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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joseph Propati
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아티스트
Joseph Propati
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인원
게임 소개
의미 - "시저여, 죽음을 앞둔 자들이여, 경례하라.
시저, 모리투리 테 살루탕트는 로마의 글래디에이터 경기장에서 열리는 글래디에이터 전투 게임이다. 1명에서 4명의 전투원을 보유하고 있다.검투사"와 더불어 짐승과 노예!
이 메카닉은 새로운 육각 타일 게임 보드, 7 방향 이동, 능력을 갖춘 새로운 캐릭터 시트, 새로운 무기와 갑옷, 짐승과 같은 사자와 곰, 노예 "비훈련", 전투원, 새로운 전술, 카드와 구성 요소를 위한 모든 새로운 이미지와 그래픽과 약간 유사하다.
각 글래디에이터의 레퍼런스 카드에는 9개의 장비 카운터가 있습니다.
머리
왼쪽 어깨
오른쪽 어깨
가슴
사타구니
오른손
왼손
오른쪽 다리
왼쪽 다리
이 [9]개소에는 경기 전에 수령할 수 있는 [9]개의 서로 다른 장비를 보관할 수 있다.
이 새로운 카운터들은 장비와 무기들이 카운터들과 카드들로 표현되는 게임의 새로운 메커니즘의 일부를 구성한다! 카운터는 플레이어’의 레퍼런스 카드의 특정 위치에 맞으며 각 글래디에이터가 랙에서 특정 수의 장비를 교대로 고르는 과정을 통해 경기 전에 배포된다. 이 과정을 통해 글래디에이터는 다양한 장비와 무기를 혼합하여 사용할 수 있지만, 매번 다른 게임을 할 수 있습니다.
각 장비 카운터에는 장비 방어 포인트 카드가 표시되며, 이 카드는 전투 중에 장비 하나가 입는 손상 정도를 추적하는 데 사용됩니다. 이 새로운 시스템은 시저의 새로운 역학의 다른 부분을 구성합니다. 장비 종류에 따라 최대 3개의 서로 다른 D6 다이(die)를 사용해 장비가 무용지물이 되기 전에 입을 수 있는 손상량을 기록한다. 장비 조각에 최대 데미지가 할당되면 플레이어가 받는 피해를 더 이상 막을 수 없습니다.
일단 장비를 갖추면, 글래디에이터들은 최고의 공격과 방어를 위해 교대로 이동, 전투, 재배치, 전술 및 전략을 고안한다. 글래디에이터가 사망할 경우 모든 장비 “counters”가 플레이어 피스 위에 배치되어 경기장에 있는 모든 전투원이 사용할 수 있습니다!
각각의 무기와 장비에는 공격과 방어 특성을 설명하는 카드가 있다. 부착 카드와 방어 카드는 다른 플레이어에 대한 전술적 전략을 고안하는 데 도움을 주기 위해 전투에 사용됩니다.
이 게임은 다음과 같은 구성 요소로 구성됩니다.
격투장
글래디에이터 플레이어 레퍼런스 카드
무기 카드
장비 방어 포인트 카드
애니멀 카드
슬레이브 카드
공격 카드
디펜스 카드
전투 및 방어용 Specialty 유형 카드 - 공격 및 방어 스타일
플레이어 게임 보드 조각
동물 게임 보드 조각
슬레이브 게임 보드 조각
이동 카드
기타...
그리고 새로운 규칙집도 있어요
시저, 모리투리 테 살루탕트는 로마의 글래디에이터 경기장에서 열리는 글래디에이터 전투 게임이다. 1명에서 4명의 전투원을 보유하고 있다.검투사"와 더불어 짐승과 노예!
이 메카닉은 새로운 육각 타일 게임 보드, 7 방향 이동, 능력을 갖춘 새로운 캐릭터 시트, 새로운 무기와 갑옷, 짐승과 같은 사자와 곰, 노예 "비훈련", 전투원, 새로운 전술, 카드와 구성 요소를 위한 모든 새로운 이미지와 그래픽과 약간 유사하다.
각 글래디에이터의 레퍼런스 카드에는 9개의 장비 카운터가 있습니다.
머리
왼쪽 어깨
오른쪽 어깨
가슴
사타구니
오른손
왼손
오른쪽 다리
왼쪽 다리
이 [9]개소에는 경기 전에 수령할 수 있는 [9]개의 서로 다른 장비를 보관할 수 있다.
이 새로운 카운터들은 장비와 무기들이 카운터들과 카드들로 표현되는 게임의 새로운 메커니즘의 일부를 구성한다! 카운터는 플레이어’의 레퍼런스 카드의 특정 위치에 맞으며 각 글래디에이터가 랙에서 특정 수의 장비를 교대로 고르는 과정을 통해 경기 전에 배포된다. 이 과정을 통해 글래디에이터는 다양한 장비와 무기를 혼합하여 사용할 수 있지만, 매번 다른 게임을 할 수 있습니다.
각 장비 카운터에는 장비 방어 포인트 카드가 표시되며, 이 카드는 전투 중에 장비 하나가 입는 손상 정도를 추적하는 데 사용됩니다. 이 새로운 시스템은 시저의 새로운 역학의 다른 부분을 구성합니다. 장비 종류에 따라 최대 3개의 서로 다른 D6 다이(die)를 사용해 장비가 무용지물이 되기 전에 입을 수 있는 손상량을 기록한다. 장비 조각에 최대 데미지가 할당되면 플레이어가 받는 피해를 더 이상 막을 수 없습니다.
