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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Bruce Costello
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아티스트
Peter Schutze
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인원
게임 소개
쿠바 미사일 위기는 브루스의 호평을 받고 있는 핵전쟁 격투 게임 시스템의 새로운 버전에서 통제 불능으로 돌아간다.
역사적으로 정확한 전략적인 (핵)군 구조를 사용하여 플레이어는 외교관이 실패했을 때 전 세계적으로 전쟁을 수행할 책임이 있다.
육군과 해군 특수임무부대의 작전에 관심을 갖기 보다는, 플레이어들은 SAC의 B-52 폭격기 날개와 전략로켓군 신형 SS-7 “ Saddler” ICBM’를 지휘하게 될 것이다.
물론 쿠바에 있는 새로운 소련의 미사일 기지들은 여전히 미국의 심장부를 겨냥한 단검으로서의 중요성을 유지하고 있으며 양측의 계획에 포함시켜야 할 것이다. 이 무기들의 놀라운 잠재력은 레이더 규칙에 설명된다.
First Strike '62'는 육탄전을 벌이는 전쟁 게임이다. 유닛에는 이동 지점이 있으며 글로벌 맵을 가로질러 이동합니다. 플레이어는 작전 프로그램/전쟁 계획을 선택하여 폭격기, 잠수함, 미사일 자산의 목표를 결정합니다. 그런 다음 그들은 상대 요격 미사일인 ASW와 대미사일을 피하면서 목표물에 도달하도록 시도한다. "winner"는 전략적 목표 명중, 생존 자산 및 받은 부수적 피해를 바탕으로 가장 많은 승리 포인트를 획득한 플레이어입니다.
역사적으로 정확한 전략적인 (핵)군 구조를 사용하여 플레이어는 외교관이 실패했을 때 전 세계적으로 전쟁을 수행할 책임이 있다.
육군과 해군 특수임무부대의 작전에 관심을 갖기 보다는, 플레이어들은 SAC의 B-52 폭격기 날개와 전략로켓군 신형 SS-7 “ Saddler” ICBM’를 지휘하게 될 것이다.
물론 쿠바에 있는 새로운 소련의 미사일 기지들은 여전히 미국의 심장부를 겨냥한 단검으로서의 중요성을 유지하고 있으며 양측의 계획에 포함시켜야 할 것이다. 이 무기들의 놀라운 잠재력은 레이더 규칙에 설명된다.
First Strike '62'는 육탄전을 벌이는 전쟁 게임이다. 유닛에는 이동 지점이 있으며 글로벌 맵을 가로질러 이동합니다. 플레이어는 작전 프로그램/전쟁 계획을 선택하여 폭격기, 잠수함, 미사일 자산의 목표를 결정합니다. 그런 다음 그들은 상대 요격 미사일인 ASW와 대미사일을 피하면서 목표물에 도달하도록 시도한다. "winner"는 전략적 목표 명중, 생존 자산 및 받은 부수적 피해를 바탕으로 가장 많은 승리 포인트를 획득한 플레이어입니다.
The Cuban missile crisis spins out of control in this new version of Bruce's acclaimed nuclear war fighting game system.
Using historically accurate strategic (ie Nuclear) force structures the players will be responsible for fighting the war on a global scale when the diplomats fail.
Rather than concern themselves with the operations of Army Corps and Naval Task Forces, players will be directing the B-52 bomber wings of SAC or the Strategic Rocket Forces new SS-7 “Saddler” ICBM’s.
Of course the new Soviet missile complexes on Cuba still retain their importance as a dagger aimed at the heart of the USA and will have to be factored into both sides plans. The surprise potential of these weapons are accounted for in the radar rules.
First Strike '62 is a hex-and-counter wargame. Units have movement points and move across a global map. Players select Operating Programs/Warplans to determine targets for their bomber, submarine and missile assets. Then they attempt to have those units reach their targets while avoiding opposing interceptors, ASW and anti-missiles. The "winner" is the player who scores the most victory points, based on strategic targets hit, surviving assets, and collateral damage received.
Using historically accurate strategic (ie Nuclear) force structures the players will be responsible for fighting the war on a global scale when the diplomats fail.
Rather than concern themselves with the operations of Army Corps and Naval Task Forces, players will be directing the B-52 bomber wings of SAC or the Strategic Rocket Forces new SS-7 “Saddler” ICBM’s.
Of course the new Soviet missile complexes on Cuba still retain their importance as a dagger aimed at the heart of the USA and will have to be factored into both sides plans. The surprise potential of these weapons are accounted for in the radar rules.
First Strike '62 is a hex-and-counter wargame. Units have movement points and move across a global map. Players select Operating Programs/Warplans to determine targets for their bomber, submarine and missile assets. Then they attempt to have those units reach their targets while avoiding opposing interceptors, ASW and anti-missiles. The "winner" is the player who scores the most victory points, based on strategic targets hit, surviving assets, and collateral damage received.
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