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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
도트모라의 동부에 오신 걸 환영합니다 음모와 반목하는 영주들, 비밀스러운 그림자 전쟁에서 싸우는 군대로 가득 찬 왕국입니다 이곳은 룬 마법과 피로 물든 땅이지만, 인간, 요정, 난쟁이, 파우, 트롤, 오그, 오크, 도깨비, 하프링 등 다양한 인종이 조화를 이루며 살아가는 곳이다.
12원소는 28mm 테이블 상판 교전 게임이다. 일반적인 전투 밴드에는 7~12개의 모델이 포함되며(파벌과 플레이 스타일에 따라), 한 번에 하나의 모델을 활성화합니다. 플레이어들은 번갈아 돌아가며 모델을 활성화시켜 두 선수 모두 참여하게 하고 생각을 계속하게 한다. 한 번에 하나의 모델만 활성화함에도 불구하고 여러 모델과 결합된 공격을 성공적으로 시뮬레이션한다. 라운드의 첫 번째 공격은 모델을 약화시키고 잠가 나중에 라운드에서 공격자에 의해 마무리되는 것이 더 쉽다.
전투 중 모든 롤에 복수 D6 주사위, 원롤 시스템을 사용한다. 공격/방어/사용에 사용하는 모델 통계와 같은 주사위를 굴리고, 충전과 같은 특정 유형의 이점이 있는 경우 보너스 주사위를 추가합니다. 이 롤의 결과를 적 모델의 통계 또는 적 모델의 롤과 비교하여 성공 여부를 확인하십시오. 주사위 시스템은 모든 롤에 차트나 테이블을 사용하지 않기 때문에 게임을 배우기가 매우 쉽습니다.
광범위한 파벌 리스트는 각각 전쟁터에 특별한 것을 가져오고, 각 파벌은 9개의 판타지 레이스 중에서 선택한다. 각 파벌은 여러 판타지 인종과 선택할 수 있는 파벌당 최소 6개의 역할에도 불구하고 서로 균형을 이룬다. 전장에서 근거리, 사격 또는 마술 역할을 수행하는 다양한 인종을 성공적으로 고용하는 것이 승리의 관건이다.
20개가 넘는 다양한 미션 조합은 12개의 전쟁 게임마다 다음 게임마다 다른 것을 보장합니다. 균형 잡힌 전투대를 만드는 것은 시작에 불과합니다. 적시에 올바른 모델을 사용하는 빠른 사고와 단호한 전투 계획은 상대편의 목표를 부정하면서 목표를 완수하는 열쇠입니다.
12대 전쟁의 재미는 한 게임이 끝난다고 끝나지 않는다. 12 Elements of War는 모델이 전투를 치르면서 경험치, 더 나은 능력, 새로운 스킬, 돈, 마법의 룬 아이템을 획득하고 낯설고 독특한 아이템을 획득하는 루미아의 세계를 탐험하는 완벽한 캠페인 시스템을 갖추고 있습니다. 당신은 또한 매 경기가 끝난 후 마을을 방문할 수 있는 선택권을 갖게 될 것이다. 마을에서 당신은 새로운 멤버와 영웅들을 모집하기 위해 술집에 갈 수 있고, 새로운 아이템과 장비를 구입하기 위해 마켓에 갈 수 있고, 피트 싸움을 보기 위해 아레나에 갈 수도 있고, 어쩌면 몇 가지 조언을 얻을 수도 있다. 마지막으로 성전에서는 신들을 먹이로 삼아 상처를 치료하거나 미래의 전투에서 신들의 축복을 요청할 수 있습니다. 이 장소들을 방문하는 것 외에도, 여러분은 4개의 독특한 “랜덤 조우 차트” 중 하나에 올라갑니다.
게임은 눈 덮인 한숨의 숲에서 조심스럽게 전술적으로 전진하는 것에서부터, 건물 꼭대기에서 건물 꼭대기로 뛰어오르는 빠른 속도의 교전에 이르기까지 다양한 전장에서 즐길 수 있다.
