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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Gene Capar
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아티스트
-
인원
게임 소개
랙앤드루인은 25~35mm 판타지 미니어처로 대표되는 캐릭터들의 파티를 만든 뒤 2~4명의 플레이어가 서로 맞붙어 승리를 거두고 테이블을 약탈하고 가장 위대한 유산을 쌓는 게임이다.
랙 앤 루인을 하는 데는 크게 세 가지 측면이 있습니다. 첫 번째는 정당 창당이다. 파티는 4명의 캐릭터와 플레이어가 추가하기로 선택한 팔로워로 구성됩니다. 각 캐릭터는 플레이어가 사용하는 영웅 미니어처 중 하나를 기반으로 생성된다. 영웅들은 속성, 기술, 특성, 장비를 가진 롤플레잉 게임의 캐릭터들과 매우 비슷하게 만들어진다. 가장 자주 사용되는 특성들 중 하나는 팔로워의 특성들입니다. 얼마나 많은 특성 선택이 주어지느냐에 따라 팔로워는 조수가 될 수도 있고 강력한 야수가 될 수도 있습니다.
게임은 플레이어들이 8가지 시나리오 중 어떤 것을 위해 뛰게 될 것인가에 의해 시작된다. 시나리오에 따라 각 플레이어는 테이블을 사용자 정의할 수 있는 여러 지형 지점이 주어진다. 한 경기는 최소한 5라운드가 있고, 5라운드가 끝날 때마다 한 명의 선수가 경기가 끝나는지 보기 위해 굴러가게 된다. 각 라운드의 시작 부분에서 선수들은 주도권을 위해 굴러간다. 주도권을 쥔 선수가 자신의 차례를 차지합니다. 선수의 차례 동안, 그 혹은 그녀의 일행은 한 가지 행동을 취할 수 있다. 작업의 예로는 Sprint, Charge, Cast a Spell, Searching Terrain 등이 있습니다. 검색, 전투 및 영웅 특성으로 파티의 승리 포인트를 부여하며, 가장 많은 승점을 획득한 파티원이 게임을 승리합니다.
마지막으로, 게임이 끝나고 나면, 플레이어들은 그들이 주운 보물을 결정하게 되고, 그들의 미니어처 중 하나라도 영구적인 부상을 입게 되면 영웅들을 위한 경험을 쌓게 된다. 모든 것이 해결되면 플레이어들은 돌아가면서 파티의 미니어처를 가지고 게임 밖 액션을 취한다. 아웃오브게임 액션의 예로는 원치 않는 아이템 판매, 아이템 생성, 주문 의식, 게임 플레이 중 발견되는 퀘스트 완료 등이 있다. 퀘스트 완료, 게임 승리, 보물 저장 및 기타 몇 가지 행동은 파티의 유산에 추가된다.
유산은 캠페인의 승리를 결정짓는 궁극적인 요소입니다.
랙 앤 루인을 하는 데는 크게 세 가지 측면이 있습니다. 첫 번째는 정당 창당이다. 파티는 4명의 캐릭터와 플레이어가 추가하기로 선택한 팔로워로 구성됩니다. 각 캐릭터는 플레이어가 사용하는 영웅 미니어처 중 하나를 기반으로 생성된다. 영웅들은 속성, 기술, 특성, 장비를 가진 롤플레잉 게임의 캐릭터들과 매우 비슷하게 만들어진다. 가장 자주 사용되는 특성들 중 하나는 팔로워의 특성들입니다. 얼마나 많은 특성 선택이 주어지느냐에 따라 팔로워는 조수가 될 수도 있고 강력한 야수가 될 수도 있습니다.
