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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Andreas Propst, T. Strunz
-
아티스트
Andreas Propst
-
인원
게임 소개
안드레아스 프롭스트 & 토바이어스 스트룬츠의 2 - 4 부족 지도자를 위한 판타지 아일랜드 구축 게임.
중세 판타지 군도 한 가운데에 경쟁 부족들이 이웃한 섬에 정착지를 짓고 있다. 당신은 이 부족들 중 한 부족의 족장이고 당신의 마을을 책임지고 있습니다. 정착지를 만들고 확장하고 팔로워를 돌보고 클랜을 육성하세요. 마침내 당신은 거대한 군대를 만들거나 문화적 우위를 얻을 수 있을 것입니다. 당신이 어떤 승리를 위한 길을 선택하든 환상의 섬들이 당신을 기다리고 있습니다!”
이 게임의 목표는 최초로 20점의 승리를 쟁취하는 선수가 되는 것입니다. 각 플레이어는 7개의 육각 타일로 만들어진 작은 시작 섬으로 시작합니다. 플레이어는 돌, 광석을 채굴하고 더 발전된 건물을 짓는 데 필요한 목재를 모으기 위해 섬을 확장하게 된다. 플레이어는 병사와 마법사에게 충성심을 유지하기 위해 음식과 와인을 재배하고 마력을 모아 강력한 주문을 건다.
판타지 제도에서는 많은 길들이 승리를 이끈다: 순수한 군사력, 해군력, 무역 독점권 확보, 국민 행복 유지, 문화적 지배력 또는 주문 능력. 이러한 측면 중 하나 이상을 훌륭하게 수행하면 VP가 승리하는 데 필요한 가치를 얻을 수 있으며, 나아가 플레이어들은 분쟁(군사, 무역, 마법, 문화, 해군)에 참여할 수 있습니다.
이 경기는 안드레아스 프롭스트(오스트리아)와 토바이어스 슈트룬츠(독일)가 힘을 합친 경기다.
중세 판타지 군도 한 가운데에 경쟁 부족들이 이웃한 섬에 정착지를 짓고 있다. 당신은 이 부족들 중 한 부족의 족장이고 당신의 마을을 책임지고 있습니다. 정착지를 만들고 확장하고 팔로워를 돌보고 클랜을 육성하세요. 마침내 당신은 거대한 군대를 만들거나 문화적 우위를 얻을 수 있을 것입니다. 당신이 어떤 승리를 위한 길을 선택하든 환상의 섬들이 당신을 기다리고 있습니다!”
이 게임의 목표는 최초로 20점의 승리를 쟁취하는 선수가 되는 것입니다. 각 플레이어는 7개의 육각 타일로 만들어진 작은 시작 섬으로 시작합니다. 플레이어는 돌, 광석을 채굴하고 더 발전된 건물을 짓는 데 필요한 목재를 모으기 위해 섬을 확장하게 된다. 플레이어는 병사와 마법사에게 충성심을 유지하기 위해 음식과 와인을 재배하고 마력을 모아 강력한 주문을 건다.
판타지 제도에서는 많은 길들이 승리를 이끈다: 순수한 군사력, 해군력, 무역 독점권 확보, 국민 행복 유지, 문화적 지배력 또는 주문 능력. 이러한 측면 중 하나 이상을 훌륭하게 수행하면 VP가 승리하는 데 필요한 가치를 얻을 수 있으며, 나아가 플레이어들은 분쟁(군사, 무역, 마법, 문화, 해군)에 참여할 수 있습니다.
이 경기는 안드레아스 프롭스트(오스트리아)와 토바이어스 슈트룬츠(독일)가 힘을 합친 경기다.
A Fantasy Island-Building Game for 2 - 4 Tribal Leaders by Andreas Propst & Tobias Strunz.
“In the middle of a medieval fantasy archipelago, rival tribes are building their settlements on neighbouring islands. You are the clan-chief of one of these tribes and responsible for your village. Build and expand your settlement, care for your followers and nurture your clan. Finally you will be able to build a massive army or achieve cultural superiority. Whatever path to victory you choose - the fantasy islands await you!”
The goal of the game is to be the first player to collect 20 Victory Points. Each player starts with a tiny Starting Island made out of 7 hex tiles. Players will expand their islands in order to mine stone, ore and gather wood needed to build the more advanced buildings. Players will grow food and wine to keep their soldiers and wizards loyal and collect mana to cast powerful Spells.
In Fantasy Islands, many roads lead to victory: Pure Military force, Naval supremacy, securing the Trade monopoly, keeping your population happy, Cultural dominance or Spellcasting power. Excelling at one or more of these aspects will net you the VP needed to win and furthermore, players will be able to engage in Conflicts (Military, Trade, Sorcery, Cultural and Naval) which, in case they emerge victorious, will get them certain benefits.
This game is a cooperative effort by Andreas Propst (Austria) and Tobias Strunz (Germany).
“In the middle of a medieval fantasy archipelago, rival tribes are building their settlements on neighbouring islands. You are the clan-chief of one of these tribes and responsible for your village. Build and expand your settlement, care for your followers and nurture your clan. Finally you will be able to build a massive army or achieve cultural superiority. Whatever path to victory you choose - the fantasy islands await you!”
The goal of the game is to be the first player to collect 20 Victory Points. Each player starts with a tiny Starting Island made out of 7 hex tiles. Players will expand their islands in order to mine stone, ore and gather wood needed to build the more advanced buildings. Players will grow food and wine to keep their soldiers and wizards loyal and collect mana to cast powerful Spells.
In Fantasy Islands, many roads lead to victory: Pure Military force, Naval supremacy, securing the Trade monopoly, keeping your population happy, Cultural dominance or Spellcasting power. Excelling at one or more of these aspects will net you the VP needed to win and furthermore, players will be able to engage in Conflicts (Military, Trade, Sorcery, Cultural and Naval) which, in case they emerge victorious, will get them certain benefits.
This game is a cooperative effort by Andreas Propst (Austria) and Tobias Strunz (Germany).
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