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BGG랭킹
BGG전체 : 5856
STRATEGY : 2039
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.78 / 5
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디자이너
Mark Chaplin
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아티스트
Chechu Nieto
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인원
게임 소개
지구는 치명적인 위험에 처해있다!
인베이더(Invaders)는 카드 방식의 보드게임으로, 두 명의 플레이어가 비대칭 게임을 하는 것이 특징이다. 게임에서, 선수들은 갈등의 반대편에 있는 지휘하는 역할을 맡는다.
한 플레이어는 지구를 변화시키고 주민들을 정복하는 것이 목표인 외계 정복자들을 이끈다. 인베이더는 상상도 할 수 없는 무기와 알려지지 않은 기술을 가지고 있다. 더군다나 그들의 은하 함대 안에 외계인들은 주인의 도착을 알리는 혼돈과 파괴를 뿌리도록 특별히 고안된 무시무시한 종류의 엘드리치 생명체들을 묶어두고 있다.
다른 플레이어는 연합된 지구의 절대적인 힘을 지휘합니다. 지구 전체에 걸친 재앙의 그늘 속에서, 지구의 국가들은 은하계 반대편에 탄생한 종말이 도래하는 것에 맞서기 위해 힘을 합쳤다. 테란 동맹은 침략군이 충돌하고 몇 번이고 격퇴되는 필사적인 방어벽이다. 인양되거나 검증되지 않은 기술과 무덤에 발을 디딘 군사 기계, 정예 공격팀, 전쟁 과학자, 인근 민병대는 두 세력이 만날 때마다 놀라울 정도로 인베이더스의 코피를 흘릴 수 있다.
인베이더는 지구를 방어하는 세력을 파괴하고 그들의 매장량을 고갈시키려 한다. 어스 플레이어가 카드들을 갑판에서 폐기 더미까지 방해하게 만들면서, 그들은 주요 위치에서 방어군을 물리침으로써 이것을 한다. 침략자는 그들의 피조물과 전쟁 기계를 배치하거나 그들의 계획을 시행할 때 교활해야 하는데, 전쟁에 자산을 가져오는 비용이 종종 다른 자산을 버리는 것을 수반하기 때문이다.
인류는 외계인 위협의 부패와 침입으로부터 중요한 자원과 장소를 지키기 위해 필사적으로 일해야 한다. 그들은 강력하고 치명적인 방어를 구축하고, 외계인이 어디를 공격할지를 예측하고, 인베이더로부터 핵심 유닛을 빼앗고 그들의 옵션을 소모하도록 설계된 트랩을 설치함으로써 이것을 수행한다. 인베이더처럼 인간도 영웅은 대담할 수 있지만 수가 적고 인베이더는 변함이 없기 때문에 무엇을 어떻게 배치하고 어떻게 배치하는지가 영리할 필요가 있다.
인베이더는 전쟁과 공포의 함성으로 가득 차 있는 공상과학 게임이다. 어려운 결정에 젖어있지만 단순하고 우아한 규칙들을 바탕으로 만들어졌고, 이 때문에 게임마다 플레이할 때마다 조금씩 다른 이야기를 들려준다. 양쪽 모두 자신의 단위, 계획, 자원, 이벤트를 나타내는 데 카드를 사용하지만 비대칭적인 전투 게임인 만큼 카드 플레이 방식이나 주인의 목표를 어떻게 전진시키는지가 매우 다르다. 어찌됐든, 언제 더 나은 자산을 선호하도록 놔둘지, 적의 약점을 어떻게 이용할지, 그리고 어디서 유리한 고지를 공략하거나 함정을 가장할지를 아는 것이 은하 전쟁의 수렁에서 당신 편이 승자로 떠오르도록 하는 열쇠가 될 것이다.
한가지 의문이 남는다: 당신은 어느 편입니까?
인베이더(Invaders)는 카드 방식의 보드게임으로, 두 명의 플레이어가 비대칭 게임을 하는 것이 특징이다. 게임에서, 선수들은 갈등의 반대편에 있는 지휘하는 역할을 맡는다.