게임은 플레이어들이 8가지 시나리오 중 어떤 것을 위해 뛰게 될 것인가에 의해 시작된다. 시나리오에 따라 각 플레이어는 테이블을 사용자 정의할 수 있는 여러 지형 지점이 주어진다. 한 경기는 최소한 5라운드가 있고, 5라운드가 끝날 때마다 한 명의 선수가 경기가 끝나는지 보기 위해 굴러가게 된다. 각 라운드의 시작 부분에서 선수들은 주도권을 위해 굴러간다. 주도권을 쥔 선수가 자신의 차례를 차지합니다. 선수의 차례 동안, 그 혹은 그녀의 일행은 한 가지 행동을 취할 수 있다. 작업의 예로는 Sprint, Charge, Cast a Spell, Searching Terrain 등이 있습니다. 검색, 전투 및 영웅 특성으로 파티의 승리 포인트를 부여하며, 가장 많은 승점을 획득한 파티원이 게임을 승리합니다.
마지막으로, 게임이 끝나고 나면, 플레이어들은 그들이 주운 보물을 결정하게 되고, 그들의 미니어처 중 하나라도 영구적인 부상을 입게 되면 영웅들을 위한 경험을 쌓게 된다. 모든 것이 해결되면 플레이어들은 돌아가면서 파티의 미니어처를 가지고 게임 밖 액션을 취한다. 아웃오브게임 액션의 예로는 원치 않는 아이템 판매, 아이템 생성, 주문 의식, 게임 플레이 중 발견되는 퀘스트 완료 등이 있다. 퀘스트 완료, 게임 승리, 보물 저장 및 기타 몇 가지 행동은 파티의 유산에 추가된다.
유산은 캠페인의 승리를 결정짓는 궁극적인 요소입니다.
Rack and Ruin is a game where players create a party of characters represented by 25mm-35mm fantasy miniatures. 2-4 players then pit their parties against each other in an attempt to win the battle, loot the table and build the greatest legacy.
There are three main aspects to playing Rack and Ruin. The first is party creation. A party consists of four characters and any followers a player chooses to add. Each character is created based on one of the hero miniatures the player chose to use. Heroes are built much like characters in a role-playing game, with attributes, skills, traits and gear. Among the most often used traits are the follower traits. Depending on how many trait choices a hero is given a follower can be an assistant or a powerful beast.
A game begins by players rolling for which of the eight scenarios they will be playing. Depending on the scenario each player is given a number of terrain points with which they can customize the table. A game has at least five rounds, at the end of round 5, and each turn after, one of the players will roll to see if the game ends. At the beginning of each round players roll for initiative. The player that wins initiative takes his or her turn. During a player's turn each member of his or her party may take one action. Examples of actions include Sprint, Charge, Cast a Spell, and Searching Terrain. Searching, combat and some hero traits give a party victory points, the party with the most victory points wins the game.
Finally, once a game has come to an end players roll to determine the treasure they have picked up, if any of their miniatures take permanent injuries, and collect experience for their heroes. Once all that is settled players take turns having a miniature in their party take an out of game action. Examples of out of game action include selling unwanted items, creating items, ritual spells and completing quests found during game play. Completing quests, winning games, hoarding treasure and a few other actions adds to a party's legacy.
Legacy is the ultimate determining factor in winning a campaign.
There are three main aspects to playing Rack and Ruin. The first is party creation. A party consists of four characters and any followers a player chooses to add. Each character is created based on one of the hero miniatures the player chose to use. Heroes are built much like characters in a role-playing game, with attributes, skills, traits and gear. Among the most often used traits are the follower traits. Depending on how many trait choices a hero is given a follower can be an assistant or a powerful beast.
A game begins by players rolling for which of the eight scenarios they will be playing. Depending on the scenario each player is given a number of terrain points with which they can customize the table. A game has at least five rounds, at the end of round 5, and each turn after, one of the players will roll to see if the game ends. At the beginning of each round players roll for initiative. The player that wins initiative takes his or her turn. During a player's turn each member of his or her party may take one action. Examples of actions include Sprint, Charge, Cast a Spell, and Searching Terrain. Searching, combat and some hero traits give a party victory points, the party with the most victory points wins the game.
Finally, once a game has come to an end players roll to determine the treasure they have picked up, if any of their miniatures take permanent injuries, and collect experience for their heroes. Once all that is settled players take turns having a miniature in their party take an out of game action. Examples of out of game action include selling unwanted items, creating items, ritual spells and completing quests found during game play. Completing quests, winning games, hoarding treasure and a few other actions adds to a party's legacy.
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