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BGG랭킹
BGG전체 : 24991
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Richard T. Broadwater
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아티스트
Richard T. Broadwater
-
인원
게임 소개
제로 아워는 2-6명의 플레이어를 위한 서바이벌 호러 게임이다. 자정부터 일출까지 누가 버틸지 선수들이 돌아가며 서로 경쟁한다. 각각의 선수들은 밤새도록 그들의 아이들을 살아있게 해야 한다.
학교 버스가 박람회장 앞에 앉아서 기다리고 있었다. 할링턴 카운티 전역에서 온 어린이들은 개장 주말에 블루마운틴 캠핑장을 보기 위해 들떠 여행을 시작했다. 시장이 아이들이 피크닉 테이블에서 일어나 오래된 스쿨버스에 올라타면서 급히 케이크 조각을 입에 쑤셔 넣으며 행운을 빌었던 늦은 저녁이었다. 아이들의 노래와 웃음소리가 처음 몇 시간 동안 가득 찼지만 아이들 중 한 명이 큰 소리로 외쳤다.우리 앞에 검은 남자가 서 있는 걸 봤어.웃음소리가 가라앉고 아이들이 어둠을 보려고 눈을 찡그렸을 때, 나무 사지가 창문을 통해 터지면서, 아이들의 부드러운 살 속으로 들어가는 작은 유리 조각들을 공중으로 날려보냈다. 버스가 옆으로 튕겨 나가자 쇳덩어리는 신음소리를 내며 비명을 질렀고 결국 도로 옆 도랑에 빠졌다. 아이들이 움직이며 잔해에서 벗어나기 시작하자 버스 내부에서는 비명소리가 울려 퍼졌다. 운전자는 운전대를 잡고 쓰러져 있었다. 거의 자정이 다 된 시간이었고, 아이들은 모든 각도에서 그들을 삼킬 수 있는 숲 속에 혼자 있었다. 누군가 그들을 찾기 전에 날이 밝을 거야
플레이어는 6장의 영재 카드 중 1장의 카드와 24명의 어린이 중 4장의 랜덤 카드를 선택해 생존자를 모읍니다. 각 차일드 카드는 아이의 이름, 나이, 제정신 수준 및 "엔드 게임"포인트 값을 표시합니다. 당신의 목표는 해가 뜰 때까지 가능한 한 많은 아이들이 살아있고 제정신일 수 있도록 하는 것입니다. 영재들은 높은 제정신 가치와 그들의 그룹이 생존할 수 있도록 돕는 특별한 능력을 가지고 있습니다. 이러한 특별한 능력에는 생물의 피해를 흡수하고 적의 공격을 회피하며 상대편의 생존자에게 피해를 입히는 힘이 포함됩니다. 생존이 관건이고 아이마다 다르다. 어떤 아이들은 어리고 제정신이 낮은 반면, 다른 아이들은 나이나 거리의 똑똑함으로 제정신이 더 높아졌을지도 모릅니다. 각각의 차일드 카드에는 Bully, Class Clown, Doll Baby와 같은 간단한 서술 용어가 포함되어 있어 각각의 아이들에 대한 통찰력을 주고 핵심 게임에 풍미를 더한다.
자정부터 새벽까지 살아남는 것이 제로 아워의 목표다. 매 턴마다 Hour 덱의 카드가 뒤집혀서 시간을 한 시간 앞당깁니다. 일출 시 총점이 가장 높은 플레이어가 우승자로 선언된다. 각 아동은 카드에 표시된 포인트 값을 가지고 있으며 게임이 끝나면 플레이가 시작됩니다. 각 플레이어는 자신이 가지고 있는 카드가 무엇이든 합하여 자신의 포인트 가치를 결정한다. 이 숫자는 0-25 포인트 사이일 것입니다.
게임에는 다음이 포함됩니다.
