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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ben Greenman, Ian Hannan, Craig Maxwell
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아티스트
Robbie McSweeney
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인원
게임 소개
《정복자의 날들》은 윌리엄 3세(11세기)가 제작한 대규모 전투 미니어처 게임이다. 유닛은 다수의 미니어처 스탠드로 구성됩니다. 각 특성에서 단위는 다이(D4, D6, D8 또는 D10)로 등급이 지정됩니다. 규율, 사기, 공격, 그리고 갑옷.
각 단원은 각 차례에 따라 훈련 테스트(경솔, 단순 또는 전략)를 실시하여 수행할 수 있거나 수행해야 하는 조치를 결정해야 합니다. 섣부른 행동은 유닛이 불리한 행동을 해야 하는 반면, 전략적인 행동은 개혁, 강행군, 방패벽 형성 등 더 복잡한 행동을 허용한다.
전투 시스템은 방어자의 방어 주사위를 공격자의 공격(또는 미사일) 주사위와 비교하며, 방어자를 초과하는 공격 주사위는 모두 사망하여 적중한다. 유닛은 피해를 입힐 때마다 자신의 사기 속성을 사용하여 반응을 판단합니다.
노르만족, 앵글로색슨족, 바이킹족, 프랑크족, 브레튼족의 군대 명단이 포함되어 있습니다. 대표적인 6가지 시나리오와 시나리오를 연계한 캠페인 시스템이 포함된다.
각 단원은 각 차례에 따라 훈련 테스트(경솔, 단순 또는 전략)를 실시하여 수행할 수 있거나 수행해야 하는 조치를 결정해야 합니다. 섣부른 행동은 유닛이 불리한 행동을 해야 하는 반면, 전략적인 행동은 개혁, 강행군, 방패벽 형성 등 더 복잡한 행동을 허용한다.
전투 시스템은 방어자의 방어 주사위를 공격자의 공격(또는 미사일) 주사위와 비교하며, 방어자를 초과하는 공격 주사위는 모두 사망하여 적중한다. 유닛은 피해를 입힐 때마다 자신의 사기 속성을 사용하여 반응을 판단합니다.
노르만족, 앵글로색슨족, 바이킹족, 프랑크족, 브레튼족의 군대 명단이 포함되어 있습니다. 대표적인 6가지 시나리오와 시나리오를 연계한 캠페인 시스템이 포함된다.
Days of the Conqueror is a mass-battle miniatures game for the period of William the Conqueror (11th century). Units are composed of a number of stands of miniatures. Units are rated by a die (D4, D6, D8, or D10) in each attribute: Discipline, Morale, Attack, and Armor.
Each unit must make a Discipline Test (with results of either Rash, Simple, or Strategic) each turn to determine what action it can or must perform. Rash actions require units to make disadvantageous actions, while Strategic actions allow more complex actions such as reforming, force marching, and forming shieldwall.
The combat system is very "Risk-like" where the Armor dice of the defender are compared to the Attack (or missile) dice of the attacker, with each Attacking die that exceeds an Armor die causing a hit. Units use their Morale attribute whenever they take damage to determine their reaction.
Army lists for Normans, Anglo-Saxons, Vikings, Franks, Bretons are included. Six typical scenarios are included as well as a campaign system that links the scenarios.
Each unit must make a Discipline Test (with results of either Rash, Simple, or Strategic) each turn to determine what action it can or must perform. Rash actions require units to make disadvantageous actions, while Strategic actions allow more complex actions such as reforming, force marching, and forming shieldwall.
The combat system is very "Risk-like" where the Armor dice of the defender are compared to the Attack (or missile) dice of the attacker, with each Attacking die that exceeds an Armor die causing a hit. Units use their Morale attribute whenever they take damage to determine their reaction.
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