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  • 인원

    2-0 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

거상!은 테이블 위에서 서로 싸우는 거대한 괴물들을 겨루는 무료 보드게임입니다. 이 게임은 일반적인 규칙 집합으로 제시되며, 플레이어들이 직접 만들거나 다른 게임 및 장난감에서 사용할 수 있는 구성 요소를 사용할 수 있습니다.

이 게임은 플레이어들이 세 종류의 파워 카드를 사용하여 거상이라고 불리는 거대한 몬스터를 만들 수 있게 한다: 능력, 공격, 특수. 능력은 거상의 고유한 기술과 특징을 나타낸다. 스페셜은 거상이 전투에서 보여줄 수 있는 예상치 못한 독특한 움직임이다. 공격과 공격 수식어는 발톱, 이빨, 뿔, 레이저 광선, 로켓, 원자 호흡, 날카로운 부리, 불덩어리 등을 포함하여 거인이 가지고 있을 수 있는 무기와 전투 방법을 나타낸다.

이 게임은 육각형이나 정사각형 없이 1/600 테이블 상판 위에서 진행된다. 도시, 습윤, 고지대, 까다로움, 산업단지 등 6가지 지형이 있다. 거대한 거상의 크기를 고려할 때, 이것들은 그들의 거침없는 전진에 방해가 되는 것에 지나지 않는다.

이 게임은 8단계로 나눠서 진행된다. 공중 타격 계획(무작위 상륙 위치 결정), 명령(명령 카드를 뽑아서 지휘하의 거상에 할당), 이동(명령 카드를 기반으로 거상 이동), 원거리 공격(있는 경우 원거리 공격 사용), 근접 공격(있는 경우 근접 공격 사용), 티니(인간 방어자를 거상 접근 및 공격)ck(공중 타격 좌표 아래의 거상 손상 여부), End(표지 제거, 당첨 여부 확인 등). 게임은 한 팀의 거상이 모두 녹아웃되거나 시나리오의 승리 조건이 충족될 때 종료된다.

골로수스!는 질리움 전쟁이라고 불리는 그것의 배경과 함께 나오는데, 이 배경은 규칙을 가로지르는 작은 조각들로 특징지어진다. 이 스토리 월드는 의도적으로 모호하고 플레이어의 상상에 열려 있습니다. 다양한 가능한 거상이 시작점으로 제안되지만 플레이어는 자유롭게 자신만의 컨셉을 구상하고 사용할 수 있는 카드를 사용하여 모델링할 수 있습니다. 심지어 그들 자신의 카드를 발명하기도 한다! 규칙과 그 규칙들을 어떻게 사용하는지 물어보는 활동적인 선수들이 많이 있었으면 좋겠어. 그래서 나는 계속 골로저스를 발전시키고 확장시킬 수 있을 거야!
Colossus! is a free boardgame pitting giant monsters fighting each other on the tabletop. The game is presented as a generic ruleset, all players need is available using components they can build themselves or from other games and toys - most players won't need to buy anything they don’t own already.

The game lets players build giant monsters, called colossi, using three types of Power Cards: Abilities, Attacks and Specials. Abilities represent the inherent skills and characteristics of the colossus. Specials are the unexpected and unique moves which colossi can perform in battle. Attacks and Attack modifiers represent any weapons and ways of fighting that the colossus might have including claws, teeth, horns, laser beams, rockets, atomic breath, a sharp beak, fireballs, etc.

The game is played on a 1/600 tabletop with no hexes or squares. There are 6 types of terrain: cities, hazardous, wet, high, tricky or industrial parks. Given the huge size of the colossi, these are little more than nuisances to their inexorable advance.

The game is played in turns broken in 8 phases: Air Strike Planning (determine where they land - random), Orders (draw Orders Cards and assign them to colossi under your command), Movement (move colossi based on Order Card), Ranged Attack (use Ranged Attacks if any), Close Attack (use Close Attacks if any), Tinies (move the human defenders towards closes colossus and attack it), Air Strike Attack (roll for damage on colossi under air strike coordinates), End (remove markers, check if somebody won, etc). The game ends when a side's colossi have all been knocked out or when a scenario's victory conditions are met (the rules come with 6 scenarios)

Colossus! comes with its own setting called The Zillium Wars which is featured in little snippets across the rules. This story-world has been deliberately left vague and open to the player’s imagination. A range of possible colossi are suggested as starting points, but players are free to come up with their own concepts and model them using the cards available... or even invent their own cards! Hopefully there will be enough active players out there feeding back on the rules and how they use them so I can keep improving and expanding Colossus!

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