영재 카드 6장
아동 카드 24장
제정신 카드 30장
8개의 시계 카드
검은색/흰색 피조물 1마리 사망
1 흰색 탈출 다이
규칙 책자 1권
100장짜리 탐험 갑판 (더 날씬한 남자)
학교 버스가 박람회장 앞에 앉아서 기다리고 있었다. 할링턴 카운티 전역에서 온 어린이들은 개장 주말에 블루마운틴 캠핑장을 보기 위해 들떠 여행을 시작했다. 시장이 아이들이 피크닉 테이블에서 일어나 오래된 스쿨버스에 올라타면서 급히 케이크 조각을 입에 쑤셔 넣으며 행운을 빌었던 늦은 저녁이었다. 아이들의 노래와 웃음소리가 처음 몇 시간 동안 가득 찼지만 아이들 중 한 명이 큰 소리로 외쳤다.우리 앞에 검은 남자가 서 있는 걸 봤어.웃음소리가 가라앉고 아이들이 어둠을 보려고 눈을 찡그렸을 때, 나무 사지가 창문을 통해 터지면서, 아이들의 부드러운 살 속으로 들어가는 작은 유리 조각들을 공중으로 날려보냈다. 버스가 옆으로 튕겨 나가자 쇳덩어리는 신음소리를 내며 비명을 질렀고 결국 도로 옆 도랑에 빠졌다. 아이들이 움직이며 잔해에서 벗어나기 시작하자 버스 내부에서는 비명소리가 울려 퍼졌다. 운전자는 운전대를 잡고 쓰러져 있었다. 거의 자정이 다 된 시간이었고, 아이들은 모든 각도에서 그들을 삼킬 수 있는 숲 속에 혼자 있었다. 누군가 그들을 찾기 전에 날이 밝을 거야
플레이어는 6장의 영재 카드 중 1장의 카드와 24명의 어린이 중 4장의 랜덤 카드를 선택해 생존자를 모읍니다. 각 차일드 카드는 아이의 이름, 나이, 제정신 수준 및 "엔드 게임"포인트 값을 표시합니다. 당신의 목표는 해가 뜰 때까지 가능한 한 많은 아이들이 살아있고 제정신일 수 있도록 하는 것입니다. 영재들은 높은 제정신 가치와 그들의 그룹이 생존할 수 있도록 돕는 특별한 능력을 가지고 있습니다. 이러한 특별한 능력에는 생물의 피해를 흡수하고 적의 공격을 회피하며 상대편의 생존자에게 피해를 입히는 힘이 포함됩니다. 생존이 관건이고 아이마다 다르다. 어떤 아이들은 어리고 제정신이 낮은 반면, 다른 아이들은 나이나 거리의 똑똑함으로 제정신이 더 높아졌을지도 모릅니다. 각각의 차일드 카드에는 Bully, Class Clown, Doll Baby와 같은 간단한 서술 용어가 포함되어 있어 각각의 아이들에 대한 통찰력을 주고 핵심 게임에 풍미를 더한다.
자정부터 새벽까지 살아남는 것이 제로 아워의 목표다. 매 턴마다 Hour 덱의 카드가 뒤집혀서 시간을 한 시간 앞당깁니다. 일출 시 총점이 가장 높은 플레이어가 우승자로 선언된다. 각 아동은 카드에 표시된 포인트 값을 가지고 있으며 게임이 끝나면 플레이가 시작됩니다. 각 플레이어는 자신이 가지고 있는 카드가 무엇이든 합하여 자신의 포인트 가치를 결정한다. 이 숫자는 0-25 포인트 사이일 것입니다.
게임에는 다음이 포함됩니다.
영재 카드 6장
아동 카드 24장
제정신 카드 30장
8개의 시계 카드
검은색/흰색 피조물 1마리 사망
1 흰색 탈출 다이
규칙 책자 1권
100장짜리 탐험 갑판 (더 날씬한 남자)
Zero Hour is a survival horror game for 2-6 players. Players take turns competing against one another to see who will last from midnight to sunrise. Each player must keep their children alive and sane through the night.
