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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    10-10 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

'재생' 하위 장르의 대표자입니다. 선수들은 카드 한 벌과 보드를 사용하여 축구 경기를 진행하지만, 기본 게임의 이벤트에 대한 실제적인 통제력은 없다(규칙집 *do*에 포함된 공식 변형은 대체와 같은 것들을 선택할 수 있으므로 게임이 된다).

마이크 시긴스의 리뷰에 따르면:

엘리스 심슨은 내가 그를 안 지 거의 오래되었다. 그 발전의 특정 단계를 거치면서 2년 전에 전환점이 왔고 패스트카드 사커가 그 결과라고 생각한다. 그 결과, 빠른 플레이(훌륭하고 어려운 목표물)를 강조하면서도 축구팬에게 매우 중요한 많은 디테일과 풍미를 유지할 수 있다. 어쨌든 이 축구팬은. 대부분의 리플레이 게임과 마찬가지로 솔리테르가 가장 좋지만, 최근에 친구와 양다리 경기를 한 적이 있는데 이 경기들은 충분히 효과가 있었다. 주의할 점으로, 파이널 스코어와 마찬가지로 이 리뷰 내내 저는 축구에 대해 거의 아는 것이 없다는 것을 명심해 주십시오. 내가 언급할 수 있는 것은 시스템의 분위기와 게임 내용인데, 둘 다 일급이다.

시스템은 예상대로 거의 모든 작업을 생성하는 빠른 작업 카드 시스템을 사용합니다. 차트의 참조는 골 시도 또는 특이한 결과(악명 높은 Z 카드 효과)에 필요하며, 기본적으로 팀의 전체 등급인 게임 상태는 카운터를 사용하여 피치 디스플레이에서 추적된다. 나머지는 짝을 지을 팀을 고르고, 평점을 디스플레이에 기록하고, 경기를 치르는 문제입니다.

나 같은 게으른 벌레에게 중심 구조는 단순함 그 자체처럼 보인다. 팀들은 공격, 수비, 그리고 미드필드로 등급이 매겨진다. 후자의 등급을 비교하여 어느 팀이 점유율을 획득하고 공격을 가하는지 확인합니다. 편지를 낭독하여 공격 번호를 생성하고 방어 등급과 비교한다; 만약 그것이 높으면, 공격이 진행되며, 낮으면, 공격이 중단되고, 동등하면 허가가 났지만 공격자가 소유를 유지한다. 전체 설정은 하이라이트 시스템에서 실행되며, 플레이가 완료되면 시간 표시에 임의의 시간이 표시되고 게임은 최대 90분까지 진행되며, 추가 시간이 필요할 경우 더 길게 진행됩니다. 이 방법은 이제 잘 확립되었고, 그것은 어떤 경기는 아스널의 홈과 매우 흡사한 반면, 어떤 경기는 많은 액션과 기회를 갖도록 하는 기발한 방법이다. 게임 길이는 하이라이트 사용으로 인해 다양하지만, 경기당 몇 분 이상 소요되지 않으며 카드 회전에 익숙해질수록 빨라집니다.

제게 큰 장점은 이 게임이 패스트카드 자체에서 바로 실행되는 해설 시스템을 갖추고 있다는 것입니다. 공격이 축적될 때 카드에 달린 댓글을 읽으면 '패스가 한 번에 코너에 몰리고, 크로스를 박스에 담그면…'라는 식으로 다음 카드가 뒤집혀 '6야드 박스 뒤쪽에서 헤딩이 나온다. 헤딩은 골문 구석을 향해 갈 수 있지만, 화려하게 또는 다른 여러 가지 가능성을 저장할 수 있다. 저는 대기에 대한 어리버리일 수도 있지만, 이 모든 것이 작동하는 속도에 익숙해지면 이미지가 떠올라요. 그것은 Match of the Day에서 리그 골을 보는 것과 매우 흡사하다. 이상하게도 파이널 스코어에 대한 나의 비판 중 하나를 고려할 때, 이것을 빠르게 처리하면 누가 빈틈이 없는지 모르는 문제를 부정하는 것 같다. 누가 골 시도에 성공했는지는 쉽게 알 수 있지만 누가 공을 올려오는지는 크게 중요하지 않아 보인다.

