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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Gary Bedrosian, Lee Elmendorf
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아티스트
Norm Caddo, Rob Carver
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인원
게임 소개
스타로드(STARLORD)는 전쟁 게임을 만드는 SF 제국이다. 그 경기는 커다란 마닐라 봉투에 담겨 나왔다. 그것은 4개의 큰 청사진 카드 주식 별지도와 작은 규칙서, 그리고 그리스 연필로 글씨를 쓸 수 있도록 플라스틱 커버에 있는 4개의 테이블과 레코드 시트와 함께 제공되었다. 각 세트에는 항성계 기록표, 거리 차트, 선박 일지, 선박 통계표가 있었다. 플레이어들은 다이와 그리스 연필을 제공해야 했다.
이 다이는 각 항성에 탐사된 행성의 수를 결정하는 데만 사용되었다. 게임에는 다른 무작위 요소가 없었다.
각 턴마다 선수들은 배들의 이동 명령을 작성하게 된다. 만약 플레이어들이 별싸움에서 마주친다면 해결될 수 있다. 마지막으로 광물들은 각각의 통제된 행성에서 수집되어 선박을 건조하기 위해 산업 행성으로 운송될 수송선에 실리게 된다.
각 플레이어는 자신의 모든 활동을 기록지에 비밀에 부쳤으며, 주사위가 없는 전투 해결 시스템을 통해 상대방이 어떤 종류의 배를 가졌는지는 알 수 없었다.
가장 잘 할 심판이 선수들의 입력 처리는 게임, 그리고 매우 우편으로 할 수 있는. 일했습니다. 하지만 심판 없이 경기를 할 수도 있다.
이 게임은 또한 다른 승리 조건으로 대표되는 특별한 능력과 현저하게 다른 동기를 가진 대체 종에 대한 규칙을 포함했다.
이 다이는 각 항성에 탐사된 행성의 수를 결정하는 데만 사용되었다. 게임에는 다른 무작위 요소가 없었다.
각 턴마다 선수들은 배들의 이동 명령을 작성하게 된다. 만약 플레이어들이 별싸움에서 마주친다면 해결될 수 있다. 마지막으로 광물들은 각각의 통제된 행성에서 수집되어 선박을 건조하기 위해 산업 행성으로 운송될 수송선에 실리게 된다.
각 플레이어는 자신의 모든 활동을 기록지에 비밀에 부쳤으며, 주사위가 없는 전투 해결 시스템을 통해 상대방이 어떤 종류의 배를 가졌는지는 알 수 없었다.
가장 잘 할 심판이 선수들의 입력 처리는 게임, 그리고 매우 우편으로 할 수 있는. 일했습니다. 하지만 심판 없이 경기를 할 수도 있다.
이 게임은 또한 다른 승리 조건으로 대표되는 특별한 능력과 현저하게 다른 동기를 가진 대체 종에 대한 규칙을 포함했다.
STARLORD was an independently published science fiction empire building war game. The game came in a large manila envelope. It came with 4 large blue-print card stock star maps, a small rule book, and four sets of tables and record sheets in plastic covers to allow writing with grease pencils. Each set had a star system record sheet, a distance chart, a ships log, and a Ship Statistics Table. Players had to provide a die and grease pencils.
The die was only used to determine the number of planets at each star explored. There were no other random elements in the game.
Each turn the players would write movement orders for their ships. Then if players encountered each other at a star combat could be resolved. Finally minerals would be collected at each controlled planet and loaded on transports for shipping to industrial planets for construction of ships.
Each player kept all their activities secret on their record sheets, and the dice-less system of resolving combat allowed the players to know how many ships the opponent had in a combat, but not what type.
The game worked best when there was a referee processing the players' input, and thus was very amenable to play by mail. However it could also be played without a referee.
The game also included rules for alternate species that had special abilities and significantly different motivations, represented by different victory conditions.
The die was only used to determine the number of planets at each star explored. There were no other random elements in the game.
Each turn the players would write movement orders for their ships. Then if players encountered each other at a star combat could be resolved. Finally minerals would be collected at each controlled planet and loaded on transports for shipping to industrial planets for construction of ships.
Each player kept all their activities secret on their record sheets, and the dice-less system of resolving combat allowed the players to know how many ships the opponent had in a combat, but not what type.
The game worked best when there was a referee processing the players' input, and thus was very amenable to play by mail. However it could also be played without a referee.
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