The school bus sat waiting in front of the fairgrounds. Children from all parts of Harlington County were excited to start their trip, eager to see the Blue Mountain Campground on its opening weekend. It was late evening when the Mayor wished the kids luck as they rose from their picnic tables, hurriedly shoving bits of cake into their mouths as they climbed aboard the old school bus. Songs and the laughter of children would fill the first few hours, only to be cut short when one of the children called out "I just saw a dark man standing in the road ahead of us." As the laughter subsided and the children strained their eyes to see into the darkness, tree limbs burst through the windows, sending tiny glass fragments into the air that found their way into the soft flesh of the children. Metal groaned and cried out as the bus pitched over onto its side, sliding before finally ending up in a ditch on the side of the road. Screams echoed out of the interior of the bus as the children begun moving and freeing themselves from the wreckage. The driver lay dead against the wheel. It was almost midnight, and the children were alone in woods that could swallow them from every angle. It would be daybreak before anyone would even begin looking for them...
Players choose 1 card from the six gifted children cards and 4 random cards from the 24 children and assemble their survivors. Each child card displays the child's name, age, sanity level and "end game" point value. Your goal is to keep as many children alive and as sane as possible by sunrise. The gifted children have high sanity values and a special ability to help their group survive. These special abilities include the power to absorb a creature’s damage, evade enemy attacks and even pass damage meant for you onto your opponent's survivors. Survival is key and differs from child to child. Some kids are young and low on sanity, while others may have increased sanity due to age or street smarts. Each child card contains a simple descriptive term like Bully, Class Clown, or Doll Baby to give insight into each child and add flavor to the core game.
The goal of Zero Hour is to survive from midnight until dawn. Each turn, a card from the Hour deck is flipped over, advancing time forward by one hour. The player with the highest point total at sunrise is declared the winner. Each child has a point value indicated on their card that comes into play once the game is over. Each player adds together whatever cards they are still holding to determine their point value total. This number will be between 0-25 points.
The Game contains:
6 Gifted Child cards
24 Child cards
30 Sanity cards
8 Clock cards
1 black/white Creature die
1 white Escape die
1 rules booklet
100-card Exploration Deck (The Slender Man)
The school bus sat waiting in front of the fairgrounds. Children from all parts of Harlington County were excited to start their trip, eager to see the Blue Mountain Campground on its opening weekend. It was late evening when the Mayor wished the kids luck as they rose from their picnic tables, hurriedly shoving bits of cake into their mouths as they climbed aboard the old school bus. Songs and the laughter of children would fill the first few hours, only to be cut short when one of the children called out "I just saw a dark man standing in the road ahead of us." As the laughter subsided and the children strained their eyes to see into the darkness, tree limbs burst through the windows, sending tiny glass fragments into the air that found their way into the soft flesh of the children. Metal groaned and cried out as the bus pitched over onto its side, sliding before finally ending up in a ditch on the side of the road. Screams echoed out of the interior of the bus as the children begun moving and freeing themselves from the wreckage. The driver lay dead against the wheel. It was almost midnight, and the children were alone in woods that could swallow them from every angle. It would be daybreak before anyone would even begin looking for them...
Players choose 1 card from the six gifted children cards and 4 random cards from the 24 children and assemble their survivors. Each child card displays the child's name, age, sanity level and "end game" point value. Your goal is to keep as many children alive and as sane as possible by sunrise. The gifted children have high sanity values and a special ability to help their group survive. These special abilities include the power to absorb a creature’s damage, evade enemy attacks and even pass damage meant for you onto your opponent's survivors. Survival is key and differs from child to child. Some kids are young and low on sanity, while others may have increased sanity due to age or street smarts. Each child card contains a simple descriptive term like Bully, Class Clown, or Doll Baby to give insight into each child and add flavor to the core game.
The goal of Zero Hour is to survive from midnight until dawn. Each turn, a card from the Hour deck is flipped over, advancing time forward by one hour. The player with the highest point total at sunrise is declared the winner. Each child has a point value indicated on their card that comes into play once the game is over. Each player adds together whatever cards they are still holding to determine their point value total. This number will be between 0-25 points.
The Game contains:
6 Gifted Child cards
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