사소한 문제, 그리고 게임의 유일한 문제는 때때로 해설 쌍이 일치하지 않는 것처럼 보인다는 것이다. 아직 20경기 정도 치른 적이 없지만 다른 평론가들이 언급했고 실제로도 봤다. 예를 들어 키퍼에게 헤딩을 할 수도 있지만, 키퍼의 손끝을 잡기 위해 다이빙을 하는 것을 발견할 수도 있습니다. 이 경우, 당신은 아마도 편향이나 잘못된 길로 설명 할 수 있지만, 그것은 심지어 가장 이상한 독일 게임 시스템을 합리화하는데 익숙한 남자에게도 약간 역겹다. 왜 이런 결과가 나오지 않았는지 이해할 수 있지만, 그런 일이 일어났을 때 좀 이상할 것 같습니다.
A representative of the 'replay' subgenre. Players run through a game of soccer using a deck of cards and a board, but have no actual control over the events in the basic game (though official variants included in the rule book *do* allow for choices on things like substitutions, making this a game)

From the review by Mike Siggins:

Ellis Simpson has been working on a soccer replay game for almost as long as I've known him. I think, having been privy to certain stages of its development, that the turning point came two years ago and Fastcard Soccer is the outcome. The resulting design emphasizes fast play (an admirable and difficult target), yet manages to retain many of the detailed trappings and flavour so important to the soccer fan. Well, this soccer game fan anyway. Like most replay games it is best enjoyed solitaire, but I have played some two-legged matches recently with a friend and these worked well enough. By way of a caution, please bear in mind throughout this review, as with Final Score, that I know next to nothing about football. What I feel I can comment upon is the atmosphere and game content of the system, and these are both first rate.

The system uses, predictably, a fast action card system that generates almost all of the action. Reference to charts is needed for goal attempts or unusual results (the infamous Z card effects) and the game status levels, essentially the team's overall ratings, are tracked on the pitch display using counters. The rest is a matter of choosing which teams you want to pair off, logging their ratings on the display, and playing the game.

The central structure, to a lazy bugger like me, seems like simplicity itself. Teams are rated for attack, defence and midfield. The latter ratings are compared to see which team wins possession and mounts an attack. A letter is read off, referenced to produce an attack number and then compared to the defence rating; if it is higher, the attack proceeds, if it is lower the attack breaks up, if equal there has been a clearance but the attacker retains possession. The whole setup runs on the highlight system by which, after each complete passage of play, a random number of minutes are marked off on the time display and the game runs through to 90 minutes, or longer if extra time is applicable. This method is now well established and it is an ingenious way of making sure that some ties have a lot of action and chances while other games are much like Arsenal at home to Arsenal. Game length will vary because of the use of highlights, but should take no more than a few minutes per match and it will get quicker as you become familiar with the card turning.

The big selling point for me is that the game features a commentary system that runs straight off the Fastcards themselves. As the attack builds up, you read a comment off the card that may go something like 'A flurry of passes wins a corner; a dipping cross into the box....'. The next card is flipped to reveal, say, 'A header from the back of the six yard box'. The header may go towards the corner of the goal, only to be saved spectacularly or any number of other possibilities. I may be a sucker for atmosphere, but at the speed this all runs (once you are used to the mechanics), it really conjures up the images for me. It is very much like watching the league goals on Match of the Day. Oddly, given one of my criticisms of Final Score, the speedy handling of this seems to negate the problem of not knowing who is on the ball. You can readily work out who has the goal attempt, but it doesn't seem to matter as much who brings the ball upfield.

The slight problem, and the only one in the game really, is that occasionally the commentary pairs don't seem to match up. Although this hasn't yet happened to me in about twenty games, other reviewers have mentioned it and I have seen it happen in the flesh. You might for instance get a header straight at the keeper, only to find him diving to get his fingertips to it. In this instance you can perhaps explain it away by a deflection or perhaps going the wrong way, but it does grate a little even for a man used to rationalising the weirdest German game systems. I can understand why this wasn't picked up (because of the large number of possible outcomes), but it must feel a little odd when it happens.

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