한 플레이어는 지구를 변화시키고 주민들을 정복하는 것이 목표인 외계 정복자들을 이끈다. 인베이더는 상상도 할 수 없는 무기와 알려지지 않은 기술을 가지고 있다. 더군다나 그들의 은하 함대 안에 외계인들은 주인의 도착을 알리는 혼돈과 파괴를 뿌리도록 특별히 고안된 무시무시한 종류의 엘드리치 생명체들을 묶어두고 있다.
다른 플레이어는 연합된 지구의 절대적인 힘을 지휘합니다. 지구 전체에 걸친 재앙의 그늘 속에서, 지구의 국가들은 은하계 반대편에 탄생한 종말이 도래하는 것에 맞서기 위해 힘을 합쳤다. 테란 동맹은 침략군이 충돌하고 몇 번이고 격퇴되는 필사적인 방어벽이다. 인양되거나 검증되지 않은 기술과 무덤에 발을 디딘 군사 기계, 정예 공격팀, 전쟁 과학자, 인근 민병대는 두 세력이 만날 때마다 놀라울 정도로 인베이더스의 코피를 흘릴 수 있다.
인베이더는 지구를 방어하는 세력을 파괴하고 그들의 매장량을 고갈시키려 한다. 어스 플레이어가 카드들을 갑판에서 폐기 더미까지 방해하게 만들면서, 그들은 주요 위치에서 방어군을 물리침으로써 이것을 한다. 침략자는 그들의 피조물과 전쟁 기계를 배치하거나 그들의 계획을 시행할 때 교활해야 하는데, 전쟁에 자산을 가져오는 비용이 종종 다른 자산을 버리는 것을 수반하기 때문이다.
인류는 외계인 위협의 부패와 침입으로부터 중요한 자원과 장소를 지키기 위해 필사적으로 일해야 한다. 그들은 강력하고 치명적인 방어를 구축하고, 외계인이 어디를 공격할지를 예측하고, 인베이더로부터 핵심 유닛을 빼앗고 그들의 옵션을 소모하도록 설계된 트랩을 설치함으로써 이것을 수행한다. 인베이더처럼 인간도 영웅은 대담할 수 있지만 수가 적고 인베이더는 변함이 없기 때문에 무엇을 어떻게 배치하고 어떻게 배치하는지가 영리할 필요가 있다.
인베이더는 전쟁과 공포의 함성으로 가득 차 있는 공상과학 게임이다. 어려운 결정에 젖어있지만 단순하고 우아한 규칙들을 바탕으로 만들어졌고, 이 때문에 게임마다 플레이할 때마다 조금씩 다른 이야기를 들려준다. 양쪽 모두 자신의 단위, 계획, 자원, 이벤트를 나타내는 데 카드를 사용하지만 비대칭적인 전투 게임인 만큼 카드 플레이 방식이나 주인의 목표를 어떻게 전진시키는지가 매우 다르다. 어찌됐든, 언제 더 나은 자산을 선호하도록 놔둘지, 적의 약점을 어떻게 이용할지, 그리고 어디서 유리한 고지를 공략하거나 함정을 가장할지를 아는 것이 은하 전쟁의 수렁에서 당신 편이 승자로 떠오르도록 하는 열쇠가 될 것이다.
한가지 의문이 남는다: 당신은 어느 편입니까?
Earth is in mortal danger!
Invaders is a card-driven board game of warfare and horror featuring asymmetrical game-play for two players. In the game, the players take on the roles of commanding forces on opposite sides of the conflict.
One player leads the extraterrestrial conquerors whose goal is to transform the Earth and subjugate its inhabitants. The Invaders possess unthinkable weapons and unknowable technologies. More so, within their galactic armada the aliens hold bound a terrifying array of eldritch creatures engineered specifically to sow the chaos and destruction that heralds the arrival of their masters.