마지막으로, 100가지 마법 아이템 조합과 36가지 이상의 마법 주문으로 마법 유저들과 함께 할 수 있는 이 게임은 많은 양의 재생 가능성을 가지고 있습니다.
핵심 책의 파벌은 다음과 같다.
- 하이가드의 정예 병사들이 도시 국가를 이전의 영광으로 되돌리기 위해 경쟁하고 있습니다.
- 채굴조합의 강인하고 게릴라적인 전사들이 대륙 전체의 귀중한 광물 자원을 통제하려고 합니다.
- 기술, 과학, 마술에 대한 지식을 넓히기 위해 노력하는 토스의 제네시크라시. 필요하다면 검으로 검을 쥔다.
- 섀도 홀드의 마법사들은 룬 마법을 부리고, 스롤 노동자들과 세뇌된 전사들에게 봉사한다. 그들은 잃어버린 룬 유물을 찾기 위해 땅을 뒤지고 노예를 잡기 위해 다른 파벌들을 습격한다.
- 탈론 크랙 시타델의 선미 키퍼입니다. 신들에게 룬 마법의 위험한 면을 가지고 장난치는 자들을 모두 잡겠다고 맹세했습니다.
앞으로 더 많은 것들이 뒤따라올 것이다.
12원소는 28mm 테이블 상판 교전 게임이다. 일반적인 전투 밴드에는 7~12개의 모델이 포함되며(파벌과 플레이 스타일에 따라), 한 번에 하나의 모델을 활성화합니다. 플레이어들은 번갈아 돌아가며 모델을 활성화시켜 두 선수 모두 참여하게 하고 생각을 계속하게 한다. 한 번에 하나의 모델만 활성화함에도 불구하고 여러 모델과 결합된 공격을 성공적으로 시뮬레이션한다. 라운드의 첫 번째 공격은 모델을 약화시키고 잠가 나중에 라운드에서 공격자에 의해 마무리되는 것이 더 쉽다.
전투 중 모든 롤에 복수 D6 주사위, 원롤 시스템을 사용한다. 공격/방어/사용에 사용하는 모델 통계와 같은 주사위를 굴리고, 충전과 같은 특정 유형의 이점이 있는 경우 보너스 주사위를 추가합니다. 이 롤의 결과를 적 모델의 통계 또는 적 모델의 롤과 비교하여 성공 여부를 확인하십시오. 주사위 시스템은 모든 롤에 차트나 테이블을 사용하지 않기 때문에 게임을 배우기가 매우 쉽습니다.
광범위한 파벌 리스트는 각각 전쟁터에 특별한 것을 가져오고, 각 파벌은 9개의 판타지 레이스 중에서 선택한다. 각 파벌은 여러 판타지 인종과 선택할 수 있는 파벌당 최소 6개의 역할에도 불구하고 서로 균형을 이룬다. 전장에서 근거리, 사격 또는 마술 역할을 수행하는 다양한 인종을 성공적으로 고용하는 것이 승리의 관건이다.
20개가 넘는 다양한 미션 조합은 12개의 전쟁 게임마다 다음 게임마다 다른 것을 보장합니다. 균형 잡힌 전투대를 만드는 것은 시작에 불과합니다. 적시에 올바른 모델을 사용하는 빠른 사고와 단호한 전투 계획은 상대편의 목표를 부정하면서 목표를 완수하는 열쇠입니다.
12대 전쟁의 재미는 한 게임이 끝난다고 끝나지 않는다. 12 Elements of War는 모델이 전투를 치르면서 경험치, 더 나은 능력, 새로운 스킬, 돈, 마법의 룬 아이템을 획득하고 낯설고 독특한 아이템을 획득하는 루미아의 세계를 탐험하는 완벽한 캠페인 시스템을 갖추고 있습니다. 당신은 또한 매 경기가 끝난 후 마을을 방문할 수 있는 선택권을 갖게 될 것이다. 마을에서 당신은 새로운 멤버와 영웅들을 모집하기 위해 술집에 갈 수 있고, 새로운 아이템과 장비를 구입하기 위해 마켓에 갈 수 있고, 피트 싸움을 보기 위해 아레나에 갈 수도 있고, 어쩌면 몇 가지 조언을 얻을 수도 있다. 마지막으로 성전에서는 신들을 먹이로 삼아 상처를 치료하거나 미래의 전투에서 신들의 축복을 요청할 수 있습니다. 이 장소들을 방문하는 것 외에도, 여러분은 4개의 독특한 “랜덤 조우 차트” 중 하나에 올라갑니다.
