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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Sebastian Haley
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아티스트
-
인원
게임 소개
Z.는 2-4인용 카드 배틀 게임으로 서바이벌과 폴른(좀비)을 겨루는 게임입니다. 그것은 매직의 요소들을 결합한다: 비디오 게임 감성과 공포 영화 분위기가 어우러진 개더링과 다른 카드/테이블탑 클래식.각각의 새로운 시합은 플레이어들이 그들만의 좀비 공포 영화를 만들고 살 수 있게 한다. Z.의 모든 카드는 3D 아트나 일러스트 대신 실제 인물과 실제 공포 메이크업/효과를 특징으로 하는 고품질 이미지입니다.
Z.에서는 서바이버와 폴른 플레이어가 번갈아 가면서 손에서 새 카드를 꺼내어 플레이한다. 여기에는 새로운 캐릭터, 무기, 함정 등이 포함될 수 있습니다. 카드 플레이에 필요한 추가 리소스는 각 턴이 시작될 때 자동으로 생성되지만 다양한 게임플레이 메커니즘을 통해 수동으로 증가하거나 변경할 수도 있다.
(폴른은 씽크”와 전략화를 할 수 없기 때문에 폴른 플레이어는 자신의 유닛을 직접 통제할 수 있을 뿐만 아니라 게임의 전반적인 사건들에 대한 일종의 디렉터 역할을 한다.) 많은 폴른’s 카드와 특히 킬스트릭스는 게임의 핵심 규칙을 수정할 수 있다.)
놀이터 가운데에는 각각 독특한 환경(캐빈, 경찰서, 병원 등)을 나타내는 3개의 로케이션 데크가 있다. Z의 모든 것은 다음과 같은 로케이션 데크를 중심으로 회전합니다.
-생존자는 위치 표시에서 소모품, 품목, 기타 장치 및 목표를 검색하기 위해 문자(단위)를 보내야 합니다.
-폴른은 어떤 모드를 사용하든 상관없이 생존자를 소탕해야 합니다.
-같은 위치를 차지하고 있는 생존자와 추락한 유닛이 서로 마주칠 수 있습니다(공격하거나 능력을 사용할 수 있습니다.
각 로케이션 덱에서 볼 수 있는 카드들은 그 로케이션 다음에 테마가 정해져 있으며, 사용 가능한 카드의 종류와 게임플레이에 더 많은 다양성을 더하고 있다. 그러나 모든 위치 카드 카드가 생존자에게 친숙한 것은 아닙니다. 이러한 위치는 일반적으로 폴른뿐만 아니라 다른 위험과 장애물로 넘쳐납니다.
더 Z. Year One "코어 세트"는 450개 이상의 카드를 포함하고 있으며, 생존자와 폴른을 위한 6개의 스타터 덱과 첫 번째 위치 세트를 포함한다.
Z.에서는 서바이버와 폴른 플레이어가 번갈아 가면서 손에서 새 카드를 꺼내어 플레이한다. 여기에는 새로운 캐릭터, 무기, 함정 등이 포함될 수 있습니다. 카드 플레이에 필요한 추가 리소스는 각 턴이 시작될 때 자동으로 생성되지만 다양한 게임플레이 메커니즘을 통해 수동으로 증가하거나 변경할 수도 있다.
(폴른은 씽크”와 전략화를 할 수 없기 때문에 폴른 플레이어는 자신의 유닛을 직접 통제할 수 있을 뿐만 아니라 게임의 전반적인 사건들에 대한 일종의 디렉터 역할을 한다.) 많은 폴른’s 카드와 특히 킬스트릭스는 게임의 핵심 규칙을 수정할 수 있다.)
놀이터 가운데에는 각각 독특한 환경(캐빈, 경찰서, 병원 등)을 나타내는 3개의 로케이션 데크가 있다. Z의 모든 것은 다음과 같은 로케이션 데크를 중심으로 회전합니다.
