-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
9+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Casey Clark, Gabe Ivan
-
아티스트
Thom Thurman
-
인원
게임 소개
니어 스페이스는 당신이 소유한 주사위를 우주를 정복하기 위한 함대로 바꾸는 전략적인 4X 워 게임입니다. 이 게임에서, 두 신생 제국은 공허를 가로질러 서로를 응시한다.
테란 동맹은 새로운 국경과 자원을 얻기 위해 열망하는 우주를 탐험한다. 그들은 개인의 야망에 대한 어떠한 제한도 받아들이지 않는 것으로만 연합된 대립하는 파벌들의 다루기 힘든 집합체이다. 그들은 도전을 받을 때 가장 강하고 행복합니다.
알파 센타우루스 정권은 외계인의 위협에 맞서 그것을 제거하기 위해 우주로 진출한다. 그들은 하나의 깃발 아래 단결된 단일민족이다. 국가는 모든 국민에게 목적을 부여하고, 모든 국민은 국가에 모든 것을 바칩니다. 그 이하의 것은 용납할 수 없다.
이제 상대방의 존재를 알게 된 양측은 갈등이 오기를 간절히 바라며 전진한다. 그들이 공유하는 단 한가지는 전쟁에 대한 욕구이다. 별을 잡아라!
게임 용어로, 플레이어는 우주의 암흑 속에서 생존과 패권을 위해 싸우는 스타 제국의 역할을 맡는다. 상대 세력의 홈 월드 사이의 카드 분야는 근거리 공간과 두 플레이어가 함께 일해야 하는 자원을 정의한다. 플레이어가 자신의 환경을 탐색하면서 각각의 카드는 극복해야 할 새로운 위협과 포착해야 할 새로운 자원을 드러낸다. 두 적수가 전투에 투입하는 전함은 주사위다. 모든 다면체 다이는 근우주의 우주선으로 작동한다. 다이에 있는 면의 수는 그것의 무장과 방어의 힘이다. 더 많은 측면이 있을수록, 배는 더 강력해지고 결과적으로 더 많은 비용이 든다. 다면체 주사위는 배의 작업과 관련된 설계 사양을 정의하는데 사용되는 다양한 색상으로 나온다. d10 전함이 그들의 화력을 더 불길한 속도로 견디는 동안, 4면 전투기는 선봉에서 앞으로 나아간다. 각 함대는 미지의 우주를 탐험하고, 식민지 세계를 통제하고, 미동맹 세력을 평정하고, 끊임없이 발전하는 적과 싸울 준비를 해야 한다!
테란 동맹은 새로운 국경과 자원을 얻기 위해 열망하는 우주를 탐험한다. 그들은 개인의 야망에 대한 어떠한 제한도 받아들이지 않는 것으로만 연합된 대립하는 파벌들의 다루기 힘든 집합체이다. 그들은 도전을 받을 때 가장 강하고 행복합니다.
알파 센타우루스 정권은 외계인의 위협에 맞서 그것을 제거하기 위해 우주로 진출한다. 그들은 하나의 깃발 아래 단결된 단일민족이다. 국가는 모든 국민에게 목적을 부여하고, 모든 국민은 국가에 모든 것을 바칩니다. 그 이하의 것은 용납할 수 없다.
이제 상대방의 존재를 알게 된 양측은 갈등이 오기를 간절히 바라며 전진한다. 그들이 공유하는 단 한가지는 전쟁에 대한 욕구이다. 별을 잡아라!
게임 용어로, 플레이어는 우주의 암흑 속에서 생존과 패권을 위해 싸우는 스타 제국의 역할을 맡는다. 상대 세력의 홈 월드 사이의 카드 분야는 근거리 공간과 두 플레이어가 함께 일해야 하는 자원을 정의한다. 플레이어가 자신의 환경을 탐색하면서 각각의 카드는 극복해야 할 새로운 위협과 포착해야 할 새로운 자원을 드러낸다. 두 적수가 전투에 투입하는 전함은 주사위다. 모든 다면체 다이는 근우주의 우주선으로 작동한다. 다이에 있는 면의 수는 그것의 무장과 방어의 힘이다. 더 많은 측면이 있을수록, 배는 더 강력해지고 결과적으로 더 많은 비용이 든다. 다면체 주사위는 배의 작업과 관련된 설계 사양을 정의하는데 사용되는 다양한 색상으로 나온다. d10 전함이 그들의 화력을 더 불길한 속도로 견디는 동안, 4면 전투기는 선봉에서 앞으로 나아간다. 각 함대는 미지의 우주를 탐험하고, 식민지 세계를 통제하고, 미동맹 세력을 평정하고, 끊임없이 발전하는 적과 싸울 준비를 해야 한다!
Near Space is a strategic 4X war game that turns the dice you own into a fleet of ships to conquer the universe. In the game, two fledgling empires stare across the void at one another.
The Terran Alliance explores space eager for new frontiers and resources to exploit. They are a cantankerous collection of conflicting factions united only in their refusal to accept any limitation to their individual ambitions. They are at their strongest — and happiest — when challenged.
The Alpha Centauri Regime advances into space to meet the alien threat and eliminate it. They are a single people united under a single banner. The State gives every citizen a purpose, and every citizen gives their all to the State. Anything less is unacceptable.
Now aware of the existence of the other, both sides advance eagerly for the conflict to come. The one thing they share is an appetite for war. Seize the stars!
In game terms, players take on the roles of stellar empires fighting for survival and supremacy amongst the blackness of space. The field of cards between the home worlds of the opposing forces defines Nearspace and the resources that both players have to work with. As players explore their surroundings, each card reveals new threats to overcome and new resources to capture. The war ships that the two opponents bring to battle are dice. Any polyhedral die works as a ship for Near Space. The number of facets on a die are the strength of its armaments and defenses. The more facets, the more powerful the ship and consequently the more costly to field. Polyhedral dice come in a multitude of colors that are used to define the job of a ship and the design specifications involved. Four-sided fighters race forward in the vanguard while d10 battleships bring their firepower to bear at a more ominous pace. Each fleet must explore uncharted space, control colony worlds, pacify unaligned forces, and prepare to battle the ever-advancing enemy!
The Terran Alliance explores space eager for new frontiers and resources to exploit. They are a cantankerous collection of conflicting factions united only in their refusal to accept any limitation to their individual ambitions. They are at their strongest — and happiest — when challenged.
The Alpha Centauri Regime advances into space to meet the alien threat and eliminate it. They are a single people united under a single banner. The State gives every citizen a purpose, and every citizen gives their all to the State. Anything less is unacceptable.
Now aware of the existence of the other, both sides advance eagerly for the conflict to come. The one thing they share is an appetite for war. Seize the stars!
In game terms, players take on the roles of stellar empires fighting for survival and supremacy amongst the blackness of space. The field of cards between the home worlds of the opposing forces defines Nearspace and the resources that both players have to work with. As players explore their surroundings, each card reveals new threats to overcome and new resources to capture. The war ships that the two opponents bring to battle are dice. Any polyhedral die works as a ship for Near Space. The number of facets on a die are the strength of its armaments and defenses. The more facets, the more powerful the ship and consequently the more costly to field. Polyhedral dice come in a multitude of colors that are used to define the job of a ship and the design specifications involved. Four-sided fighters race forward in the vanguard while d10 battleships bring their firepower to bear at a more ominous pace. Each fleet must explore uncharted space, control colony worlds, pacify unaligned forces, and prepare to battle the ever-advancing enemy!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
531
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
435
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18