게임은 눈 덮인 한숨의 숲에서 조심스럽게 전술적으로 전진하는 것에서부터, 건물 꼭대기에서 건물 꼭대기로 뛰어오르는 빠른 속도의 교전에 이르기까지 다양한 전장에서 즐길 수 있다.
마지막으로, 100가지 마법 아이템 조합과 36가지 이상의 마법 주문으로 마법 유저들과 함께 할 수 있는 이 게임은 많은 양의 재생 가능성을 가지고 있습니다.
핵심 책의 파벌은 다음과 같다.
- 하이가드의 정예 병사들이 도시 국가를 이전의 영광으로 되돌리기 위해 경쟁하고 있습니다.
- 채굴조합의 강인하고 게릴라적인 전사들이 대륙 전체의 귀중한 광물 자원을 통제하려고 합니다.
- 기술, 과학, 마술에 대한 지식을 넓히기 위해 노력하는 토스의 제네시크라시. 필요하다면 검으로 검을 쥔다.
- 섀도 홀드의 마법사들은 룬 마법을 부리고, 스롤 노동자들과 세뇌된 전사들에게 봉사한다. 그들은 잃어버린 룬 유물을 찾기 위해 땅을 뒤지고 노예를 잡기 위해 다른 파벌들을 습격한다.
- 탈론 크랙 시타델의 선미 키퍼입니다. 신들에게 룬 마법의 위험한 면을 가지고 장난치는 자들을 모두 잡겠다고 맹세했습니다.
앞으로 더 많은 것들이 뒤따라올 것이다.
Welcome to the Eastlands of Dothmora, a realm riven by intrigue, feuding lords and warbands fighting in the secretive Shadow War. It is a land steeped in rune magic and blood, yet one where the various races – humans, elves, dwarfs, fauns, trolls, ogres, orcs, goblins and halflings – live in harmony, owing allegiance not to race but to one of the mighty factions that make up this war-torn kingdom.
Twelve Elements of War is a 28mm Tabletop skirmish wargame. A typical warband will include between 7 - 12 models (depending on your faction and style of play), activating one model at a time. Players alternate turns activating models, keeping both players engaged and thinking. Despite only activating one model at a time, it successfully simulates combined attacks with multiple models; the first attacks in a round weaken and lock-down a model, making it easier to finish off by attackers later in a round.
It uses a multiple D6 dice, one-roll system for all rolls during a battle. Roll a number of dice equal to the Model Statistic that you are using to attack/defend/employ, add bonus dice if you have an advantage of some type, like charging. Compare the result of this roll to the enemy model's statistic or enemy model's roll to see if you succeed. The dice system does not use charts or tables & is used for all rolls, making the game extremely easy to learn.
The broad range of Faction Lists each bring something special to the battlefield, and each faction choose from the 9 fantasy races. Each Faction is balanced to each other, despite having multiple fantasy races and at least 6 roles per Faction to choose from. Successfully employing a variety of different races performing melee, shooting or magic roles on the battlefield is the key to winning.
Over 20 different mission combinations ensures that each game of Twelve Elements of War will different from the next. Creating a balanced warband is only the start; quick thinking, using the right model at the right time & an assertive battleplan is the key to completing your objectives while denying your opponent theirs.
The fun with Twelve Elements of War doesn't finish after one game. Twelve Elements of War has a complete Campaign system that sees your models gain experience, better abilities, new skills, money and magical runic items as they play battles and also explore the world of Lumria acquiring strange and unique items. You will also have the option to visit a town after each game. In town you can choose to go to the Tavern to recruit new members and heroes, The Market to purchase new items and equipment, the Arena to watch pit fighting and maybe pick up a few pointers. Lastly the Temple, where you can prey to the gods to heal your wounds or ask for their blessing in future battles. In addition to visiting these places, you roll on one of four unique “random encounter charts”.