-생존자는 위치 표시에서 소모품, 품목, 기타 장치 및 목표를 검색하기 위해 문자(단위)를 보내야 합니다.
-폴른은 어떤 모드를 사용하든 상관없이 생존자를 소탕해야 합니다.
-같은 위치를 차지하고 있는 생존자와 추락한 유닛이 서로 마주칠 수 있습니다(공격하거나 능력을 사용할 수 있습니다.
각 로케이션 덱에서 볼 수 있는 카드들은 그 로케이션 다음에 테마가 정해져 있으며, 사용 가능한 카드의 종류와 게임플레이에 더 많은 다양성을 더하고 있다. 그러나 모든 위치 카드 카드가 생존자에게 친숙한 것은 아닙니다. 이러한 위치는 일반적으로 폴른뿐만 아니라 다른 위험과 장애물로 넘쳐납니다.
더 Z. Year One "코어 세트"는 450개 이상의 카드를 포함하고 있으며, 생존자와 폴른을 위한 6개의 스타터 덱과 첫 번째 위치 세트를 포함한다.
Z. is a 2-4 player card battle game that pits Survivors against the Fallen (zombies). It combines elements of Magic: The Gathering and other card/tabletop classics with video game sensibilities and a horror movie atmosphere.Each new match allows the players to create and live out their own zombie horror film. Every card in Z. is a high quality image featuring real people and real horror makeup/effects in place of 3D art or illustrations.
In Z., the Survivor and Fallen players take turns playing new cards from their hand, which are drawn from their deck. These can include new characters, weapons, traps, etc. Additional resources needed for playing cards are generated automatically at the beginning of each turn, but may also be manually increased or altered through various gameplay mechanics.
(Since the Fallen cannot “think” and strategize per se, the Fallen player not only controls his or her units directly, but also acts as a sort of director for the overall events of the game . Many of the Fallen’s cards and especially Killstreaks can modify the core rules of the game.)
In the middle of the play field are three Location Decks, each one representing a unique setting (Cabin, Police Station, Hospital, etc.). Everything in Z. revolves around these Location Decks:
-Survivors must send out characters (units) to search the Location Deck for Supplies, items, other units, and objectives.
-The Fallen must simply wipe out the Survivors before they complete their objectives, regardless of what mode is being played.
-Survivor and Fallen units that occupy the same Location can encounter (attack or use abilities on) each other.
The cards found in each Location Deck are also themed after that Location, adding a greater variety to the gameplay and types of cards available. Not all Location Deck cards are Survivor-friendly, however. These Locations are usually overrun with Fallen, as well as other dangers and obstacles.
The Z. Year One "Core Set" includes over 450 cards, with all six Starter Decks for the Survivors and Fallen, plus the first Location Set.
In Z., the Survivor and Fallen players take turns playing new cards from their hand, which are drawn from their deck. These can include new characters, weapons, traps, etc. Additional resources needed for playing cards are generated automatically at the beginning of each turn, but may also be manually increased or altered through various gameplay mechanics.
(Since the Fallen cannot “think” and strategize per se, the Fallen player not only controls his or her units directly, but also acts as a sort of director for the overall events of the game . Many of the Fallen’s cards and especially Killstreaks can modify the core rules of the game.)
In the middle of the play field are three Location Decks, each one representing a unique setting (Cabin, Police Station, Hospital, etc.). Everything in Z. revolves around these Location Decks:
-Survivors must send out characters (units) to search the Location Deck for Supplies, items, other units, and objectives.
-The Fallen must simply wipe out the Survivors before they complete their objectives, regardless of what mode is being played.
-Survivor and Fallen units that occupy the same Location can encounter (attack or use abilities on) each other.
The cards found in each Location Deck are also themed after that Location, adding a greater variety to the gameplay and types of cards available. Not all Location Deck cards are Survivor-friendly, however. These Locations are usually overrun with Fallen, as well as other dangers and obstacles.
The Z. Year One "Core Set" includes over 450 cards, with all six Starter Decks for the Survivors and Fallen, plus the first Location Set.
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