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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-26 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard Langsmith
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아티스트
Richard Langsmith
-
인원
게임 소개
장갑: 아트 오브 워(Art of War)는 정확한 미군 교리에 기반한 카드 게임이다. 의료, 물류, 심지어 재정에 이르기까지 전투 병력은 고급 플레이어를 위한 복잡한 레이어를 추가하고 초보자를 위한 빠른 전투 보너스를 제공할 것이다. 원활한 경기 운영과 전술적 의사결정이 이뤄지면 군 지휘관의 세계로 진입하게 된다.
군대 구조에도 불구하고, 아모어는 군대 경험이 없고 카드 게임만 즐기는 모든 사람들에게 어필할 것입니다. 각자 자신만의 플레이 스타일을 가진 여러 개의 덱을 만드는 것을 즐기든 아니면 상대를 압도하는 주 덱을 가지고 있든 상관없이, 장갑 덱이 당신을 끌어들일 것입니다. 덱을 만들고 플레이 스타일을 확인하는 시작 단계부터 실제 배틀까지 좋아하는 카드 게임 경험이 그대로 남아 있습니다.
각 카드에는 차량, 무기 시스템, 병력 또는 통계와 관련된 군사 기호와 같은 다른 자산에 대한 정확한 정보와 함께 하나의 자산이 표시됩니다. 다른 카드 게임과 마찬가지로, 아머드는 '공격'과 '디펜스' 통계로 플레이됩니다. 이동과 무기의 군사적 요구사항에 따라 '사거리'와 '무게'가 추가되었다.
아머드는 테이블 상판이나 지도에서 2명 이상의 플레이어와 함께 플레이할 수 있습니다. 각 플레이어마다 최소 3개의 행이 게임 내에서 활성화됩니다. 자산이 도입되고 경기장에 투입되는 것은 이 행들 안에 있다. 자산이 전진하고 후퇴하며 상대를 회피하는 데 필요한 그리드 구조를 만들기 위한 칼럼이 포함됐다. 아머드를 플레이하는 대다수의 개인은 덱 선호도와 카드 통계에 기반한 표준 방식을 사용합니다.
군대 구조에도 불구하고, 아모어는 군대 경험이 없고 카드 게임만 즐기는 모든 사람들에게 어필할 것입니다. 각자 자신만의 플레이 스타일을 가진 여러 개의 덱을 만드는 것을 즐기든 아니면 상대를 압도하는 주 덱을 가지고 있든 상관없이, 장갑 덱이 당신을 끌어들일 것입니다. 덱을 만들고 플레이 스타일을 확인하는 시작 단계부터 실제 배틀까지 좋아하는 카드 게임 경험이 그대로 남아 있습니다.
각 카드에는 차량, 무기 시스템, 병력 또는 통계와 관련된 군사 기호와 같은 다른 자산에 대한 정확한 정보와 함께 하나의 자산이 표시됩니다. 다른 카드 게임과 마찬가지로, 아머드는 '공격'과 '디펜스' 통계로 플레이됩니다. 이동과 무기의 군사적 요구사항에 따라 '사거리'와 '무게'가 추가되었다.
아머드는 테이블 상판이나 지도에서 2명 이상의 플레이어와 함께 플레이할 수 있습니다. 각 플레이어마다 최소 3개의 행이 게임 내에서 활성화됩니다. 자산이 도입되고 경기장에 투입되는 것은 이 행들 안에 있다. 자산이 전진하고 후퇴하며 상대를 회피하는 데 필요한 그리드 구조를 만들기 위한 칼럼이 포함됐다. 아머드를 플레이하는 대다수의 개인은 덱 선호도와 카드 통계에 기반한 표준 방식을 사용합니다.
Armored: The Art of War is a card game based on accurate US Army doctrine. All aspects of military decision making processes will be encompassed; combat troops to medics, logistics and even finance will add intricate layers to the game for advanced players and quick combat bonuses described in detail for beginners. With smooth game play and tactical decision making, you will enter the world of the military commander.
Even with its military structure, Armored will appeal to all those who have no military experience and just enjoy card games. Whether you enjoy creating multiple decks, each with their own playing style or just having your primary deck that dominates your opponents - Armored will engage you. From the beginning steps of creating your deck and identifying your playing style to the actual battle, all your favorite card game experiences are still there.
On each card, one asset is shown along with the accurate information for that vehicle, weapon system, troop or other asset such as stats and associated military symbology. Much like other card games, Armored is played with 'Attack' and 'Defense' stats. Specific to military requirements of movement and weapons, 'Range' and 'Weight' have been added.
Armored can be played with 2 or more players on a tabletop or map. Each player has a minimum of three rows that are active within the game. It is within these rows that assets are introduced and maneuvered onto the playing field. Columns have been included to create a grid structure required as assets advance, retreat and evade their opponent. The majority of the individuals who will play Armored will use standard approaches based on deck preference and card stats.
Even with its military structure, Armored will appeal to all those who have no military experience and just enjoy card games. Whether you enjoy creating multiple decks, each with their own playing style or just having your primary deck that dominates your opponents - Armored will engage you. From the beginning steps of creating your deck and identifying your playing style to the actual battle, all your favorite card game experiences are still there.
On each card, one asset is shown along with the accurate information for that vehicle, weapon system, troop or other asset such as stats and associated military symbology. Much like other card games, Armored is played with 'Attack' and 'Defense' stats. Specific to military requirements of movement and weapons, 'Range' and 'Weight' have been added.
Armored can be played with 2 or more players on a tabletop or map. Each player has a minimum of three rows that are active within the game. It is within these rows that assets are introduced and maneuvered onto the playing field. Columns have been included to create a grid structure required as assets advance, retreat and evade their opponent. The majority of the individuals who will play Armored will use standard approaches based on deck preference and card stats.
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