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BGG랭킹
BGG전체 : 20707
THEMATIC : 1539
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.29 / 5
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디자이너
Gregory Carslaw
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아티스트
Ludwin Schouten
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인원
게임 소개
404: 찾을 수 없는 법칙은 숨겨진 목표가 있는 경쟁 액션 프로그래밍 게임입니다. 플레이어들은 업그레이드 후 자신의 세 가지 법칙이 "과 같은 터무니없는 지시로 대체되는 것을 발견하기 위해 깨어나는 로봇의 역할을 맡는다.숨쉬기" 또는 "를 살펴봅니다.사이언스"를 즉흥적으로 사용합니다. 플레이어는 이러한 지시를 바탕으로 목표를 달성하기 위해 경쟁하며, 세 가지 지시를 모두 완료한 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
게임은 플레이어들이 서로의 목표에 대한 부분적인 지식을 제공하는 지시문을 작성하는 것으로 시작된다. 배를 돌릴 때마다 운석이나 적선과 같은 장애물과 마주친다. 일단 그것이 밝혀지면 인간 승무원들은 빠른 반응을 보인다. 그런 다음 턴의 대부분은 플레이어가 로봇이 지시사항에 따라 수행할 동작을 선택하는 데 사용되며, 최종적으로 이벤트가 중화되지 않은 경우 이벤트가 해결된다. 게임은 플레이어가 3가지 명령을 모두 완료하거나 배가 10가지 이벤트를 경험하면 종료된다.
동작은 일반적인 동작(오른쪽으로 이동, 왼쪽으로 이동, 이 방의 기계 켜기)이며 지시문은 게임의 모든 부분(이벤트, 아이템, 크루, 기계, 기타 로봇)과의 상호 작용을 지정할 수 있다. 배나 선원의 안녕은 승리 조건에서는 특별한 위치가 없으며, 게임이 끝날 때 로봇이 (최소한 두 대의 손상된 기계를 수리)해야 하는 배의 상태는 로봇이 인용하려고 하는 것과 다를 수 있다.즉석에서 전쟁&인용;(살아있는 승무원을 해고하고 적 함선에 부딪힙니다.)
게임은 플레이어들이 서로의 목표에 대한 부분적인 지식을 제공하는 지시문을 작성하는 것으로 시작된다. 배를 돌릴 때마다 운석이나 적선과 같은 장애물과 마주친다. 일단 그것이 밝혀지면 인간 승무원들은 빠른 반응을 보인다. 그런 다음 턴의 대부분은 플레이어가 로봇이 지시사항에 따라 수행할 동작을 선택하는 데 사용되며, 최종적으로 이벤트가 중화되지 않은 경우 이벤트가 해결된다. 게임은 플레이어가 3가지 명령을 모두 완료하거나 배가 10가지 이벤트를 경험하면 종료된다.
동작은 일반적인 동작(오른쪽으로 이동, 왼쪽으로 이동, 이 방의 기계 켜기)이며 지시문은 게임의 모든 부분(이벤트, 아이템, 크루, 기계, 기타 로봇)과의 상호 작용을 지정할 수 있다. 배나 선원의 안녕은 승리 조건에서는 특별한 위치가 없으며, 게임이 끝날 때 로봇이 (최소한 두 대의 손상된 기계를 수리)해야 하는 배의 상태는 로봇이 인용하려고 하는 것과 다를 수 있다.즉석에서 전쟁&인용;(살아있는 승무원을 해고하고 적 함선에 부딪힙니다.)
404: Law Not Found is a competitive action programming game with hidden objectives. Players take the role of robots that awaken after an upgrade to find their three laws replaced with nonsensical directives such as "Explore Breathing" or "Improvise Science". Players race to complete objectives based on these directives, the first player to complete all three directives wins the game.
The game opens with players drafting directives, providing them with a partial knowledge of each others' objectives. Each turn the ship encounters an obstacle, such as a meteor or enemy ship. Once that's been revealed the (relatively helpless) human crew make a quick reaction. Then the bulk of the turn is spent by the players choosing actions for their robots to take in service to their directives, before finally the event is resolved if it has not been neutralized in some way. The game ends once a player completes all three directives or the ship has encountered ten events.
The actions are general (move right, move left, turn on the machine in this room) and the directives might specify interactions with any part of the game (events, items, crew, machines, other robots). The wellbeing of the ship or its crew has no special place in the victory conditions, the state of the ship at the end of a game where a robot has to "Empower Technology" (repair at least two damaged machines) might differ from one in which a robot is trying to "Improvise War" (fire a living crewman and hit an enemy ship).
The game opens with players drafting directives, providing them with a partial knowledge of each others' objectives. Each turn the ship encounters an obstacle, such as a meteor or enemy ship. Once that's been revealed the (relatively helpless) human crew make a quick reaction. Then the bulk of the turn is spent by the players choosing actions for their robots to take in service to their directives, before finally the event is resolved if it has not been neutralized in some way. The game ends once a player completes all three directives or the ship has encountered ten events.
The actions are general (move right, move left, turn on the machine in this room) and the directives might specify interactions with any part of the game (events, items, crew, machines, other robots). The wellbeing of the ship or its crew has no special place in the victory conditions, the state of the ship at the end of a game where a robot has to "Empower Technology" (repair at least two damaged machines) might differ from one in which a robot is trying to "Improvise War" (fire a living crewman and hit an enemy ship).
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