsquo;s, 무기 승무원, 기관총, 박격포, 바주카, 판저슈렉 로켓포가 있다. 각 경기 순번은 6시간을 나타낸다.
게임 보드: 게임 보드는 35개의 번호가 매겨진 지역 또는 ‘섹터’로 나누어진 미군 전장 지도를 사용한다. 영역은 다양한 모양과 크기로 나타나며, 녹색 테두리가 점으로 구분되어 있다. 각 영역에는 녹색 상자의 식별 번호와 노란색 원 안의 지형 효과 수정자 번호(+ 기호로 이어짐)의 두 가지 숫자가 포함됩니다.
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11" x 17" 하드백 게임 보드 하나
80가지 컬러 장착 다이컷 카운터;
4페이지짜리 규칙집 하나;
플레이어는 하나 이상의 6면 주사위를 제공해야 합니다.
Rudder’s Line is an AREA MOVEMENT game that simulates The Battle of Normandy, specifically the landing of the 2nd Ranger Battalion at Point du Hoc on D-Day, 6 June 1944. Players take the sides of the German 726th Infantry Regiment or elite US Army Rangers of the 2nd Ranger Battalion. Following an unprecedented invasion by landing and cliff-scaling in the face of enemy fire, the battle devolved into the quintessential hedgerow battle in Normandy’s bocage. The Rangers were literally ‘backs to the sea’, cut off from friendly forces until a relief column reached them from Omaha Beach on 8 June 1944. The German defenders pushed James Rudder and his men to the point of annihilation. It was a ‘near run thing’.
The game depicts the hedgerow fighting that followed the D-Day landing of the 2nd Ranger Battalion. It is meant to be a hard-hitting, fast playing board game that recreates the close-in and deadly nature of the battle, fought for each individual field.
Game Scale: The game is scaled at about 100 yards to the inch. Units for both sides are small groups of soldiers approximating squads, non-commissioned officers, FO’s, weapons crews, and individual machine-guns, mortars, and shoulder-fired Bazooka and Panzerschreck rocket launchers. Each game turn represents six hours.
Game Board: The game board uses a US Army map of the battlefield, divided into a collection of 35 numbered areas or ‘sectors’. Areas come in various shapes and sizes, with a dotted green border separating them. Each area contains two numbers: an identification number in a green box, and a Terrain Effects Modifier number (proceeded by a + sign) in a yellow circle.
What You Get:
One 11" x 17" hard backed game board;
80 color mounted die cut counters;
One 4-page rulebook;
Players must provide one or more six-sided dice.
The game depicts the hedgerow fighting that followed the D-Day landing of the 2nd Ranger Battalion. It is meant to be a hard-hitting, fast playing board game that recreates the close-in and deadly nature of the battle, fought for each individual field.
Game Scale: The game is scaled at about 100 yards to the inch. Units for both sides are small groups of soldiers approximating squads, non-commissioned officers, FO’s, weapons crews, and individual machine-guns, mortars, and shoulder-fired Bazooka and Panzerschreck rocket launchers. Each game turn represents six hours.
Game Board: The game board uses a US Army map of the battlefield, divided into a collection of 35 numbered areas or ‘sectors’. Areas come in various shapes and sizes, with a dotted green border separating them. Each area contains two numbers: an identification number in a green box, and a Terrain Effects Modifier number (proceeded by a + sign) in a yellow circle.
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