Games can be played on a vast variety of battlefield types, from cautious tactical advances in the snow covered Forest of Sighs, to fast paced skirmishes leaping from building top to building top in the sprawling Port City of Arcadia.
Lastly, with 100's of magical item combinations to try out and over 36 unique runic spells to cast with your magic users, this game has a large amount of re-playability.
Factions in the core book include:
- The elite soldiers of Highguard, vying to restore their city-state to its former glory.
- The tough, guerrilla warriors of the Mining Guild, seeking to control valuable mineral resources across the continent.
- The Geniocracy of Toth, who strive to expand their knowledge of technology, science and magic – by sword’s edge if need be.
- The sorcerers of the Shadow Hold, adepts at runic magic, and served by thrall workers and brainwashed fighters. They scour the land for lost runic artifacts and raid other factions to capture slaves.
- The stern Keepers of Talon Crag Citadel, who have vowed to the gods to hunt down all who dare toy with the more dangerous aspects of runic magic.
With more to follow n the future.
Twelve Elements of War is a 28mm Tabletop skirmish wargame. A typical warband will include between 7 - 12 models (depending on your faction and style of play), activating one model at a time. Players alternate turns activating models, keeping both players engaged and thinking. Despite only activating one model at a time, it successfully simulates combined attacks with multiple models; the first attacks in a round weaken and lock-down a model, making it easier to finish off by attackers later in a round.
It uses a multiple D6 dice, one-roll system for all rolls during a battle. Roll a number of dice equal to the Model Statistic that you are using to attack/defend/employ, add bonus dice if you have an advantage of some type, like charging. Compare the result of this roll to the enemy model's statistic or enemy model's roll to see if you succeed. The dice system does not use charts or tables & is used for all rolls, making the game extremely easy to learn.
The broad range of Faction Lists each bring something special to the battlefield, and each faction choose from the 9 fantasy races. Each Faction is balanced to each other, despite having multiple fantasy races and at least 6 roles per Faction to choose from. Successfully employing a variety of different races performing melee, shooting or magic roles on the battlefield is the key to winning.
Over 20 different mission combinations ensures that each game of Twelve Elements of War will different from the next. Creating a balanced warband is only the start; quick thinking, using the right model at the right time & an assertive battleplan is the key to completing your objectives while denying your opponent theirs.
The fun with Twelve Elements of War doesn't finish after one game. Twelve Elements of War has a complete Campaign system that sees your models gain experience, better abilities, new skills, money and magical runic items as they play battles and also explore the world of Lumria acquiring strange and unique items. You will also have the option to visit a town after each game. In town you can choose to go to the Tavern to recruit new members and heroes, The Market to purchase new items and equipment, the Arena to watch pit fighting and maybe pick up a few pointers. Lastly the Temple, where you can prey to the gods to heal your wounds or ask for their blessing in future battles. In addition to visiting these places, you roll on one of four unique “random encounter charts”.
Games can be played on a vast variety of battlefield types, from cautious tactical advances in the snow covered Forest of Sighs, to fast paced skirmishes leaping from building top to building top in the sprawling Port City of Arcadia.
Lastly, with 100's of magical item combinations to try out and over 36 unique runic spells to cast with your magic users, this game has a large amount of re-playability.
Factions in the core book include:
- The elite soldiers of Highguard, vying to restore their city-state to its former glory.
- The tough, guerrilla warriors of the Mining Guild, seeking to control valuable mineral resources across the continent.
- The Geniocracy of Toth, who strive to expand their knowledge of technology, science and magic – by sword’s edge if need be.
- The sorcerers of the Shadow Hold, adepts at runic magic, and served by thrall workers and brainwashed fighters. They scour the land for lost runic artifacts and raid other factions to capture slaves.
- The stern Keepers of Talon Crag Citadel, who have vowed to the gods to hunt down all who dare toy with the more dangerous aspects of runic magic.
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