The other player commands the unyielding forces of a united Earth. In the shadow of a planet-wide scourge, the nations of the Earth have joined forces to confront the arrival of a doom spawned on the other side of the galaxy. The Terran alliance is a desperation-forged bulwark upon which the invading forces crash and are repelled time and again. Outgunned, with salvaged or untested technology and one foot in the grave, the determined network of military machinery, elite strike-teams, warfare scientists, and neighborhood militias are surprisingly capable of bloodying the Invaders' noses whenever the two forces meet.
The eponymous Invaders seek to destroy the forces defending the Earth and exhaust their reserves. They do this by defeating the defending forces at key locations while also causing the Earth player to disrupt cards from their deck to their discard pile. The Invader must be cunning when deploying their creatures and war-machines, or enacting their schemes, as the cost to bring assets into the war often involves the discarding of other assets.
Mankind must work desperately to defend critical resources and locations from the corruption and incursion of the alien threat. They do this by building formidable and deadly defenses, predicting where the alien player will strike and setting traps designed to deprive the Invaders of key units and wear-down their options. Like the Invader, the humans need to be clever in what they deploy and how they deploy it because their heroes may be bold but they are small in number, and the Invaders are inexorable.
Invaders is a science-fiction game piled thick with the trappings of war and horror. It is steeped in difficult decisions, but built upon a simple, elegant set of rules, and because of this, you will find each game telling a slightly different story each time you play. Both sides use cards to represent their units, plans, resources and events, but as this is an asymmetrical battle game, the way in which those cards are played and how they forward their owner's goals are very different. Regardless, knowing when to let an asset go in favor of a better one, how to exploit a weakness in your enemy's ranks, and where to press an advantage or feint a trap will be key in seeing your side emerge as the victor from the morass of galactic war.
One question remains: Which side are YOU on?
Invaders is a card-driven board game of warfare and horror featuring asymmetrical game-play for two players. In the game, the players take on the roles of commanding forces on opposite sides of the conflict.
One player leads the extraterrestrial conquerors whose goal is to transform the Earth and subjugate its inhabitants. The Invaders possess unthinkable weapons and unknowable technologies. More so, within their galactic armada the aliens hold bound a terrifying array of eldritch creatures engineered specifically to sow the chaos and destruction that heralds the arrival of their masters.
The other player commands the unyielding forces of a united Earth. In the shadow of a planet-wide scourge, the nations of the Earth have joined forces to confront the arrival of a doom spawned on the other side of the galaxy. The Terran alliance is a desperation-forged bulwark upon which the invading forces crash and are repelled time and again. Outgunned, with salvaged or untested technology and one foot in the grave, the determined network of military machinery, elite strike-teams, warfare scientists, and neighborhood militias are surprisingly capable of bloodying the Invaders' noses whenever the two forces meet.
The eponymous Invaders seek to destroy the forces defending the Earth and exhaust their reserves. They do this by defeating the defending forces at key locations while also causing the Earth player to disrupt cards from their deck to their discard pile. The Invader must be cunning when deploying their creatures and war-machines, or enacting their schemes, as the cost to bring assets into the war often involves the discarding of other assets.
Mankind must work desperately to defend critical resources and locations from the corruption and incursion of the alien threat. They do this by building formidable and deadly defenses, predicting where the alien player will strike and setting traps designed to deprive the Invaders of key units and wear-down their options. Like the Invader, the humans need to be clever in what they deploy and how they deploy it because their heroes may be bold but they are small in number, and the Invaders are inexorable.
Invaders is a science-fiction game piled thick with the trappings of war and horror. It is steeped in difficult decisions, but built upon a simple, elegant set of rules, and because of this, you will find each game telling a slightly different story each time you play. Both sides use cards to represent their units, plans, resources and events, but as this is an asymmetrical battle game, the way in which those cards are played and how they forward their owner's goals are very different. Regardless, knowing when to let an asset go in favor of a better one, how to exploit a weakness in your enemy's ranks, and where to press an advantage or feint a trap will be key in seeing your side emerge as the victor from the morass of galactic war.
One question remains: Which side are YOU on?
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