일단 장비를 갖추면, 글래디에이터들은 최고의 공격과 방어를 위해 교대로 이동, 전투, 재배치, 전술 및 전략을 고안한다. 글래디에이터가 사망할 경우 모든 장비 “counters”가 플레이어 피스 위에 배치되어 경기장에 있는 모든 전투원이 사용할 수 있습니다!
각각의 무기와 장비에는 공격과 방어 특성을 설명하는 카드가 있다. 부착 카드와 방어 카드는 다른 플레이어에 대한 전술적 전략을 고안하는 데 도움을 주기 위해 전투에 사용됩니다.
이 게임은 다음과 같은 구성 요소로 구성됩니다.
격투장
글래디에이터 플레이어 레퍼런스 카드
무기 카드
장비 방어 포인트 카드
애니멀 카드
슬레이브 카드
공격 카드
디펜스 카드
전투 및 방어용 Specialty 유형 카드 - 공격 및 방어 스타일
플레이어 게임 보드 조각
동물 게임 보드 조각
슬레이브 게임 보드 조각
이동 카드
기타...
그리고 새로운 규칙집도 있어요
Meaning - "Hail Caesar, those who are about to die salute you"
Ave Caesar, morituri te salutant is a game of Gladiator combat in a Roman Gladiator arena. It has 1 to 4 combatants "Gladiators", plus Beasts, and Slaves!
The mechanics are slightly similar to Combat in the Lists with a new hex tile game board for the arena, 7 direction movement, new character sheets with abilities, new weapons and armor, beasts; such as lions and bears, slaves "non-trained" combatants, new tactics, and all new images and graphics for cards and components.
Each Gladiator has nine equipment counter locations on his reference card:
Head
Left shoulder
Right shoulder
Chest
Groin
Right hand
Left hand
Right leg
Left leg
These [9] locations can hold [9] different pieces of equipment which can be picked up before the match.
These new counters make up part of the new mechanics of the game where the equipment and weapons are represented by counters and cards! The counters fit into specific locations on the player’s reference cards and are distributed before the match through a process where each Gladiator takes turns picking a certain number of equipment pieces from an rack. This process can leave the Gladiators with a mix-match of different types of equipment and weapons but also make for a different game each time its played.
Each equipment counter is also represented by a Equipment Defense point card, which is used to keep track of the amount of damage a piece of equipment takes during a combat session. This new system makes up the other part of the new mechanics for Ave Caesar... Each piece of equipment depending on its type will use up to three different D6 die to help record the amount of damage that piece of equipment can take before it becomes useless. Once the piece of equipment take its max damage allotment, it no longer prevents damage from hitting the player.
Once equipped, the Gladiators take turns moving, fighting, repositioning, devising tactics and strategies to maneuver into position for the best attack and defense. If a Gladiator is killed all his equipment “counters” are placed on top of his player piece and are available to any of the combatants in the arena!
Each weapon and piece of equipment has a card explaining the attack and defense characteristics. Attach and Defense cards are used for combat to help devise a tactical strategy against other players.
This game will consist of the following components:
A combat arena
Gladiator player reference cards
Weapon cards
Equipment Defense point cards
Animal cards
Slave cards
Attack cards
Defense cards
Specialty type cards for combat and defense - Attack and Defense styles
Player game board pieces
Animal game board pieces
Slave game board pieces
Movement cards
etc...
And a new rules book
Ave Caesar, morituri te salutant is a game of Gladiator combat in a Roman Gladiator arena. It has 1 to 4 combatants "Gladiators", plus Beasts, and Slaves!
The mechanics are slightly similar to Combat in the Lists with a new hex tile game board for the arena, 7 direction movement, new character sheets with abilities, new weapons and armor, beasts; such as lions and bears, slaves "non-trained" combatants, new tactics, and all new images and graphics for cards and components.
Each Gladiator has nine equipment counter locations on his reference card:
Head
Left shoulder
Right shoulder
Chest
Groin
Right hand
Left hand
Right leg
Left leg
These [9] locations can hold [9] different pieces of equipment which can be picked up before the match.
These new counters make up part of the new mechanics of the game where the equipment and weapons are represented by counters and cards! The counters fit into specific locations on the player’s reference cards and are distributed before the match through a process where each Gladiator takes turns picking a certain number of equipment pieces from an rack. This process can leave the Gladiators with a mix-match of different types of equipment and weapons but also make for a different game each time its played.
Each equipment counter is also represented by a Equipment Defense point card, which is used to keep track of the amount of damage a piece of equipment takes during a combat session. This new system makes up the other part of the new mechanics for Ave Caesar... Each piece of equipment depending on its type will use up to three different D6 die to help record the amount of damage that piece of equipment can take before it becomes useless. Once the piece of equipment take its max damage allotment, it no longer prevents damage from hitting the player.
Once equipped, the Gladiators take turns moving, fighting, repositioning, devising tactics and strategies to maneuver into position for the best attack and defense. If a Gladiator is killed all his equipment “counters” are placed on top of his player piece and are available to any of the combatants in the arena!
Each weapon and piece of equipment has a card explaining the attack and defense characteristics. Attach and Defense cards are used for combat to help devise a tactical strategy against other players.
This game will consist of the following components:
A combat arena
Gladiator player reference cards
Weapon cards
Equipment Defense point cards
Animal cards
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Attack cards
Defense cards
Specialty type cards for combat and defense - Attack and Defense styles
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etc...
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