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BGG랭킹
BGG전체 : 11821
STRATEGY : 2602
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인원
2-99 명
BGG추천: 4-25 명 -
게임시간
10-180 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.43 / 5
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디자이너
Peter Suber
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
노믹의 저자인 피터 수버는 다음과 같이 말했다.
노믹은 규칙을 바꾸는 것이 하나의 움직임인 게임입니다. 그 점에서 그것은 거의 모든 다른 게임들과 다르다. 노믹은 규칙 변경을 제안하고, 그렇게 바꾸는 것이 현명한가에 대해 토론하고, 변화에 대해 투표하고, 이후에 할 수 있는 것과 할 수 없는 것을 결정하고, 그 후에 실천하는 것이 1차 활동이다. 이 게임의 핵심도 물론 바뀔 수 있다.
플레이어들은 일부 "초기 규칙 집합"에 따라 시작하고, 게임플레이는 시계 방향으로 진행되며, 각 플레이어가 돌아가게 된다. 그런 다음 다른 선수들이 모두 투표하는 규칙 변경을 제안한 뒤 다이를 굴려 점수에 가산점을 결정한다. 이 규칙 변경이 통과되면, 그것은 그들의 라운드가 끝날 때 발효된다. 게임 자체의 핵심 규칙을 포함하여 어떤 규칙도 다양한 난이도에 따라 변경될 수 있습니다. 게임플레이가 빠르게 변할 수 있다.
규칙은 두 가지 유형으로 나뉩니다: 불변과 불변. 이것들 사이의 주요한 차이점은 불변의 규칙들이 수정되거나 제거되기 전에 변경 가능한 규칙들로 바뀌어야 한다는 것이다. 불변의 규칙도 불변의 규칙보다 우선한다. 규칙 변경은 다음과 같습니다.
* 변경 가능한 새로운 규칙의 추가
* 변경 가능한 규칙의 개정.
* 변칙의 폐지
* 불변에서 불변으로의 규칙의 전환
* 불변에서 불변으로 규칙을 바꾸거나
이 게임은 메모가 있는 테이블에서 플레이하거나 메일링 리스트나 포럼을 통해 온라인으로 플레이할 수 있다. 대체 출발 규칙 집합이 존재하는데, 특히 일반적인 시계 방향 전환 순서에 맞지 않는 온라인 및 우편 게임의 경우 그러하다. 여러 게임들이 10년 넘게 온라인에서 운영되고 있다.
노믹은 규칙을 바꾸는 것이 하나의 움직임인 게임입니다. 그 점에서 그것은 거의 모든 다른 게임들과 다르다. 노믹은 규칙 변경을 제안하고, 그렇게 바꾸는 것이 현명한가에 대해 토론하고, 변화에 대해 투표하고, 이후에 할 수 있는 것과 할 수 없는 것을 결정하고, 그 후에 실천하는 것이 1차 활동이다. 이 게임의 핵심도 물론 바뀔 수 있다.
플레이어들은 일부 "초기 규칙 집합"에 따라 시작하고, 게임플레이는 시계 방향으로 진행되며, 각 플레이어가 돌아가게 된다. 그런 다음 다른 선수들이 모두 투표하는 규칙 변경을 제안한 뒤 다이를 굴려 점수에 가산점을 결정한다. 이 규칙 변경이 통과되면, 그것은 그들의 라운드가 끝날 때 발효된다. 게임 자체의 핵심 규칙을 포함하여 어떤 규칙도 다양한 난이도에 따라 변경될 수 있습니다. 게임플레이가 빠르게 변할 수 있다.
규칙은 두 가지 유형으로 나뉩니다: 불변과 불변. 이것들 사이의 주요한 차이점은 불변의 규칙들이 수정되거나 제거되기 전에 변경 가능한 규칙들로 바뀌어야 한다는 것이다. 불변의 규칙도 불변의 규칙보다 우선한다. 규칙 변경은 다음과 같습니다.
* 변경 가능한 새로운 규칙의 추가
* 변경 가능한 규칙의 개정.
* 변칙의 폐지
* 불변에서 불변으로의 규칙의 전환
* 불변에서 불변으로 규칙을 바꾸거나
이 게임은 메모가 있는 테이블에서 플레이하거나 메일링 리스트나 포럼을 통해 온라인으로 플레이할 수 있다. 대체 출발 규칙 집합이 존재하는데, 특히 일반적인 시계 방향 전환 순서에 맞지 않는 온라인 및 우편 게임의 경우 그러하다. 여러 게임들이 10년 넘게 온라인에서 운영되고 있다.
In the words of Nomic's author, Peter Suber:
"Nomic is a game in which changing the rules is a move. In that respect it differs from almost every other game. The primary activity of Nomic is proposing changes in the rules, debating the wisdom of changing them in that way, voting on the changes, deciding what can and cannot be done afterwards, and doing it. Even this core of the game, of course, can be changed."
Players start off following some "initial rule set", and gameplay occurs in clockwise order, with each player taking a turn. In that turn, they propose a change in rules that all the other players vote on, and then roll a die to determine the number of points they add to their score. If this rule change is passed, it comes into effect at the end of their round. Any rule can be changed with varying degrees of difficulty, including the core rules of the game itself. As such, the gameplay may quickly change.
Rules are divided up into two types: mutable and immutable. The main difference between these is that immutable rules must be changed into mutable rules (called transmuting) before they can be modified or removed. Immutable rules also take precedence over mutable ones. A rule change may be:
* the addition of a new mutable rule
* an amendment to a mutable rule
* the repeal of a mutable rule
* the transmutation of a rule from mutable to immutable
* or the transmutation of a rule from immutable to mutable
The game can be played around a table with written notes, or online through mailing lists or forums. Alternative starting rulesets exist, particularly for online and postal games which don't suit the usual clockwise turn order. Several games have been running online for over a decade.
"Nomic is a game in which changing the rules is a move. In that respect it differs from almost every other game. The primary activity of Nomic is proposing changes in the rules, debating the wisdom of changing them in that way, voting on the changes, deciding what can and cannot be done afterwards, and doing it. Even this core of the game, of course, can be changed."
Players start off following some "initial rule set", and gameplay occurs in clockwise order, with each player taking a turn. In that turn, they propose a change in rules that all the other players vote on, and then roll a die to determine the number of points they add to their score. If this rule change is passed, it comes into effect at the end of their round. Any rule can be changed with varying degrees of difficulty, including the core rules of the game itself. As such, the gameplay may quickly change.
Rules are divided up into two types: mutable and immutable. The main difference between these is that immutable rules must be changed into mutable rules (called transmuting) before they can be modified or removed. Immutable rules also take precedence over mutable ones. A rule change may be:
* the addition of a new mutable rule
* an amendment to a mutable rule
* the repeal of a mutable rule
* the transmutation of a rule from mutable to immutable
* or the transmutation of a rule from immutable to mutable
The game can be played around a table with written notes, or online through mailing lists or forums. Alternative starting rulesets exist, particularly for online and postal games which don't suit the usual clockwise turn order. Several games have been running online for over a decade.
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