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BGG랭킹
BGG전체 : 7884
PARTYGAMES : 458
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인원
5-8 명
BGG추천: 6-8 명 -
게임시간
25-25 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.94 / 5
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디자이너
Corné van Moorsel
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아티스트
Stephanie Brandl
-
인원
게임 소개
메이데이에서!조종사가 갑자기 사망한 LK-886편에 탑승한 승무원들이에요 심장마비? 독? 살인이요? 이제 부기장이 선두에 서야 하지만 다른 승무원들은 그를 불신한다. 승무원들은 그들 사이에 침투자가 있다고 믿고 있다. 근데 누구? 교전이 일어나다. 침투자는 모두 노출됩니까?
각 승무원은 정직한 승무원이거나 서로를 아는 몇 안 되는 잠입자 중 한 명이다. 처음에는 정직 2장 또는 1장, 침투자 1장 또는 2장 등 3장의 신분증을 받습니다. 당신이 두 번 가진 카드가 당신의 신분을 결정합니다. 이 비장의 카드들을 섞어서 앞에 엎드려. 그런 다음 각 플레이어는 이웃 한 명당 하나의 카드를 봅니다. 카드에 지식 타일을 배치하면 표시되는 내용을 표시하거나 거짓말을 할 수 있습니다. 당신은 다른 선수의 카드 3장 중 1장 이상은 절대 볼 수 없을 것입니다. 그러니 당신은 다른 사람들의 주장과 당신 자신의 지식을 결합해야 합니다! 하지만 누구를 믿을 수 있나요? 탈을 벗지 않기 위해 침투자들은 자연스럽게 누가 대원들을 배신할 지 추론하려는 것처럼 행동할 것이다.
교전 기간 동안 일부 승무원들은 먼저 "를 받게 된다.Doubt의 이점" 그러면 그들은 "의 지위로 졸업할 수 있다.신뢰할 수 있고, 그리고 나서 이 두 명의 믿을 수 있는 선원들 중 한 명이 새로운 선장이 될 것이다. 이 선장은 조종석에 침투하는 사람들을 배제하는 최종 승무원을 구성해야 합니다.
매 교전 때마다 플레이어는 다른 플레이어가 가지고 있는 하나의 신분증을 보고 이 지식을 공유한다. 따라서 각 플레이어는 카드 자체를 알고 있으며 다른 사람의 주장을 소중히 여겨야 합니다. 모든 참가자들이 서로 다른 것들을 알고 있기 때문에, 여러분이 누가 누구인지에 대한 이론을 세울수록 연역적 논리는 점점 더 깊어지며, 또한 가능한 거짓말을 염두에 두고 있습니다! 당신은 안전하게 지상으로 돌아갈 수 있나요?
각 승무원은 정직한 승무원이거나 서로를 아는 몇 안 되는 잠입자 중 한 명이다. 처음에는 정직 2장 또는 1장, 침투자 1장 또는 2장 등 3장의 신분증을 받습니다. 당신이 두 번 가진 카드가 당신의 신분을 결정합니다. 이 비장의 카드들을 섞어서 앞에 엎드려. 그런 다음 각 플레이어는 이웃 한 명당 하나의 카드를 봅니다. 카드에 지식 타일을 배치하면 표시되는 내용을 표시하거나 거짓말을 할 수 있습니다. 당신은 다른 선수의 카드 3장 중 1장 이상은 절대 볼 수 없을 것입니다. 그러니 당신은 다른 사람들의 주장과 당신 자신의 지식을 결합해야 합니다! 하지만 누구를 믿을 수 있나요? 탈을 벗지 않기 위해 침투자들은 자연스럽게 누가 대원들을 배신할 지 추론하려는 것처럼 행동할 것이다.
교전 기간 동안 일부 승무원들은 먼저 "를 받게 된다.Doubt의 이점" 그러면 그들은 "의 지위로 졸업할 수 있다.신뢰할 수 있고, 그리고 나서 이 두 명의 믿을 수 있는 선원들 중 한 명이 새로운 선장이 될 것이다. 이 선장은 조종석에 침투하는 사람들을 배제하는 최종 승무원을 구성해야 합니다.
매 교전 때마다 플레이어는 다른 플레이어가 가지고 있는 하나의 신분증을 보고 이 지식을 공유한다. 따라서 각 플레이어는 카드 자체를 알고 있으며 다른 사람의 주장을 소중히 여겨야 합니다. 모든 참가자들이 서로 다른 것들을 알고 있기 때문에, 여러분이 누가 누구인지에 대한 이론을 세울수록 연역적 논리는 점점 더 깊어지며, 또한 가능한 거짓말을 염두에 두고 있습니다! 당신은 안전하게 지상으로 돌아갈 수 있나요?
In Mayday!Mayday! all players are flight crewmembers aboard flight LK-886, on which the pilot has suddenly died. A heart attack? Poison? Murder? The copilot must now take the lead, but other crewmembers distrust him. The crew believes there are infiltrators amongst them. But who? A skirmish occurs. Will all infiltrators get exposed?
Each crewmember either belongs to the honest crew, or is among the few infiltrators who know one another. At the start you receive 3 identity cards, 2 or 1 honest and 1 or 2 infiltrator. The card you have double, determines your identity. You place these secret cards, mixed, face down in front of you. Then each player looks at 1 card per neighbor. By placing a knowledge tile at a card, you show (or perhaps lie about) what you see. You'll never see more than 1 of another player's 3 cards. So you must combine your own knowledge with the claims of others! But who can you trust?? In order to keep from being unmasked, the infiltrators will naturally act as if they're trying to deduce who might betray the crew.
During skirmishes, some crewmembers will receive first the "Benefit of the Doubt", then they can graduate to a status of "Reliable", and then one of these two reliable crewmembers will become the new Captain. This Captain must start to form a final crew that excludes the infiltrators from access to the cockpit.
With each skirmish, a player sees one identity card held by another player and shares this knowledge (but possibly lies). So each player knows cards self and must value the claims of others. With all players knowing different things, the deductive logic gets deeper and deeper as you theorize about who is who, while also holding possible lies in mind! Will you make it back to the ground safely?
Each crewmember either belongs to the honest crew, or is among the few infiltrators who know one another. At the start you receive 3 identity cards, 2 or 1 honest and 1 or 2 infiltrator. The card you have double, determines your identity. You place these secret cards, mixed, face down in front of you. Then each player looks at 1 card per neighbor. By placing a knowledge tile at a card, you show (or perhaps lie about) what you see. You'll never see more than 1 of another player's 3 cards. So you must combine your own knowledge with the claims of others! But who can you trust?? In order to keep from being unmasked, the infiltrators will naturally act as if they're trying to deduce who might betray the crew.
During skirmishes, some crewmembers will receive first the "Benefit of the Doubt", then they can graduate to a status of "Reliable", and then one of these two reliable crewmembers will become the new Captain. This Captain must start to form a final crew that excludes the infiltrators from access to the cockpit.
With each skirmish, a player sees one identity card held by another player and shares this knowledge (but possibly lies). So each player knows cards self and must value the claims of others. With all players knowing different things, the deductive logic gets deeper and deeper as you theorize about who is who, while also holding possible lies in mind! Will you make it back to the ground safely?
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